Українці витратили 10 млрд грн на покупки на маркетплейсах EVO в I півріччі 2018
За перші шість місяців цього року наші співвітчизники придбали на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Bigl.ua, Shafa.ua, Crafta.ua — товарів на 10 млрд гривень, що на 52% більше ніж за аналогічний період минулого року. При цьому середній чек — 893 гривень — за рік практично не змінився.
В EVO проаналізували дані і виявили кілька трендів.
1. Зростає попит на товари щоденного споживання
За дании маркетплейсів Prom.ua та Bigl.ua найбільшим попитом серед онлайн-покупок користуються одяг і взуття, техніка та електроніка, косметика, парфумерія, а також книги, товари для хобі та подарунки (зокрема, настільні ігри, букети з повітряних кульок, товари для рукоділля тощо).
2. Якщо подарунки, то хендмейд
Що більше з’являється промислових товарів, то більш затребуваними стають унікальні речі в єдиному екземплярі, або виготовлені у малій кількості. “Щонайменше втричі зростає попит на товари ручної роботи перед святами. Люди шукають оригінальні подарунки із якісних матеріалів”, — розповідає Олександр Юр’єв, CEO маркетплейсу унікальних товарів Crafta.ua, де понад 15 тисяч майстрів з усієї України продають свої вироби.
Майже третина замовлень на Crafta — це шкіряні сумки і рюкзаки, а ще третина — прикраси та товари для дому, такі як міні-комоди, ключниці, посуд. Найчастіше все це купує молодь віком до 35 років. “Покупки вони здебільшого роблять на ходу, з мобільного. За півроку кількість мобільних покупців зросла вдвічі порівняно з аналогічним періодом минулого року”, — пояснює Олександр Юр’єв.
3. Усвідомлене споживання
Продавати і купувати вживані речі в хорошому стані – вже мейнстрім: за півроку тільки на Shafa.ua українці купили вбрання на 169 млн гривень (для порівняння за весь 2017 рік — на 212 млн грн). Найближчим часом цей тренд істотно посилиться.
“Інтерес до вживаних речей зростає з двох причин. Перша – не нові речі в інтернеті купувати вигідно. У середньому одна обновка в “Шафі” обходиться покупцям в 240 гривень. І це найчастіше брендова річ в ідеальному стані. Зокрема, в країні розвивається культура усвідомленого споживання. Українці активніше продають непотрібне, аби дати йому шанс на нове життя. І разом з тим все частіше купують речі “з рук”, щоб зменшити надмірне споживання й виробництво нових речей”, — пояснює Олександр Роєнко, CEO маркетплейсу доступних брендових речей Shafa.ua.
Читайте також –
E-commerce в Україні: що варто знати про 7 млн покупців у мережі