Піти красиво: 5 секретів ведення фешн-бізнесу від засновника Zara

Піти красиво: 5 секретів ведення фешн-бізнесу від засновника Zara

03.01.2018 10:30
  1104
Ukrainian Retail Association

Уроки ведення бізнесу в сфері фешн від одного з найбагатших людей планети – засновника бренду Zara Амансіо Ортега.

Важко знайти бренд сегмента мас-маркет більш відомий, ніж Zara. Близько 40 років тому перший магазин з цією назвою з’явився в іспанській Ла-Коруньї, а десять років потому з’явився Inditex – одна з наймогутніших фешн-імперій сучасності. Скандал і приголомшливий успіх йшли рука об руку – всьому цьому конгломерат зобов’язаний Амансіо Ортезі, нікому невідомому іспанцеві, який одного разу (і згодом не один раз!) став найбагатшою людиною на планеті.

Нещодавно 81-річний Ортега прийняв рішення піти і залишив свої посади в брендах Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Bershka та інших. Сумарно він займав 53 (!) посади, і тепер у Inditex, мабуть, назріло головне питання: хто замінить? Відповідь поки шукають, а Ортега точно готовий передавати знання з побудови успішного бізнесу у спадок. Редакція FW-Daily визначила 5 головних секретів успіху, яких неухильно дотримувався Амансіо Ортега.

Урок №1: вся справа в швидкості

Хоч зараз фешн-індустрія і звернула нарешті увагу на свої слабкі місця – переспоживання, зайва кількість готових виробів і вплив цих факторів на стан планети, – їх згубні наслідки не були так помітні в той час, коли бренд Zara був заснований. У 1975 році Розалія Міра і її колишній чоловік Амансіо Ортега реєструють торгову марку: через роки Розалія стає найбагатшою self-made-жінкою в світі і помирає у віці 69 років, залишаючи за собою статок у розмірі $6,1 млрд.

ZAra

З моменту запуску бренда Ортега і Розалія дотримувалися стратегії, яка вже тоді сколихнула світ рітейлу не на жарт: виготовляти і постачати продукт на полиці магазинів швидше за всіх. Стратегію, при якій асортимент в магазині Zara оновлювався двічі за тиждень (з моменту розробки дизайну до отримання готового продукту проходило 2 тижні, а не 6 місяців, як у конкурентів), незабаром стали називати fast fashion. Не дивно, що швидкість стала козирем в руках Ортега і його бренду: у дизайнерських брендів з дня показу до початку продажів колекції (до виникнення системи see now, buy now) проходило півроку, але в Zara виріб з дуже схожим дизайном з’являвся через пару тижнів.

Урок №2: те, чого хоче споживач, – закон

«Споживач завжди стоїть на чолі бізнес-моделі» – так написав Ортега в щорічному звіті Inditex 2009 року. І він дотримувався цієї думки до самого закінчення своєї роботи в Inditex і рішення піти на заслужений відпочинок. У Ортеги покупець був в центрі уваги завжди, будь-то період створення нових моделей, дизайну магазинів, оновлення логістичної системи. Для цього в Zara уважно придивляються до того, що носять найчастіше, і прислухаються до бажань покупців, блогерів і лідерів думок.

ZAra

Його думку поділяє Джефф Безос – ще один лідер і головний виконавчий директор компанії Amazon. Він вважає, що технокорпораціі занадто захоплюються конкуруванням з колегами по ніші – замість цього їм слід було б прислухатися до власних покупців. До слова, в серпні цього року Амансіо Ортега відібрав у Безоса звання найбагатшої людини на планеті, хоч і всього на добу.

Урок №3: необхідно контролювати мережу поставок

Поки більшість компаній розміщують свої виробничі потужності в Китаї (щоб здешевити процес), Inditex створює більшість продуктів в Іспанії, Португалії та Марокко. Дизайни Zara та інших брендів, які входять в концерн Inditex, створюється мережею місцевих фабрик, а спрощений ланцюжок виробництва дозволяє компанії швидко реагувати на нові тренди. Таким чином Zara виробляє саме те, чого покупці хочуть в даний момент.

Урок №4: потрібно залишатися вірним своїм витокам

Історія самого Ортеги – це казка з розряду «з грязі в князі»: його батько працював на залізничній станції, а мати була домогосподаркою. У 14 років Ортега пішов зі школи, щоб почати заробляти на життя, і десятиліття потому його ім’я можна знайти в списках найзаможніших лідерів планети.

В Inditex Амансіо Ортега був відомий як той, хто ніколи не «задирає ніс»: у нього не було власного офісу, тільки робочий стіл в штаб-квартирі Inditex, сусідній зі столами інших колег – дизайнерів, заводських експертів, баєрів. Така відкритість дозволяла йому бути в курсі кожної деталі будь-якого окремо взятого процесу в компанії. Крім того, Ортега обідав у загальній їдальні із співробітниками і заходив попити кави в одне й те ж кафе кожен день.

Урок № 5: інновації – наше все

Найгірше, що можна зробити, – це стати самовдоволеним

Ортега стверджував, що успіх нікому не гарантується, а абсолютне задоволення тим, чого ти досяг, в кінцевому підсумку шкодить бізнесу. «Якщо ви хочете інновацій, ніколи не концентруйтеся на результаті», – радив він. Бізнес-рекомендаціям власника багатомільярдного стану виразно можна вірити.

Джерело: fw-daily.com


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку