Як відкрити цех по пошиву одягу. Досвід COTTO
Пошиття одягу: де вибрати майданчик для виробництва, яке обладнання потрібно купувати і як знайти кваліфікований персонал.
Виробництво з пошиття одягу COTTO працює в Києві вже сім років. До минулого року цех знаходився під Києвом, а в 2016-му власники виробництва Олександр Шуляренко і Дарина Ополонець вирішили переїхати ближче до клієнтів — на Поділ.
Засновник СОТТО Олександр Шуляренко і фінансовий директор компанії Дарина Ополонець поділилися з Delo.UA історією створення свого цеху з пошиття одягу, а також в деталях розповіли про те, як вибрати майданчик для виробництва, яке обладнання потрібно купувати і як знайти кваліфікований персонал.
Історія створення цеху з пошиття одягу
Спочатку ми шукали ідеальне виробництво для пошиття одягу власного бренду, але, на жаль, не знайшли. Так народилася ідея створення свого цеху. Спочатку шили тільки свій бренд, з часом почали брати клієнтів — так і почали розвиватися.
Майданчик і його технологічні потужності
Вибір майданчика залежить від завдань: адже відкривати ательє це одне, а швейних цех — зовсім інше. Ідеальний варіант – промзона. Нам не підходила будь-яка. Ми шукали варіант, щоб клієнту було зручно добиратися, були відповідні площі і при цьому можна було обладнати комфортну meeting room. Саме тому ми шукали відкритий простір, який можна зручно зонувати. Дуже важливо, щоб проведення примірок, конструкторська робота і пошиття не заважали один одному. Необхідно правильно розставити пріоритети при виборі майданчика: ціна, розташування, стан приміщення.
Що стосується потужностей, то працюємо з будь-якими замовленнями, але найчастіший запит від клієнтів на пошиття 100-500 одиниць одягу. Кількість виробів, які ми відшиваємо за місяць, залежить від сезону та їх складності, але в середньому це від 10 000 одиниць на місяць. Працюємо з українськими дизайнерами і брендами. Для когось розробляємо лекала і зразки, комусь відшиваємо тираж, комусь надаємо повний цикл наших послуг.
Обладнання
Для початку потрібно закупити базові машини: прямострочні, оверлоки, розкрійний стіл, навіть не один. Спеціальне обладнання необхідно підбирати під спеціалізацію, наприклад, робиться все або тільки трикотаж. Вартість машин може становити від $1000 до $6000. Для якісного виробництва широкого профілю виробів необхідні машини з ціною від $20 000.
Персонал пошив одежды
Звичайно, потрібно найняти конструкторів, технологів і швачок. З одного боку, людей цих професій дуже багато на ринку, з іншого — хороших фахівців майже немає. Ми знаходимося в постійному пошуку фахівців своєї справи або вирощуємо фахівців самі. На даний момент у штаті COTTO 12 швачок, 2 конструктора і 1 технолог.
Про рекламу і просування
Ми ніколи себе не рекламували, завжди працювало “сарафанне радіо”. Але коли клієнтів стало настільки багато, що ми втомилися їздити за місто, то було прийнято рішення переїхати в Київ. Разом з переїздом обзавелися і сторінками у соціальних мережах. Сайту у нас поки немає. Зараз серед наших клієнтів рівна кількість тих, хто дізнався про нас від своїх друзів і людей із соціальних мереж.
Про клієнтів
Бум відкриття нових торгових марок одягу в Україні ніяким чином не впливає на роботу швейних цехів, так як основна маса нових брендів працює з надомницями, шиють 3-5 одиниць і нікуди не ростуть. Ми працюємо з клієнтами, які будують бізнес у сфері моди. Навіть ті, хто починав з невеликих тиражів в 10 одиниць зараз шиють по 100-200. Ось з такими клієнтами ми ростемо і розвиваємося.
Термін окупності інвестицій
Все залежить від завантаження потужностей. Якщо максимально завантажити свій цех зі старту, то окупність інвестицій в $100 000 складе два роки.
Про специфіку бізнесу пошиття одягу
Пошиття одягу специфічне у всьому: від підбору персоналу до пошуку обладнання. Навіть спілкування з клієнтом не може бути шаблонним — у всіх різні запити, цілі і потреби і необхідно розбиратися в кожній деталі, щоб у підсумку клієнт отримав те, чого хоче. Це основне завдання.
Джерело: delo.ua
Читайте також –
Ваель Малік, RAVIN: Шукаємо потужності для виробництва одягу в Україні