Головні тренди Supply Chain Management 2024 року в ритейлі

Головні тренди Supply Chain Management 2024 року в ритейлі

06.02.2024 09:00
  1682
Костянтин Симоненко

Управління ланцюгами поставок (Supply Chain Management, SCM) є невіддільною частиною ритейлу. Водночас SCM виступає рушійною силою, яка допомагає ритейлерам не лише утримувати ритм гри, але й виходити в лідери. На думку фахівців, попереду у цій сфері чекає справжній бум інновацій, які надихатимуть ритейлерів на величезні зміни. Компанія Consulting for Retail (C4R) описала тренди, що вже набирають обертів і будуть формувати майбутнє SCM у 2024 році,

Тренди Supply Chain Management 2024 року

Основні тренди, що здійснюють суттєвий вплив на стратегії та процеси управління ланцюгами поставок у сучасному світі ритейлу виглядають наступним чином:

На передньому краї SCM – інновації. В ритейлі, де швидкість та точність відіграють ключову роль, важливе місце посідатиме автоматизація процесів управління ланцюгами поставок з використанням штучного інтелекту та машинного навчання, які дозволяють ритейлерам передбачати попит з неймовірною точністю.

Хмарні рішення. Хмарні рішення у SCM є незамінними помічниками ритейлерів у змінних умовах ринку, що дозволяє їм швидко адаптуватися до нових технологій і розширювати свої можливості.

Більше даних, більше можливостей. Аналітика великих даних в SCM розкриває перед ритейлерами необмежені перспективи для розуміння власних клієнтів та оптимізації ланцюгів поставок, надаючи їм можливість приймати рішення, що мають підтримку у даних.

Зелений SCM. Як свідчать дослідження, споживачі воліють купувати товари у компаній, які поділяють їх цінності, у тому числі й з екологічних питань. Крім того, розвиток сталого SCM є необхідністю для ритейлерів, оскільки вони вдосконалюють свої процеси, щоб зменшити вплив на навколишнє середовище та підвищити використання відновлюваних ресурсів.

Співпраця для успіху. Ритейлери відкривають нові можливості завдяки співпраці з постачальниками та логістичними компаніями, що допомагає їм створити більш ефективні та надійні ланцюги поставок (CPG – Consumer packaged goods).

D2C – магазини на порозі клієнтів. Активний розвиток бізнес-моделі «direct-to-consumer» змінює спосіб, яким ритейлери взаємодіють зі своїми клієнтами, переносячи фокус зі складів на більш прямий контакт зі споживачами.

Розвиток робототехніки. Робототехніка використовується для автоматизації складських процесів та логістики. Очікується, що розвиток робототехніки в SCM буде продовжуватися в майбутньому. Роботи стають все більш доступними та потужними, що робить їх більш придатними для виконання широкого спектра завдань в SCM. Розвиток робототехніки в управління ланцюгами поставок є позитивним трендом, який має потенціал значно покращити ефективність і продуктивність.

Переваги впровадження трендів

Впровадження цих трендів приносить ритейлерам ряд беззаперечних переваг, зокрема:

Підвищення ефективності ланцюгів поставок. Штучний інтелект/машинне навчання, хмарні рішення, аналіз великих даних та співпраця з партнерами вже сьогодні допомагають ритейлерам автоматизувати процеси, покращувати видимість ланцюгів поставок і приймати більш обґрунтовані рішення.

Скорочення витрат. Оптимізація запасів, маршрутів доставки та інших процесів SCM знижує витрати ритейлерів.

Покращення обслуговування клієнтів. Точне прогнозування попиту та управління запасами забезпечують наявність товарів у потрібному місці та в потрібний час.

Покращення сталості. Впровадження сталих практик SCM скорочує вплив на навколишнє середовище та покращує імідж торговельної мережі в очах клієнтів.

Ритейлери повинні бути готові до змін і приймати інновації, оскільки ефективна SCM є та буде надзвичайно важливою складовою їхнього успіху у 2024 році та надалі.

Приклади практичного застосування

Вищенаведені тренди є прискоренням технологічних змін, що відбуваються у 2023 році, і вже змінюють обличчя ритейлу. Наприклад, великі гравці, такі як Walmart, Amazon, IKEA, Target та H&M, вже застосовують ці технології для досягнення успіху. Walmart завжди на крок попереду, використовуючи ШІ/МН для прогнозування попиту та оптимізації запасів. Amazon навіть не можна уявити без хмарних рішень SCM, які допомагають керувати гігантськими ланцюгами поставок.

Розглядаючи клієнтські історії в SCM від стратегічного партнера C4R та вендора – SymphonyAI Retail CPG, можна спостерігати за активним впровадженням цих трендів. Ось декілька прикладів.

Festival Foods (мережа супермаркетів, США) запустила в експлуатацію хмарну архітектуру, яка створює стабільну платформу з низькими накладними витратами для підвищення ефективності та масштабованості процесу управління ланцюгами поставок.

Carrefour (мережа супермаркетів, Франція) впровадила GOLD Warehouse Replenishment, автоматизувавши завдання замовлення та звільнивши час для реінвестування в завдання з високою доданою вартістю, такі як аналіз продуктивності та розвиток відносин з постачальниками.

Action (мережа магазинів-дискаунтерів, Нідерланди/Європа) застосовує рішення Symphony RetailAI у всьому підприємстві для оптимального розподілу товарів. Використання інновацій та інтегрованих рішень на базі штучного інтелекту, які масштабуються разом із бізнесом, допомагають ритейлеру досягти успіху.

Але це тільки початок. Впровадження цих трендів призводить до змін, які роблять управління ланцюгом поставок більш ефективним, знижують витрати, покращують обслуговування клієнтів та допомагають змінити світ на краще. Загалом, успішне управління ланцюгами поставок у ритейлі у 2024 році вимагатиме гнучкості, інновацій та здатності адаптуватися до швидко мінливих умов ринку. Компанії, які зможуть ефективно використовувати нові технології та зосередитися на потребах клієнтів, дотримуючись при цьому екологічного підходу до ведення бізнесу, будуть найуспішнішими в цій динамічній індустрії.

Джерело: Consulting for Retail


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку