Схід і Захід. Продовольчі мережі більше не ставлять на Київ
Продовольчі мережі відкривають нові магазини в регіонах країни. У столиці найпривабливіші площі вже зайняті.
Українські продовольчі рітейлери ростуть, незважаючи на кризу. Як пише Олександра Некращук у матеріалі для LIGA.net, торік продовольчі мережі відкрили 577 магазинів, що приблизно на 30% більше, ніж роком раніше. Про це свідчать дані дослідницької компанії GT Partners Ukraine.
З чим пов’язаний бурхливий ріст? Основні причини – готовність власників невеликих мереж продавати свої активи і збільшення товарообігу.
Проти течії
Продовольчі рітейлери відкрили більше магазинів, ніж ми прогнозували, визнає директор GT Partners Ukraine Ігор Гугля. Аналітики компанії припускали, що в Україні відкриється до 400 нових об’єктів.
На перший погляд ця тенденція виглядає парадоксальною. Споживачі купують дешеві продукти, наприклад гречку і рис, відмовляються навіть від алкоголю, відзначає співвласник мереж Таврія-В і Космос Борис Музальов. Як можна пояснити зростання?
Одна з головних причин для стрімкого розвитку – збільшення кількості угод на продовольчому ринку, вважає співвласник консалтингової компанії RetaiNet Олександр Ланецький. “Найгучнішою угодою минулого року була покупка АТБ мережі Барвінок у Західній Україні”, – нагадує експерт.
Крім цього, київська мережа Лоток стала власником трьох супермаркетів Домашній 2/15, а також п’яти магазинів Європейський у столиці та області. Ринок продовольчого рітейлу торік досяг свого дна, і проблеми, що накопичилися змусили окремих бізнесменів відмовитися від своїх активів, вважає партнер компанії Atlas Advisors Олексій Ращупкін. “Це призвело до консолідації ринку”, – зазначає він.
Торік роздрібний товарообіг зріс на 4,1% порівняно з 2015-м. Роком раніше він скоротився на 20,7% порівняно з 2014-м. “Ціни в магазинах за минулий рік виросли в середньому на 15%, що призвело до зростання товарообігу. У рітейлерів з’явилися гроші для розвитку”, – додає директор Української Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.
Лідером за темпами розвитку стала мережа АТБ, яка минулого року відкрила 111 магазинів, зазначається в дослідженні GT Partners Ukraine. На другому місці – Fozzy Group (Сільпо, Фора, Fozzy C&C), яка відкрила 59 нових точок і почала розвивати мережу дискаунтерів Thrash!. У трійці лідерів також луцький рітейлер Наш Край.
Зміна лідера
Найбільш привабливим регіоном для розвитку рітейлерів торік виявився захід України. Там відкрилося 25,6% від загальної кількості нових магазинів, свідчать дані GT Partners Ukraine. Як раніше писала LIGA.net, це пов’язано зі слабкою конкуренцією в регіоні і великою кількістю трудових мігрантів, які пересилають гроші у валюті своїм родичам. За кордоном працює близько 5 млн українців.
На другому місці несподівано опинилася Східна Україна (з урахуванням окупованих територій), де відкрилося 23,8% від загального числа торгових точок. Об’єкти українських мереж, які пішли з окупованих територій, активно освоюють бойовики. Наприклад, на місці АТБ відкриваються магазини Першого республіканського супермаркету. Популярну мережу контролює помічник ватажка “ДНР” Олександра Захарченко – Ставрос Багателій. На місці “магазинів біля дому” Брусничка Ріната Ахметова на Донбасі відкриваються магазини Авоська.
На третьому місці опинився південь країни з показником 15,1%. Київ втратив лідерство. Столиця посіла четверте місце серед найбільш привабливих для розвитку регіонів. Виною тому висока конкуренція. Найпривабливіші місця вже зайняті, пояснюють співрозмовники LIGA.net.
Джерело: LIGA.net
Читайте також –