Топ-5 сирних трендів для тих, хто продає сир
Експерт напрямку преміальних сирів Ardis Group Михайло Нестеренко розглянув й проаналізував тренди, які мають вагомий вплив на формування української сирної культури у 2022 році.
Попри воєнні дії та пандемію, сирна галузь сьогодні активно і швидко розвивається, а для того, щоб встигати за інноваціями, сироварам, власникам бізнесу та всіх, чия діяльність пов’язана із сиром важливо постійно вдосконалюватися. Швидке впровадження нових ідей та рішень дозволить одразу реагувати на зміни в потребах споживачів і бути лідерами ринку.
Інтерес до етнічних сирів
Вплив широкої різноманітності сиру різних країн з унікальним смаком і запахом призвело до того, що у споживачів зростає інтерес до етнічних сирів. За даними IDDBA, у той час, як моцарела і чедер, як і раніше, залишаються фаворитами, латиноамериканські сорти стають все більш популярними.
Зростає бажання споживачів пробувати нове, розширюючи свої смакові уподобання. Прослідковується тенденція на гостроту, створену різними спеціями, що використовуються у звичайній латиноамериканській кулінарії, у тому числі перцями Jalapeno, Habanero, Chipotle та Ghost Pepper.
Серед таких сирів в портфелі компанії Ardis Group:
1. Свіжий крем сир з гострим перцем чилі халапеньйо та солодким зеленим перцем, ТМ “Філадельфія”;
2. Ароматизований сир з білою пліснявою “Боніфац” з перцем чилі, ТМ “Бергадер”;
3. Свіжий козячий сир “Капріччо де Кабра” з травами та перцем, ТМ “Монтесінос”.
Цифровізація та перехід в онлайн
Закриття ресторанів та прилавків із сиром у воєнний час привнесли зміни у буденність. Багатьом сироробам-ремісникам довелося пристосуватися до реалій і ставати більш гнучкими.
Дедалі більше людей стали готувати вдома і частіше куштувати сир не тільки як закуску на кожен день, а і створювати сирні тарілки для особливого частування, тому можна говорити про зростання тенденції на споживання преміум сирів, хоча і не в такій кількості.
Спрощення при виборі продукції споживачем зараз стало необхідним. Зручність і швидкість замовлення значно спрощує процес купівлі продукту, саме тому розвиваються спеціальні додатки й чат-боти для замовлень. Часткова трансформація звичних сирних прилавків у онлайн формати відкриває нові платформи для розвитку — соціальні мережі стають обличчям сироварів і локальних брендів. Сторінка або сайт з реальними відгуками та фотографіями привертають увагу та дозволяють споживачам вибирати сири швидко і без додаткових зусиль.
Доступне задоволення
Виробництво та маркетинг якісного сиру залишається привабливим для споживачів, а наповнення характерними смаками й нестандартними інгредієнтами створює позитивні емоції, покращуючи враження від їжі. Збиратися разом за сирною дошкою — тенденція, яка залишається, але споживачів цікавлять саме унікальні закуски та комбінації страв, щоб вразити своїх друзів і рідних.
Водночас особливі частування, які колись були доступні тільки при відвідуванні найкращих ресторанів, стають більш доступними. У споживача з’являється можливість розширювати свої смакові рецептори та куштувати кращі сири не виходячи з дому.
Швидка доставка, правильні умови зберігання й транспортування від постачальників продуктів харчування, орієнтованих на місцеві, свіжі та найкращі продукти, підіймають планку очікувань споживачів.
Колаборації із суміжними галузями
Тенденція, яка стає улюбленою — сир об’єднує людей. Досить популярними у мирний час є фестивалі та ярмарки, де сировари та, наприклад, винороби можуть об’єднатися та представляти свої продукти разом. Взаємовигідна співпраця допомагає залучати нову аудиторію, розширювати сітку клієнтів, підвищувати впізнаваність бренду, обмінюватися досвідом і, звичайно, створювати щось нове на ринку.
Колаборації із суміжними галузями сьогодні — це нові перспективні й стабільні точки росту для всіх учасників співпраці. Цей тренд показує, що об’єднавшись можна досягти високих результатів у своїй галузі, розвивати ринок разом і враховувати потреби споживачів.
Гейміфікація
Одним із digital-рішень в період пандемії, які підвищили довіру клієнтів у світі, стали розділи Live на сайтах: споживачі могли у режимі реального часу стежити за тим, як готують страви на кухні, які вони замовили собі. Ігровий формат сподобався багатьом споживачам і власники вирішили перетворити digital формат на повноцінну частину досвіду взаємодії з ресторанами.
Вже сьогодні існують digital-кафе та ресторани, які працюють без офіціантів: забрати замовлення можна зі спеціального боксу у залі закладу, куди страву переміщують з кухні. Деякі заклади втілили можливість замовлення страв в додатку на шляху до ресторану. Клієнт замовляє, прямує до місця і вже до його приходу все готове, а страви можна забрати без додаткових контактів.
Ще одним прикладом є перший у Києві сирний digital-ресторан, який компанія Ardis Group організувала на фестивалі ProCheese Awards 2021.
В такому форматі було представлено такі сири, як:
- Напівтвердий сир “Манчего” ТМ “Вега Манча”;
2. М’який сир із блакитною пліснявою “Рокфор” ТМ “Ентремонт”;
- Напівтвердий сир із митою скоринкою “Раклет” ТМ “Хайді”.
Такий інтерактивний формат дозволив привернути увагу відвідувачів, залучити їх в гру-подорож країнами та, звичайно, розкрити сирну культуру преміальних сирів.
Вплив війни на споживання сиру
Нестабільна ситуація в країні вплинула як на вибір преміальних сирів в магазинах, так і на кількість його споживання. Багато людей були змушені переїхати в безпечні регіони й втратили роботу, тому якісні дорогі сири стали споживати набагато менше. Зараз люди намагаються повертатися до звичного життя, проводять більше часу разом з друзями та рідними й все частіше радують себе улюбленими сирами.
Щодо виготовлення гострих сирів — сировари стикнулися з проблемою постачання спецій. Через зруйновані склади та обмеження постачання, вони й досі змушені шукати нові шляхи отримання додаткових інгредієнтів та продовжувати виготовляти сири з унікальними смаками.
Гнучкість у своїй діяльності, швидке реагування і пристосування до нових реалій стали головними трендами як в період пандемії, так і у воєнний час, а будь-яка криза — це точка зростання для нових можливостей. Впровадження трендів у сирну галузь дозволяють залишатися на плаву, проте не слід забувати про потреби споживачів, які є головними.