Топ-10 глобальних трендів інтернет-торгівлі 2019 року

Топ-10 глобальних трендів інтернет-торгівлі 2019 року

26.12.2018 04:30
  2338
rau

Зростаюча роль етичності ведення бізнесу, платні повернення, продажі через соцмедіа, штучний інтелект в спілкуванні з клієнтами та багато іншого: що буде визначати функціонування e-commerce в наступному році.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Read in English

Absolunet – одна з провідних аналітичних агенцій у сфері електронної комерції в Північній Америці – пропонує свою версію топ-10 тенденцій e-commerce, які варто враховувати в 2019 році; переклала EVO.business. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Спочатку кілька цифр:

  • У 2019-му на частку електронної комерції буде припадати 15% всіх роздрібних продажів в США. При цьому в Китаї електронна торгівля складе 23% всієї роздрібної торгівлі;
  • Всього на частку цифрових технологій (включаючи офлайновую оплату картами, мобільними додатками та подібними офлайн-технологіями) припадає майже 60% всіх роздрібних продажів Америки;
  • Завдяки мобайлу, продажі через який виросли на 55% за 2018 рік, електронна комерція в США в 2018 році зросла на 16%, річний оборот перевищив $500 млрд.

Тренд 1. Прозорість і екологічність матеріалів і цін: зростання етичної електронної комерції

Вплив на суспільство та навколишнє середовище стає все більш вагомим фактором вибіру споживачів. Зростає усвідомлення споживачами екологічних та етичних наслідків їх офлайнових і онлайнових покупок – реальний або прихований впливів, наслідків споживання в цілому.

Так, противники надмірної кількості неутилітарної та неекологічної упаковки вибирають тих рітейлерів, які резонують з їх системою цінностей – у яких зайвої упаковки немає, а та що є – багаторазова і при цьому eco-friendly.

Для впливу на споживачів-активістів в 2019 році просунуті бренди будуть створювати ціннісну прозорість, до якої прагнуть клієнти.

Наприклад, Everlane, модний лейбл, вже зараз став «прозорим» онлайн-рітейлером, котра надала розбивку вартості матеріалів на кожен проданий товар. Їхні продажі ростуть двозначними числами в рік, незважаючи на відсутність реклами.

А Reformation, виробник жіночого одягу та аксесуарів, в своїй розсилці детально розкриває свій «екологічний слід», що охоплює все: від вирощування сировини, фарбування тканин, виробництва, упаковки, доставки – аж до засобів для догляду за їх одягом.

Тренд 2. Кінець безкоштовних повернень

Відсоток повернення в онлайн-продажах в 2-4 рази вище, ніж в офлайні. Щедра політика повернення вже давно використовується для підвищення конверсії.

Але очікування покупців відносно зручної для них політики повернення ускладнюють роботу малих інтернет-магазинів.

Ключові трендові індикатори:

  • USPS (пошта США) в січні 2019 року приготувалася обробляти 1 мільйон повернень в день;
  • 10% різдвяних покупок в США повертаються;
  • Через запізнення доставки на Різдво наймасовіший день повернення покупок в Америки за весь рік – 26 грудня (і це щорічно).

У 2019 з’являться численні ініціативи продавців, спрямовані на стримування повернень – починаючи від більш складної політики повернення та закінчуючи стимулами для отримання інших товарів.

Так, в 2018 році Amazon оголосив, що введе довічний бан для «серійних повертанців», які мають звичку повертати більшу частину своїх покупок. І 61% рітейлерів заявили, що вчинили б так само, якби у них були способи відстеження «серійних повертанців».

А в Канаді (в порядку експерименту тільки в цій країні) H&M з 2018 року більше не приймає в офлайн-магазинах повернення покупок, зроблених онлайн. Справа в тому, що раніше люди економили на поштовій доставці та приїжджали в будь-який офлайн-магазин мережі, щоб повернути товар, що не підійшов, особисто. Але вітепер онлайн-покупцям H&M потрібно для повернення все-таки скористатися поштою і оплатити її послуги.

Нарешті, Best Buy, Home Depot і ще кілька великих ритейлерів Америки використовують сервіс, який оцінює купівельну поведінку клієнта (це схоже на кредитний рейтинг) і накладає обмеження на кількість товарів, які вони можуть повернути.

Тренд 3. Регіональні податки з продажів

Торговцям в 2019 році доведеться платити податки в кожному штаті здійснення кожної покупки, незалежно від того, в якому штаті продавець фізично присутній.

Більше половини штатів США вже ввели податок на продажі через інтернет за місцем здійснення покупки – або зроблять це у 2019 році. Продавці та постачальники софт-рішень обговорюватимуть ініціативи з регіонального оподаткуванню і його електронній звітності.

Торговці, як B2C, так і B2B, повинні будуть визначити, який податок застосовується до яких клієнтах, регіонах, продуктів.

Так, Amazon вже налагоджує збір податків з продажів в кожному штаті на товари, які він продає безпосередньо (не як маркетплейс). І вже заохочує продавців продавати через Amazon як маркетплейс – мотивуючи це тим, що може виступити для них податковим агентом. Тобто платформа дозволить своїм партнерам не вникати в складності, пов’язані з новим законодавством про податки з онлайн-продажів.

Тренд 4. PWA стирають межі між сайтами і мобільними додатками

Progressive Web App – гібрид сайту і мобільного додатку, який поєднує в собі переваги кожного і знімає обмеження. Додатки, якими ми їх знаємо, вимирають. Середньостатистичний користувач США в 2018 році завантажував менш одного мобільного додатку в місяць.

PWA працюють, завантажені на ваш пристрій, тобто передаючи робоче навантаження на телефон або комп’ютер – замість того, щоб покладатися на веб-сервер для кожної сторінки, макета, кліка та зображення.

Особливості PWA:

  • Сторінки відкриваються в 2-10 разів швидше мобайл-версії великого складного сайту;
  • Може працювати в автономному режимі – як додаток;
  • Не має потреби в процедурі оновлення – на відміну від звичайного додатку;
  • Підтримує push-повідомлення.

Так, відкривши на смартфоні PWA-сайт від West Elm, ви виявите практично миттєва завантаження будь-якої сторінки сайту. Завдяки цьому бренд меблів і предметів домашнього декору збільшив час, проведений на сайті, на 15%, а дохід за відвідування виріс на 9%.

Тренд 5. Соцмедіа стають продають

Платформи соціальних мереж в 2019 році остаточно стануть транзакційними; користувачі зможуть здійснювати покупки, не покидаючи платформи.

Соцмедіа-покупки вже стали стандартом в Китаї – 55% користувачів додатків соцмереж хоча б раз купили товари або послуг безпосередньо в соцмедіа-додатку.

Тренд 6. Рітейлери наймуть свого першого «співробітника» у вигляді штучного інтелекту

Роздрібні продавці повинні знати і надавати на сайті описи товарів, назви, метадані для конкретної категорії, наявність на складі, матриці товарів (наприклад, діапазони розмірів), логотипи виробників/зонтичних брендів – і все це для кожної артикульниої позиції.

Отримання цієї інформації від постачальників є трудомістким завданням, що вимагає значного обсягу ручної роботи. Штучний інтелект (ШІ) допоможе в цьому ритейлерам.

Рішення на основі ШІ в 2019 році будуть все більше автоматизувати створення, оптимізацію, класифікацію товарних сторінок.

Так, Alibaba Group говорить, що їх ШІ-інструмент для копірайтингу, який може створювати 20 000 рядків про товар в секунду, в 2018 році використовувався продавцями понад мільйон разів в день.

А Amazon вже зараз пропонує продавцям, які використовують консоль AWS, ШІ-механізм рекомендацій по їх товарам.

Тренд 7. QR-код завдає удару у відповідь

Зробивши виявлення QR-коду невід’ємною частиною iOS і Android, Apple і Google усунули основний бар’єр для використання і прийняття QR-коду: це була залежність від додатків для читання QR-кодів.

Офлайн-продавці або виробники будуть ставити коди на товар, і як тільки пристрій клієнта розпізнає QR-код (що зазвичай займає менше секунди), у них з’явиться можливість вибрати посилання, яка приведе користувача в потрібне місце сайту цього ж продавця або виробника.

Це вирішує й проблему брендів, у яких обмежений простір на упаковці унеможливлює відображення всієї необхідної інформації про товар – і аналогічну проблему офлайн-магазинів (до кожного товару неможливо прикріпити бюлетень з усіма його параметрами).

Тренд 8. Інтернет-магазини великих рітейлерів стають маркетплейсамі

18 найбільших онлайн-маркетплейсов світу продають товари на суму понад $1 трлн на рік. Аналітики прогнозують, що до 2020 року на них припадатиме 40% світового ринку онлайн-рітейлу.

Великі роздрібні торговці розширюють свій охоплення і вибір, інтегруючи модель маркетплейса в свій інструментарій цифровий комерції.

Ключові трендові індикатори:

  • 12% великих рітейлерів в даний час мають і магазини на маркетплейсах;
  • 32% великих рітейлерів розглядають можливість запуску маркетплейса на базі свого онлайн-бізнесу.

Так, Best Buy, колись спеціалізований магазин електроніки, отримав вигоду зі свого лідируючого на ринку трафіку (більше 20 млн відвідувань на місяць), перетворившись в онлайн-маркетплейс – і швидко подвоївши кількість своїх онлайн-найменувань, розширившися до ювелірних виробів, меблів, дитячих товарів і багатьох інших категорій.

Так само і WalMart, запустивши функцію маркетплейса, за рік подвоїв кількість товарних позицій своєї онлайн-продукції.

Тренд 9. In-Car e-Commerce: Shopping On The Go

50% з 135 мільйонів американських водіїв використовують свій смартфон, щоб знайти найближчу заправну станцію, замовити та оплатити парковку, а також їжу і каву на винос.

Ще врахуйте, що 80% мобільних користувачів США використовують системи голосового пошуку для пошуку місцевого бізнесу; з них 50% відвідають магазин протягом дня, а 18% цих локальних пошуків перетворюються в продажу.

Багато з цієї аудиторії радіють, якщо маркетинг продавців враховує те, що клієнти є водіями, що вони часто переміщаються за кермом.

Саме тому в 2019 році заточена під автомобілістів, електронна комерція стане одним з основних драйверів (каламбур!) маркетингу.

Адаптація під споживача за кермом, відповідна контекстна реклама та дружні до водія інтерфейси забезпечать чи не автоматичну конверсію!

Тренд 10. Синдиковане поширення однакового контенту

Синдикація контенту – це автоматична передача одного контенту на кілька сайтів / каналів з централізованої точки. При цьому важливо забезпечити узгодженість виду контенту – з форматом платформи, на яку йде подача.

До синдикування контенту (не обов’язково товарного) також відносяться рішення для одночасної видачі постів відразу в ряд соцмереж.

Цифрові лідери в 2019 році зроблять ще один крок вперед, щоб поліпшити синдикацию контенту про свої товари.

Джерело: EVO.business

Читайте також –

Рітейл завтрашнього дня – 10 технологій, які змінюють торгівлю


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку