Чим конкурують столичні аптечні мережі – рейтинг Delo.ua

Чим конкурують столичні аптечні мережі – рейтинг Delo.ua

13.10.2023 08:45
  1439
Костянтин Симоненко

У рамках спецпроекту “Топ-10 аптек Києва” редакція Delo.ua проводила анкетування основних аптечних мереж Києва, для того, щоб визначити кращі з них у декількох категоріях, аби показати відмінності та сильні сторони учасників фармацевтичного рітейлу. RAU пропонує ознайомитися з основними конкурентними перевагами аптечних мереж столиці.

Критерії відбору

При виборі учасників рейтингу редакція Delo.ua оцінювала наступні показники: кількість точок продажу мережі у Києві; кількість товарних позицій у асортименті; наявність онлайн-магазину, власної доставки ліків та сервісу замовлення; наявність бонусної програми для клієнтів чи програми постійних знижок на товари. А також приймали до уваги наявність спеціалізації аптечних закладів, співпрацю зі страховими компаніями (за кількістю СК), участь у державних програмах забезпечення ліками та наявність ініціатив з допомоги силам оборони, ВПО, деокупованим територіям (за сумою допомоги). В результаті обрали топ-10 аптечних мереж Києва, які надають найбільший і найякісніший спектр послуг у галузі. А також визначили чотири основні конкурентних переваги, розподіл за якими дещо відрізняється від кінцевих результатів загального рейтингу.

Найбільша мережа аптек

Як відомо, чим ближче до кожного потенційного споживача знаходиться та чи інша торгова точка, тим більше вірогідність здійснення покупки саме в цій мережі, а не в її конкурентів. Тому розгалуженість мережі та її щільність має особливе значення. У цій номінації переможця обирали за найбільш розвинену мережу точок продажу. За цим показником в лідерах мережа аптек АНЦ, яка нараховує 171 локацію. Її найближчий конкурент – мережа аптек Бажаємо здоровʼя, яка має у своєму розпорядженні 169 точок продажу препаратів та медичних товарів. У трійці лідерів також знаходиться мережа 911 з показником у 152 аптеки.

Найширший асортимент товарів

Звісно, близька доступність аптек важлива, але не меншу а то й більшу вагу має наявність в аптеці потрібних ліків чи інших медичних товарів. Тут знову в лідерах мережа АНЦ, де продається близько 32 000 найменувань ліків та товарів для здоровʼя. На другому місці за широтою асортименту опинилася мережа аптек Подорожник з показником у 25 000 SKU. Трійку лідерів за цим показником замикає мережа аптек 911, де можна придбати близько 21 000 товарів.

Кращий онлайн-сервіс

Сучасна торгівля вимагає наявності розвиненого онлайн-сервісу замовлення ліків та сервісу їх доставки. Наразі в столиці найкращі умови пропонує Аптека Доброго Дня. Як і у найближчих конкурентів, у них є можливість замовлення ліків онлайн, існують чат-боти у Viber та Telegram, але вирішуючим аргументом для перемоги стала добре розвинена власна курʼєрська доставка ліків, як додому, так і до найближчого аптечного відділення.

Кількість страхових партнерів

Для тих клієнтів, які користуються страховими медичними полісами важливо мати справу з аптекою, яка співпрацює з саме з його клієнтською страховою компанією. Відтак, чим більше страхових партнерів в аптечній мережі, тим більше в неї таких клієнтів може бути. За цим показником випередила своїх конкурентів мережа аптек Бажаємо здоровʼя, яка має в своєму активі 40 СК (35 з яких роблять замовлення щомісяця на постійній основі). Трохи менше партнерів страхової медицини у Аптека Доброго Дня – 38. На третьому місці знаходиться мережа Подорожник (близько 30 СК).

Додаткові переваги

Окрім добре вимірюваних показників, які можуть слугувати конкурентною перевагою, є окремі фішки тих чи інших мереж. Як от у Аптека Доброго Дня, у якої є відділення з визначеними спеціалізованими товарами для певних груп споживачів (для людей з онко захворюваннями – 26 аптек; для реабілітації – 131 відділення; для хворих на діабет – 130). Тут також, як і в інших аптечних мережах всі відділення беруть участь у державній програмі “Доступні ліки”.

Так само важливою є наявністю бонусної програми для клієнтів чи програми постійних знижок на товари. Але за цим критерієм проходять практично всі учасники топ-10. Під час війни для споживачів став також важливим фактор допомоги, яку надають рітейлери ЗСУ, переселенцям тощо. Зокрема, найбільший внесок зробила мережа АНЦ, яка виділила майже 42 млн грн.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку