Топ-10 продуктових мереж України за кількістю працюючих магазинів у 2023 році

Топ-10 продуктових мереж України за кількістю працюючих магазинів у 2023 році

25.04.2023 09:00
  6768
Костянтин Симоненко

Хто з FMCG-операторів українського рітейлу попри війну зміг не тільки відновити роботу торгових точок, але й відкрив найбільше нових магазинів за 2022 рік та перший квартал 2023 року.

Як свідчать дані щомісячного дослідження, що проводиться серед членів Асоціації рітейлерів України, через 12 місяців повномасштабної війни вітчизняні FMCG-оператори відновили роботу 96% своїх мереж. Ця частина критичної інфраструктури та найчисельніша галузь рітейлу за кількістю гравців та торгових точок не тільки вистояла, але й продовжує активно розвиватися.

Базуючись на статистиці, наданій гравцями ринку, RAU склала свій топ-10 продовольчих мереж за кількістю працюючих магазинів станом на кінець березня 2023 року порівняно з березнем 2022-го. Зокрема, порівнявши кількість торгових точок до 24 лютого 2022 року та теперішнім часом, що дозволяє оцінити загальну динаміку й окремі тенденції розвитку продовольчого роздробу України та визначити кращих по динаміці розширення.

Непорушна трійця

Вже багато років поспіль перша трійка продовольчого рітейлу залишається незмінною. Незважаючи на серйозні втрати, які понесли мережі там, де велися та продовжуються активні бойові дії, в тому числі на окупованих територіях, вони змогли зберегти лідерство за рахунок запасу міцності національних операторів та великої кількості торгових точок. І хоча за останні 12 місяців мережі досить жваво відновлювали роботу закритих магазинів, загальна кількість в кожного з цих гравців є меншою ніж до війни.

Так, попри скорочення загальної кількості торгових точок на 122 магазини порівняно із довоєнною добою, лідером за цим показником залишається мережа АТБ (Дніпро). Станом на березень 2023 року тут працювало 1176 магазинів, що на 12% більше за аналогічний показник березня 2022 року. Слідом за АТБ як і раніше йде компанія Fozzy Group (Київ), яка об’єднує мережі Сільпо, Фора, Fozzy Cash&Carry, Le Silpo і Thrash!Траш!, що сумарно дають 726 магазинів проти 785, що працювали перед війною. З березня минулого року компанії вдалося відновити роботу майже 41% магазинів і це найбільша динаміка відновлення серед трьох основних гравців.

Третій ключовий гравець за кількістю торгових точок – компанія VolWest Retail (Луцьк), що об’єднує мережі Наш Край та Spar, теж не уникла втрат і тепер налічує всього 258 магазинів проти 267, які працювали до війни. Відносно невеликий процент відновлення роботи торгових точок (+5,7%) продиктований, перш за все, географією переважного розташування їх в центральних та західних регіонах країни.

Передовики та відстаючі

В першу п’ятірку лідерів входить також мережа КОЛО (Київ), яка перед війною нараховувала 249 магазинів, розташованих у Київському та Одеському регіонах. На жаль, рітейлер, що колись дуже динамічно розвивав мережу магазинів «коло дому», тепер вимушено скорочує кількість торгових точок задля збереження ефективності роботи бізнесу. Порівняно із довоєнним періодом кількість діючих точок зменшилася майже на 11% і наразі становить 222 магазини. Проте динаміка відновлення вражає: з березня минулого року кількість діючих торгових точок збільшилася на 141,3% (з 92 до 222 магазинів).

В той же час компанія МХП, яка знаходиться на етапі трансформації в кулінарну компанію, активно продовжує розвиток свого рітейл-проекту – мережі магазинів М’ясомаркет (Київ). Якщо напередодні повномасштабного вторгнення мережа налічувала 179 торгових точок, то вже у березні 2022-го працювало тільки трохи більше половини. Але за наступні 12 місяців відкритих М’ясомаркетів побільшало майже на 153%. І тепер їх більше на 66 точок ніж до великої війни. Багато в чому це обумовлено вибраною моделлю розвитку по франшизі та активною підтримкою материнської компанії. Як результат – четверте місце за кількістю магазинів.

Успіх М’ясомаркету витіснив із п’ятірки лідерів львівську мережу магазинів Рукавичка, навіть попри те, що вона масштабувалась зі 185 магазинів до 200 (з приростом у 8%).

Водночас на другому місці серед найспритніших є луцький рітейлер Сім23, який має вже 179 магазинів у західних регіонах країни і майже щомісяця відкриває нові. Це на 47 точок більше, ніж було до війни і на 57% більше за показники березня минулого року. Ювілейний 150-й магазин мережі маркетів Сім23, яка працює в форматі convenience store, відкрився восени минулого року в Луцьку – місті, з якого рітейлер починав свій розвиток.

Ще один рітейлер, який демонструє гарну динаміку розвитку – мережа Файно маркет з Кропивницького яка наростила мережу до 148 магазинів або майже на 14%. Замикають рейтинг мережі Делві (Київ) та ЕКО маркет, які дещо зменшили кількість магазинів за останні 12 місяців.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку