Техно-бум: українці збільшили число покупок в сфері електроніки на 25% за півроку
В 2021 році підскочили продажі гаджетів, побутової техніки та комплектуючих. За даними партнерської мережі Admitad Affiliate, всього в першому півріччі сума “електронних” покупок в Європі зросла на 69%, а їх число – на 50%. Жителі України не відстають від сусідів і збільшили витрати на електроніку на 25%
Цей матеріал доступнний російською мовою
Як повідомили RAU в компанії, причин зростання сектора електроніки відразу кілька. Перша з них – коронавірус і введені через нього обмеження. Але при цьому триває також зростання e-commerce в країні в цілому, і збільшується проникнення гаджетів і більш різноманітної побутової техніки в повсякденне життя українців.
Джерела зростання продажів
Почасти зростання обумовлене локдауном і режимом НС, який змусив багатьох працювати з дому – це спровокувало сильне зростання продажів ПК, ноутбуків і комплектуючих. Причому динаміка тільки зростає. Так, згідно зі звітом дослідницької компанії Canalys, в I кварталі 2021 року продажі ноутбуків підскочили на 55%. Крім персональних комп’ютерів, українців також цікавить різноманітна периферія, яка полегшує роботу з дому: навушники, гарнітури, веб-камери, більш зручні мишки і клавіатури, додаткові монітори і т.д.
Впливає на зростання онлайн-покупок гаджетів і побутової техніки також відтік покупців з офлайну. З введенням НС багато покупців були змушені відмовитися від шопінгу в звичайних магазинах і перейшли на інтернет-покупки. Наприклад, CEO мережі Фокстрот Олексій Зозуля відзначав в січні, що частка онлайн-покупок компанії подвоїлася в 2020 році, в той час як загальна сума продажів виросла лише на 20%. Форсовані темпи зростання інтернет-продажів в 2020-21 роках відзначають також інші найбільші учасники ринку електроніки і побутової техніки.
При цьому середній чек українців в секторі гаджетів і побутової техніки залишився практично без змін і зараз досягає $97. За цим показником країна досить сильно відстає від провідних європейських країн:
Звідки прийшли клієнти
Покупці в секторі електроніки і раніше любили порівнювати характеристики товарів і шукати кращу ціну – зазвичай покупка гаджета або побутової техніки не спонтанна. Споживачі вважають за краще вибирати виважено, запитати поради у інших і знайти приємну знижку на обраний товар. За даними Admitad Affiliate, в 2021 році цей тренд лише посилився – наприклад, на 45% зросла кількість “електронних” покупок зі вторинних сайтів і на 78% зі сторінок форумів. Також збільшився приплив покупців з кешбек-сервісів, мобільних додатків і фінансових вітрин (ймовірно, клієнти оформляли покупку в кредит).
Отаким майданчикам в цьому році вдасться навести в галузь найбільше замовлень:
При швидкому зростанні сегмента електроніки багато компаній зіткнулися зі зростанням конкуренції в звичних каналах залучення продажів. Одночасно з цим самі майданчики, бачачи бурхливий повернення покупців, стали охочіше працювати не за фіксовану рекламну ціну, а за винагороду у вигляді відсотка від зроблених їх аудиторією покупок. Число таких партнерів в 2021 році в Україні зросло на 9%, а їх прибуток – на 21%.
Експерти Admitad прогнозують і подальше зростання онлайн-продажів в секторі електроніки України. Незважаючи на те, що вплив епідемії на поведінку користувачів знижується – багато хто вже звик робити покупки онлайн і не відмовляться від цієї моделі. Навпаки, до них будуть додаватися все нові користувачі. Також велика частка співробітників, що пішли на віддалену роботу в період карантину, вже не повернеться в офіс і продовжить з ентузіазмом закуповувати ПК і комплектуючі. Позначиться і вплив глобального тренду по зростанню частки e-commerce в продажах провідних брендів країни.
Читайте також –
Як змінювалися продажі побутової техніки та електроніки в 2020 році – дослідження GfK