Nielsen Shopportunities: Рецепт великої любові з покупцем

Nielsen Shopportunities: Рецепт великої любові з покупцем

08.08.2019 08:15
  653
Микола Маранчак

Керівник відділу досліджень споживачів і покупців в Україні та Білорусі компанії Nielsen Тетяна Шевченко розповідає про звички сучасного покупця, поліаморію в рітейлі і дає сім важливих порад для побудови ідеальних відносин з покупцем.

Цей текст доступний також російською мовою

11 липня компанія Nielsen провела щорічну конференцію Shopportunities, яка вже не перший рік стає масштабним майданчиком для спілкування, обміну ідеями, інсайтами і кейсами представників FMCG-бізнесу. На заході виступила Тетяна Шевченко, керівник відділу досліджень споживачів і покупців в Україні та Білорусі компанії Nielsen. Вона порівняла похід покупця в магазин з побаченням і пояснила, як природа людських взаємин впливає на сучасний роздрібний ринок. RAU публікує ключове з виступу експерта.

Більше опцій, менше лояльності

Природа людських відносин змінюється. Якщо ще в 50-60-х роках соціологи описували типові способи взаємодії в родині, – мама, тато і двоє дітей, то сьогодні вони все частіше говорять про нові типи людських відносин. Наприклад, про домогосподарство з однією людиною, коли діти виховуються батьком-одинаком і так далі.

Способи зав’язування відносин теж змінюються. Tinder істотно змінив підхід до знайомства: свайп вправо, свайп вліво, співпало – не співпало, сходив на побачення і так далі. Природа мінливих відносин між людьми впливає на все, в тому числі на поведінку покупців на FMCG-ринку, стаючи контекстом їх поведінки.

Разом з цим розширюються можливості взаємодії людей з рітейлом і брендами: з’являється все більше роздрібних гравців, звичні продукти стають доступними нові канали, з’являються нові категорії товарів, розширюється їх асортимент. Це дозволяє покупцеві розглядати різні опції. Згідно з глобальним дослідженням Global Consumer Loyalty Survey, проведеного Nielsen в І кварталі 2019 року, 42% покупців у світі говорять, що їм подобається пробувати щось нове. 46% покупців частіше пробують нові бренди, ніж 5 років тому. Кожен третій – завжди оцінює для себе ціну, як важливий фактор.

Схожа тенденція спостерігається і в Україні. За даними Nielsen Shopper Trends 2019, покупець відвідує щотижня два-три магазини. 6 з 10 споживачів кажуть, що якщо в їх районі відкривається нова торгова точка, вони з задоволенням підуть і перевірять її. Таким чином, поняття “лояльності” набуває нових контекстів.

Вільні відносини

Деякі рішення в людському житті важливіші за інші. Наприклад, вступати у відносини або не вступати в шлюб. Для покупця – це рішення про те, який магазин вибрати. Згідно Nielsen Shopper Trends, для 60% українських покупців вибір магазину важливий. 46% кажуть, що відвідують один і той же магазин, але все одно за один тиждень можуть сходити в дві-три різні торгові точки. Наприклад, постійні покупці АТБ також заходять в Сільпо, Ашан або Varus.

У деяких каналах продажів «побачення» з покупцем можуть відбутися з більшою ймовірністю: супермаркети, ринки, кіоски, міні-маркети, традиційні магазини. В інших покупця можна зустріти лише час від часу: дитячі магазини, косметичні, алкогольні та ін. Це відносно висока пенетрація, але невисока частота походів. Крім того, є канали, які знаходяться на певній стадії розвитку, а також нішеві. Побачення в них будуть відбуватися не так часто.

52% покупців у великих містах не користується автомобілем при поході в магазин – вони воліють піший похід на «побачення з рітейлом». 27% їздять на шопінг на авто. Як правило, вони вважають за краще поїздки до великих торгових форматів: Ашан, Metro, Fozzy. Ще 19% готові скористатися для цього громадським транспортом.

Щоб покупець прийшов на “побачення з рітейлом”, щось має його цікавити в магазині. Категорії товарів, які залучають основний трафік: хліб, молочна продукція, свіжі фрукти і овочі та інше.

Нова форма лояльності

Одна з нових форм відносин – поліаморія – стосунки з декількома партнерами відразу. Схожий стиль відносин в українських покупців з брендами. Nielsen запитав споживачів з різних країн, чи розширився у них вибір брендів в порівнянні з п’ятьма роками раніше. Україна опинилася серед країн Східної Європи, де споживачі відкрили для себе в останні роки більш широкий вибір брендів. Це говорить про те, що покупець перемикається між різними варіантами одного і того ж продукту, і його лояльність до певного бренду розмивається.

Основним фактором при виборі товару для українців все ще залишається ціна. Відмінне співвідношення ціни і якості найкраще може змусити споживачів переключитися між різними брендами. На другому місці – промо, на третьому – корисність і зручність.

Але в гонитві за кращою ціною українські покупці не схильні змінювати магазин – тільки 10% опитаних респондентів готові на це заради кращого промо. 45% споживачів стверджує, що рідко змінюють магазини, хоч у своєму магазині зазвичай шукають знижки.

Українські споживачі відкриті до того, щоб експериментувати з різними брендами в різних категоріях. Мінливість проявляється насамперед у таких типах товару, як алкогольні напої, а також миючі та чистячі засоби. Половина покупців кажуть, що вони готові переключатися між брендами шоколаду і бісквіту, молочної продукції, кави, чаю, свіжого м’яса, риби та іншими основними продуктами харчування, а також засобами по догляду за волоссям і шкірою. У меншій мірі вони готові експериментувати із засобами гігієни, дитячими товарами, солоними снеками та іншим.

Категорії, в яких покупці найбільше хотіли б бачити промо: соки, фрукти і овочі, чай, кава і солодка продукція.

Пристрасть до інновацій

Відкритий споживач також до інновацій. 25% опитаних українців кажуть, що вони регулярно пробують нові бренди. Чим молодший споживач, тим більша ймовірність того, що він буде відкритий до новинок.

Найбільше розширення спектру пропозицій очікують в тих категоріях, які є трафікоутворюючими: молочні продукти, хлібобулочні категорії, шоколад, кава, чай, а також бакалія і фруктові соки.

Якщо не трапиться черговий економічний колапс, який знову переверне все з ніг на голову, тренд на здорову продукцію в нашій країні триватиме. 53% покупців готові переключитися на бренд з детальною інформацією про його інгредієнти. Те ж стосується тренда екологічності: 44% респондентів в Україні віддають перевагу доброзичливим до навколишнього середовища брендам.

Заради великої любові

Весь шлях побудови відносин з покупцем – це досвід, позитивні емоції і любов. Незалежно від того, в якому напрямку компанія працює, автентичні емоції покупця дуже важливі. Фінальний рецепт кохання від Nielsen Ukraine:

    1. У покупця сьогодні є вибір, що купувати, тому важливо давати йому саме те, що він хоче. Визначте, які атрибути товару для нього найбільш важливі, щоб потрапити на його «радар» і в його кошик. І робіть це через релевантні канали.
    2. Споживачі відкриті до інновацій. Як і заради нового роману, вони готові піти на ризик. Забезпечте їм можливість пробувати нове, надайте до нього доступ.
    3. Бренд більше не є фінальною точкою відліку. Брендів на ринку багато, ними в магазин вже не заманити. Пропозиція повинна розвиватися і бути переконливою, як для лояльного покупця, так і для експериментуючого.
    4. Чутливість до цін швидше за все найближчим часом не пройде. Але покупець готовий платити більше за переваги, які він відчує: якість, функціональність, зручність, натуральність.
    5. Важливо говорити споживачам про себе правду, бути справжніми.
    6. Для покупця сьогодні немає меж. Він може купувати товари з різних країн, тому важливо бути конкурентним в нових нішах. У той же час локальне походження може стати перевагою.
    7. Покупець ганяється за легкістю і автоматизацією. Для нього важливі зручності, тому омніканальна стратегія: інтерес до цього продовжить активно рости.

 

Читайте також –

Юрій Ліщук, Nielsen: Що українські споживачі чекають від FMCG-рітейлерів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  37
Усі новини ринку