Тетяна Віканова, CEO «Фінансовий Брокер»: Наш “Картковий модуль” дозволяє рітейлерам економити на еквайрингу та оформлювати кредити під час відключень електроенергії
Виконавчий директор фінтех-компанії «Сучасні фінансові рішення» (більш відомої на ринку як «Фінансовий Брокер») розповіла про новий продукт «Картковий Модуль», запропонований рітейлерам, особливості його роботи, переваги для рітейлера та клієнта, а також про 10-річну історію компанії на ринку споживчого кредитування та результати лідерства в розробці ПЗ для цього ринку.
Наприкінці 2022 року «Фінансовий Брокер» закінчив пілотний запуск нового інструменту споживчого кредитування – додаткової опції «Картковий модуль» у програмному забезпеченні, що вже діє.
«Картковий модуль» допомагає рітейлеру швидко та зручно організувати оформлення споживчого кредиту на купівлю товарів у системі «Єдине вікно» з використанням цифрових карток покупця та банківського додатку. Як результат, лише за період пілота у топового рітейлера електроніки продаж через «Картковий модуль» перевищив 1 млн грн.
Про те, які продукти пропонує компанія, в чому зручність використання «Карткового модуля» і які переваги продукт дає рітейлерам, в інтерв’ю RAU розповіла виконавчий директор фінтех-компанії «Сучасні фінансові рішення» Тетяна Віканова.
– Розкажіть про вашу компанію: скільки років вже працює на ринку, які послуги надає, у чому унікальність пропозиції?
– Ми вийшли на ринок у 2013 році – тобто досвід роботи на ринку вже 10 років. Спеціалізуємося на наданні послуг у споживчому кредитуванні: з нашою допомогою покупці отримують кредит, розстрочку або картку максимально швидко та легко, а торговельним мережам ми надаємо додатковий канал залучення клієнтів та формування їхньої лояльності до продавця як спосіб збільшення продажів товарів та послуг.
Тут у “Фінансового Брокера” є чотири напрями: ми оформляємо кредити для придбання товару, кредити готівкою, кредитні картки. Окремий напрямок: розробка та дистрибуція програмного забезпечення – як для банків, так і для рітейлерів
– Які банки інтегровані у ваші продукти?
– До 24 лютого 2022 року ми співпрацювали більш ніж із 20 банками та фінансовими компаніями. На даний момент співпрацюємо з 11 партнерами – з частиною за одним-двома напрямками, з рештою – за всіма. У самому «Картковому модулі» нашими партнерами є або в процесі старту: Sens Bank, УКРСИББАНК, OTP Банк, ПУМБ, Глобус Банк, А-Банк, Sportbank.
– Розкажіть детальніше про механіку роботи вашої компанії.
– У нас є кілька варіантів співпраці: наші представники безпосередньо надають послуги кредитування у магазинах партнерів, кредитування у власних точках продажу, не прив’язаних до будь-якої мережі, робота через продавців рітейлера (продавці проходять наше навчання та самостійно обслуговують покупців). І наша нова опція, що пройшла успішний пілот по всій мережі магазинів Фокстрот – Картковий модуль.
– У яких сегментах ринку працюєте: тільки техніка та електроніка та в інших теж?
– Крім побутової техніки, також працюємо з магазинами будматеріалів, навчання, курси (просування в соцмережах, мовні, водіння тощо). А з нашим новим продуктом «Картковий модуль» можемо надавати послуги у будь-якому сегменті, навіть у тих, де раніше не працювали. Наприклад, магазини одягу, товари для дому: тобто там, де покупка потрібна та важлива кінцевому споживачеві, а з «Картковим модулем» вона стане простіше, доступніше, швидше.
– А якщо говорити про торговельні мережі – то з ким ви працюєте?
– Дивлячись про який продукт говоримо. Ситуація така сама, як і з банками – різні мережі можуть бути підключені до різних програм. Вибір програм за рітейлером.
З найбільших: Епіцентр, Rozetka, Vodafone, Фокстрот, Ассоль та інші. Також працюємо і з немережевим роздрібом: наше ПЗ та продукти використовують близько 20 000 дрібних підприємців.
– А за розмірами мереж є обмеження?
– Хочеться бути корисними для всіх бізнесів від національних мереж до дрібних підприємців.
– Який у вас обсяг операцій? Скільки клієнтів обслуговуєте за рік та на яку суму надаєте кредитів?
– До повномасштабної війни за обсягами продажів нас можна було віднести до топ-5 банків за кредитним портфелем фізосіб на місяць (на підставі даних НБУ щодо кредитних портфелів фізосіб банків), тобто «Фінансовий Брокер» був досить великим. Зокрема, у нас було понад 10 000 точок продажу, з них майже 600 власних, решта – партнерські та агентські канали, що дозволило нам охопити всю Україну.
У 2021-му обслужили понад 700 000 клієнтів на суму $230 млн. Після вторгнення росії, обсяги, зрозуміло, впали в рази, до травня кредитування взагалі не працювало. Та й потім процес рестарту був нешвидким. До кінця року тенденція була позитивною.
Керівник відділу кредитування Вікторія Сущенко, мережа магазинів Ассоль: “З компанією “Фінансовий Брокер” працюємо вже понад п’ять років. За час нашого партнерства ми змогли не раз переконатися у професіоналізмі та оперативному вирішенні робочих питань. Окрім обов’язкових вимог, у “Фінансовий Брокер” працюють з індивідуальним підходом, враховуючи потреби кожного клієнта, партнера. Відстежують тенденції ринку, впроваджуючи їх у свою діяльність, що дозволяє підібрати якісну послугу, необхідну клієнту, робить сервіс ще зручнішим та швидшим для нас та наших клієнтів”.
– Розкажіть докладніше про цей продукт – що являє собою «Картковий модуль»?
– Це опція в нашому діючому комплексі (програмному забезпеченні), яка об’єднує кілька банків і дозволяє в три кліки сплатити покупку. Без застосування фізичної карти (часто буває, що клієнт її забув удома), без терміналу (наприклад, у рітейлера немає терміналу чи електрики).
Головні переваги «Карткового модуля» – простота та швидкість обслуговування, що погодитеся, завжди високо цінує клієнт рітейлера.
А ось сам рітейлер цінує економію часу: йому не треба інтегруватися з кожним банком. А якщо рітейлер – інтернет-магазин, то йому не потрібно ставити на сайт різні іконки різних банків – вся інформація зібрана в одному модулі.
– Тобто “Картковий модуль” працює і в офлайн, і в онлайн однаково ефективно?
– В інтернет-магазині він буде навіть успішнішим. Клієнт сам запускає модуль, вводить свій номер телефону і система автоматично звертається до банку: без додаткових дій, дзвінків у кол-центр тощо. Для рітейлерів це суттєва економія на витратах кол-центру, утримання конкурентності за рахунок простоти та оперативності оформлення споживчого кредиту.
– Швидкість та простота – це єдині переваги для рітейлу при використанні «Карткового модуля»?
– Ні, є ще кілька. По-перше, при використанні модуля не стягується плата за еквайринг: гроші з картки клієнта надходять безпосередньо на рахунок торгової мережі. При більших обсягах це становитиме суттєві суми.
По-друге, це можливість залучити нових клієнтів як офлайн, так і онлайн, оскільки тепер для них у торговельній мережі доступна послуга кредитування та оплати частинами. А більше клієнтів – вищий оборот.
По-третє, покращується можливість управління витратами та маржею товарів. «Картковий модуль» дає додаткову аналітику, завдяки якій можна краще впізнати покупця та запропонувати йому справді актуальний продукт.
По-четверте, є можливість видавати кредити і при вимкненні світла – доки працює мобільний інтернет, до системи можна підключитися. Адже для роботи «Карткового модуля» не потрібне покриття 4/5G. Для успішного оформлення споживчого кредиту достатньо мінімального мобільного інтернету, нашого ПЗ та смартфона покупця.
І звичайно клієнт (покупець) отримує улюблений і зрозумілий банк для користування. Це, до речі, важливий чинник для кінцевих споживачів «Карткового модуля», а також для рітейлерів та банків, щоб зберегти лояльність покупців.
Сергій Горонович, директор з продажу Vodafone Retail: “У 2019 році для магазинів Vodafone ми вибрали рішення від “Фінансовий Брокер”, що дозволило набагато спростити процес кредитування нашим клієнтам. Програмне забезпечення брокера доповнилося також можливістю оформлення оплат частинами – найбільш затребуваною функцією техніки та гаджетів. Сервіс та швидкість роботи ПЗ повністю відповідають нашим потребам, працівники магазинів компанії використовують його щодня у своїй роботі”.
– Як відбувається інтеграція вашого продукту та торгової мережі?
– Можна працювати взагалі без інтеграції – через браузер із десктопу чи мобайлу. Ми зафіксуємо його в базі, та підключимо його базу даних та систему обліку до наших. Витрат це для рітейлера ніяких не несе, все відбувається дуже швидко – від підписання договору до підключення проходить 7-10 робочих днів.
– А чи оплата подальшого використання системи – абонплата чи відсоток від обороту? І хто платить – банк чи торговельна мережа?
– Багато залежить від розмірів мережі та генерованих оборотів. Ми маємо різні пакети з різним принципом оплати. Все вирішується у процесі переговорів з рітейлером та з банками. Головний принцип: щоб при використанні системи товар на полиці не коштував дорожче, ніж її використання.
– Ви нещодавно запустили цей продукт та які результати пілотного проекту?
– Запустили пілот ми у листопаді 2022 року, «відкатали технологію» з великим рітейлером Фокстрот. І вже стартували з цією технологією ще у двох досить великих мережевих партнерах. Ми побачили, що продукт може працювати, що він працездатний, тому вже в процесі підключення ще трьох рітейлерів, ще з п’ятьма ведемо переговори.
Руслан Дорошенко, начальник відділу розвитку та управління додатковими сервісами у Фокстрот: «За період запуску «Карткового модуля» є гідні результати, що свідчать про ефективність та подальші перспективи впровадження такої програми. Рітейлерам його використання сприяє збільшенню середнього чека. Покупцям, які мають при собі тільки смартфон, дає можливість оформити покупку в кредит по картці банку з кредитним лімітом, що є на ній, у будь-якому магазині мережі».
– Що ви чекаєте від 2023-го та які у вас плани?
– Удосконалюватимемо наші продукти, залучатимемо нових партнерів та нових клієнтів, зберігатим банкам їх лояльних клієнтів, спрощуватимемо та прискорюватимемо процеси. Найбільше бажання – повернути обороти на довоєнні. Іншими словами – працювати і тим самим наближати перемогу!