Смерть рітейлу скасовується: п’ять причин, чому роздріб не помре
Розмови про гучні закриття магазинів, банкрутства рітейлерів і кінець ери роздрібної торгівлі ведуться давно. Якщо їм вірити, то незабаром ми всі будемо купувати тільки на Amazon.com, а торгові центри перетворяться в пережиток минулого і місця зустрічей бебі-бумерів.
Колумніст forbes.com Паула Розенблюм, яка є співзасновником та керуючим партнером RSR Research і має досвід роботи в ритейлі більше 30 років, вважає, що проблема цих історій в тому, що вони — суцільна нісенітниця. Ці розмови призначені для того, щоб налякати промисловість, дозволити рітейл оглядачам безупинно розміщувати “нову” інформацію і показувати кожній людині, що дуже скоро станеться катастрофа “роздрібного поїзда”. Це єдине, що вони роблять.
Портал Delo.UA привів п’ять основних причин від Паули, які говорять про те, що смерть рітейлу настане не скоро.
1. Роздрібні продажі в першому кварталі 2017 року зросли на 4,1% порівняно з першим кварталом 2016 року. Як зазначає Грег Бузек з IHL, в роздрібній торгівлі періоди продажу циклічні. Порівняння продажів поточного та попереднього місяця — нонсенс. Подумайте про це. Чи можемо ми порівнювати, наприклад, продаж в листопаді і грудні? Звичайно, не можемо.
Листопад — це спокійний період перед “Чорною п’ятницею”, а грудень — жаркий час відпусток і свят. Якщо ми подивимося на ці цифри, може створитися враження, що роздріб “вибухає”. Наприклад, у 2016 році Пасха була в березні, а в 2017 — у квітні. Виходячи з цього, ми можемо зробити висновок про те, що продажі в першому кварталі 2017 року впали, в порівнянні з цим же періодом 2016. Але наскільки цей висновок буде обґрунтованим?
2. Багато які мережі магазинів бачили, як їхні проблеми збільшуються протягом десятиліть. Інфографіка, опублікована на LinkedIn, включає деякі приклади роздрібних мереж, закривають магазини. Список вельми показовий.
Sears і Kmart. Дві мережі, що входять в один холдинг, намагалися знайти своє обличчя більше десяти років, і весь цей час управлялися керівниками, які не мають ніякого досвіду в рітейлі. Ми здивовані, що вони закривають магазини?
Роздрібні продавці одягу. Цей список включає Rue21, The Limited, Wet Seal, Bebe та American Apparel. У той час як American Apparel має свої власні проблеми, інші борються з появою Fast Fashion (прим. ред. — оновлення асортименту марки кілька разів на сезон. Стає можливим за рахунок копіювання ідей провідних дизайнерів. Найчастіше застосовується в мас-маркеті. Зараз головними представниками фаст фешну є Zara, H&M і TopShop). Простіше кажучи, їх ринок скорочується. Можна було б стверджувати, що ці мережі хотіли отримати занадто багато, але це не так. Вони просто не встигали за зміною часу і смаків. На їх місце приходять інші.
J. C. Penney — це мережа, яка повернулася із забуття, куди її загнав ряд помилок, ледь не знищивши бізнес. Світ змінюється, JCP зараз не так актуальне, як раніше, і її клієнти стають старше. Скорочення мережі — це добра ідея, і в кінцевому підсумку вона повинна допомогти JCP стати більш прибутковою.
Macy’s — мережа з неймовірно високою кількістю магазинів. Сьогодні тренд Fast Fashion змушує бути всіх більш гнучкими. Але як може бути гнучким бегемот? Швидше за все, у одній мережі просто не повинно бути такої кількості магазинів.
3. У 2017 році відкриваються тисячі роздрібних магазинів. Той же пан Бузек називає 19 мереж, які оголосили про відкриття у загальній складності 2861 магазину в той же час, коли закривалися інші точки. Деякі знакові імена включають Dollar General і Dollar Tree, Autozone, Ulta (до речі, вилітають з чартів), Kroger, TJ Maxx і багато інших. І це без урахування маси онлайн-магазинів, які відкриваються постійно в кожному місті. Цей факт, звичайно, може вплинути на рітейл, але ті продавці, які пропонують цікаві речі, роблять все правильно.
4. Роздрібні торговці почали інвестувати в людей, що вже давно пора було зробити. Початок 2000-х призвів до переходу до самообслуговування у магазинах. Бізнес-модель, яка постійно цитується: “Подивіться, наскільки добре авіакомпанії керують самообслуговуванням”. Моя відповідь була і залишається “запобігання прикростей не є хорошим досвідом обслуговування клієнтів”.
Якщо хтось дійсно хоче продавати по самообслуговуванню, тоді це комфортніше робити з власного будинку. Якщо ви хочете, щоб вас обслуговували роботи, Google і Amazon пропонують те, що ви шукаєте. Але дослідження моєї компанії говорять про те, що рітейлери, особливо мережеві, протягом попередніх трьох років розширюють штат співробітників у магазинах. Коли покупці впевнені в тому, що співробітники мережі дійсно надають додану вартість до купівлі, вони прийдуть у ці магазини. Інші, звичайно, залишаться вдома!
5. Торгові центри і рітейлери розширюють площі. Наприклад, Aventura Mall додає трирівневий блок площею близько 30 000 кв. м., в який увійдуть магазини роздрібної торгівлі, ресторани, виставки сучасного мистецтва, продуктовий зал і VIP-зал. У будівлі також буде скульптура заввишки понад 28 метрів, по якій відвідувачі зможуть спускатися вниз. Це лише один з багатьох прикладів. Визнання того, що досвід і гостинність є невід’ємною частиною рітейлу наступного покоління, є величезним кроком на шляху подальшого оздоровлення форматів. Microsoft і Nike створили новий, більш прогресивний роздрібний флагманський досвід. Вони не самотні.
Вважаю за необхідне виділити одну область, в якій роздрібна торгівля ПОВИННА змінюватися — це технології. Індустрія недостатньо інвестувала в технології. Крім того, в деяких випадках вона була змушена інвестувати ці скромні кошти в функції, не пов’язані з доданою вартістю, — в області безпеки даних. По-перше, стандарт PCI-DSS, висунутий Visa на початку 2000-х років, впровадження якого коштувало сотні мільйонів доларів, а потім новий стандарт оплати і підписи EMV, який зажадав гігантських змін в обладнанні і програмному забезпеченні. Безперечно, захист даних споживачів – необхідна річ. Але вони не можуть взяти ці дані додому, носити замість одягу або харчуватися ними. Крім того, ці дані не допоможуть їм знайти потрібний продукт в потрібному місці, коли вони будуть готові його купити.
Інвестиції в технології повинні робити роздрібні продавці. Ці інвестиції поліпшать як досвід клієнтів, так і можливість отримання прибутку. Це потрібно просто прийняти. Обсяги коштів, що витрачаються на технології, будуть рости в найближчі п’ять років. І я не вірю, що вони будуть витрачатися на роботів або віртуальну реальність. Вони будуть спрямовуватися на підвищення цінності для споживачів.
Готова зробити висновок про те, що роздрібна торгівля не вмирає, вона змінюється. Зміни поколінь неминучі, мілленніали цінують досвід користування речами, покоління Z уважно стежить за ними. Досі все вказувало на те, що це покоління фактично отримує задоволення від магазинів і цінності “речі”.
У мене є повна впевненість у відмовостійкості галузі та її здатності змінитися в найближчі роки. Іншими словами, перефразовуючи Марка Твена: “Чутки про смерть роздрібної торгівлі сильно перебільшені”.
Джерело: delo.ua