Довірений Зархіна: як СЕО Kumpel Group буде виводити компанію на новий рівень

Довірений Зархіна: як СЕО Kumpel Group буде виводити компанію на новий рівень

29.08.2019 08:15
  314
Виктор Нагорский

Генеральний директор Kumpel’ Group Андрій Янчук про причини впровадження в компанії посади СЕО, свої першочергові та стратегічні завдання, темпи зростання ресторанного ринку та багато іншого.

Цей матеріал доступний російською мовою

Kumpel’ Group – одна з найбільших ресторанних мереж Львова. Компанія була заснована у 2008 році, тоді відкрили перший у місті ресторан із пивоварнею всередині самого закладу – «Кумпель». У наступні 10 років бізнес стрімко зростав, а цьогоріч компанія прийняла рішення залучити зовнішнього управлінця. В Kumpel’ Group була введена посада генерального директора, яку обійняв Андрій Янчук – топ-менеджер з великим досвідом розвитку ресторанної мережі в складі паливної компанії OKKO. У розгорнутому інтерв’ю для RAU він розповів про те, що змусило його залишити ОККО, чому Kumpel’ Group пішла на залучення найманого керівника, та які завдання стоять перед новим СЕО та компанією в цілому.

– Ви пропрацювали в ОККО понад 12 років. Що змусило вас залишити компанію? Що стало визначальним для прийняття рішення – нові виклики, амбіції, чи щось інше?

– Насправді визначальною було ціла низка факторів, в тому числі й амбіції. Адже для мене це своєрідний виклик – спробувати створити щось нове в частково новій сфері, застосувавши свої знання і набутий досвід. Також варто сказати, що ресторани Kumpel’ Group завжди були своєрідним бенчмарком для департаменту кафе\ресторанів ОККО і особисто для мене. Ми завжди слідкували за цією компанією, намагалися порівнювати її роботу з точки зору ідей, комплексності підходу, емоцій, клієнта тощо.

– Проте «Галнафтогаз» – це, в першу чергу, паливна компанія, її об’єкти громадського харчування знаходяться на заправках, а Kumpel’ – класичний ресторатор з міськими об’єктами. Чи зможете застосовувати накопичений за час роботи в ОККО досвід на новому місці роботи?

– Насправді тільки час покаже. У мене є великий досвід в управлінні ресторанами: у розробці меню, створенні нових форматів, систем управління персоналом, сервісу тощо. Вважаю, що в цьому відношенні мій досвід буде релевантним і корисним як в притрасових ресторанах, так і в міських.

Чого в мене немає, так це досвіду конкуренції з міськими ресторанами – це та сфера, в якій мені потрібно буде вчитися, набувати нові знання і досвід.

Kumpel’ – це різнопланова група, яка присутня в різних форматах і сегментах бізнесу. З одного боку, дуже важливо зрозуміти вподобання та поведінку клієнта кожного з наших закладів. З іншого, багатогранність групи дозволяє забезпечити клієнта відповідним досвідом. Можливість для синергії колосальна: ми можемо завести клієнта в один із наших ресторанів, а в майбутньому розвивати відносини між ними і пивоварнею Kumpel’, пивними маркетами, або ж іншими закладами групи. Так, це дуже складна, але цікава задача.

– Які компанії чи ресторани вважаєте головними конкурентами на ринку Львова, за ким будете слідкувати в першу чергу?

– Вважаю, що набагато важливіше знайти свій особистий шлях розвитку. Конкуренція – це добре, її слід враховувати в роботі. Проте, якщо акцентувати увагу на конкурентах і на тому, щоб випередити їх, то можна втратити багато ресурсів, які могли б бути направлені на покращення всередині ресторанів. Впевнений, що кожна компанія має йти своїм шляхом, повинна створити свій особистий профайл, надати ексклюзивний клієнтський досвід, завдяки якому саме цю компанію будуть цінувати  і голосувати за неї гаманцем.

– Довгий час Kumpel’ працював без генерального директора. Її управлінням займалися самі засновники, серед яких відомий львівський ресторатор Марк Зархін. З чим пов’язане рішення ввести посаду СЕО і залучити фахівця ззовні?

– Головна причина – це зростання бізнесу та об’єм задач, які потрібно вирішувати. Через різноплановість об’єктів Kumpel’ Group цей перелік доволі великий. Відповідно, виникає необхідність систематизувати підходи, використавши зовнішній досвід.

– Окрім Kumpel’ Group серед активів Зархіна є мережа піцерій «Челентано». Ви будете займатися і їхнім управлінням?

– Ні, це два окремі бізнеси. До моїх компетенцій відноситься лише Kumpel’ Group.

Знайомство через аудит

– З вашим приходом в компанію повідомлялося про початок знайомства з командами ресторанів і проведення аудиту. Яких ключових напрямків торкнеться аудит?

– Можу сказати, що саме я був ініціатором проведення аудиту. Він потрібен мені для того, щоб більш системно зрозуміти, як працює Kumpel’ Group та окремі його напрямки: з точки зору бізнес-процесів, місця на ринку, динаміки продажів, фінансових результатів, існуючих проблем та потенціальних резервів. Лише з чітким розумінням ситуації можна розробляти подальшу стратегію розвитку і пріоритетність тих чи інших завдань.

– Чи плануєте кадрові перестановки за результатами аудиту в керівництві ресторанів чи лінійному персоналі?

– Аудит ще триває: оскільки бізнесів у Kumpel’ є багато, це не швидкий процес. Що стосується формування команди, то в нас не стоїть задача швидко закрити вакантні місця. Нам важливо підібрати високопрофесійну команду, з якою можна було б будувати підґрунтя для змін та швидко їх впроваджувати.

– Чи буде якось змінюватися HR-політика компанії у відповідності з вашим баченням?

– Насправді, ринок праці в сфері HoReCa дуже конкурентний, як у Києві, так і у Львові. На даному етапі це – ринок кандидата, а не працедавця. Ще в ОККО ми дуже часто стикалися з тим, що за одним працівником в різні пори року полює від 10 до 20 ресторанів. Знайти якісних працівників доволі складно. Ситуацію ускладнює і те, що ми працюємо в Західній Україні, з якої багато людей виїжджає на заробітки в країни ЄС.

З огляду на кадровий голод, вкрай важливо, щоб робота з персоналом була правильно вибудувана. Компанія має пропонувати працівникам більше, ніж дає ринок.

Ресторани Kumpel’ Group – це заклади з інтенсивним потоком відвідувачів і великим навантаженням. Відповідно, люди які працюють тут, повинні отримувати справедливу платню за свою роботу. При цьому наша задача не втримати працівників, а зробити так, щоб люди хотіли у нас працювати, рости та розвиватися. Тому що від цього залежить ефективність бізнесу.

– Які ключові цілі ставлять перед вами на посаді СЕО? Які ключові KPI’s будуть свідчити про їх виконання?

– Ми вийдемо на розуміння цілей на наступний рік після проведення аудиту і формування бюджету. Якщо говорити про головні завдання, то це – систематизація управління, прибутковість бізнесу і розвиток мережі. Не всі з цих завдань можна «оцифрувати». Бізнеси групи дуже різні, одним показником все не охарактеризуєш. Але в цілому завдання СЕО зрозумілі – окупність бізнесу, ефективність інвестицій, власного капіталу і залученого капіталу.

В пошуках формату

– Зараз компанія об’єднує сім закладів. Чи є плани з розширення мережі?

– Розвиватися плануємо, а наскільки активно – буде залежати від багатьох факторів. У тому числі від фінансових та людських ресурсів. Крім цього, зараз розглядаємо можливість реновації та оновлення низки закладів, можливо будемо впроваджувати нові концепти. Як би там не було, розпочинати активні дії до завершення аудиту недоцільно.

– Реновації та відкриття нових закладів буде фінансуватися з коштів власника, чи плануєте використовувати позиковий капітал, залучати партнерів?

– Компанія використовує різні схеми фінансування та інвестицій, залежно від конкретного об’єкту. Не виключаю, що в майбутньому для розвитку мережі будемо розглядати й франшизу.

– Зараз в групі Kumpel є франчайзингові проекти?

– Наразі ні, проте ідея франчайзингу постійно витає в повітрі. Можна перейняти досвід і підхід до створення франшиз у проекту піцерій «Челентано». Думаю, що це один із варіантів поєднання, який може призвести до гарних результатів.

– Зараз у компанії є заклади не тільки в Україні, а й за кордоном у Польщі. Як почуває себе бізнес у Варшаві та у чому ключові відмінності і складності польського ринку?

– Наскільки мені відомо, заклад у Варшаві – Rest.Baczewskich – достатньо динамічно розвивається. Зрозуміло, що потрібно адаптувати рішення до польського ринку – до місцевої динаміки та конкуренції. В цьому випадку точно немає можливості копіювання підходів з України в Польщу – там все потрібно робити по-новому. Компанія вивчає цей досвід, думаю, він може бути використаний і для майбутнього розвитку мережі в цілому.

– Чи можете озвучити деякі фінансові показники групи Кумпель? Як зростає середній чек та відвідуваність ресторанів в 2018 році та першому півріччі 19-го?

– Загалом динаміка в мережі присутня з року в рік у межах 10% приросту відвідувачів. Хоча це залежить і від терміну роботи ресторану, конкуренції, розвитку туристичного ринку, тощо.

– Яким бачите майбутнє українського ресторанного ринку в перспективі найближчих 3-5 років? Які тренди будуть на ньому переважати?

– Тренди – дуже цікаве поняття. Зазвичай, їх розуміють як своєрідну хвилю, осідлавши яку можна швидко і багато заробити. Насправді тренди існують, за ними треба слідкувати, їх треба розуміти. Але на мою думку, в довгостроковій перспективі виграють ті компанії, які використовуючи знання ринку, досвід, відчуття та інтуїцію, зможуть самі створювати ці тренди, а можливо, і нові ніші на межі різних сегментів. Виграють ті, хто зможе зробити вдалий оптимальний мікс класичних ресторанів, технологічності, емоцій тощо.

Тренди завжди змінюються. А що ніколи не зміниться – так це попит на ресторани з якісною їжею та яскравими емоціями.

– Як зростає український ринок громадського харчування в останні роки та який ваш прогноз на майбутнє?

– Ринок Києва щорічно зростає приблизно на 20-25% в гривні – це стала динаміка останніх трьох років. Думаю, у Львові вона приблизно така ж сама. В той же час, темпи приросту зменшуються через те, що ринок насичується, зростає конкуренція. Вважаю, що в найближчі роки зростання ринку стабілізується приблизно на рівні 15-18%. Все ж поки що ресторанний ринок більше працює в середньому і високому цінових сегментах. Тобто більшою мірою не на обороті, а на цінах та маржинальності.

– В той же час останнім часом з’явилося багато проектів, які орієнтовані саме на масового споживача. Наприклад, заклади Діми Борисова «Білий налив» і БПШ. З вашої точки зору, такі формати зможуть бути економічно обґрунтованими?

– Такі формати працюють на високому обороті. Якщо все гаразд з продуктом, комунікацією та локацією, якщо ресторан обслуговує 800-1000 чи 2000 клієнтів на день – тоді все гаразд. А от якщо цього немає, то можуть бути нюанси. Наприклад, інвестор почне шукати можливості для оптимізації, яка може позначитися на якості продукту чи обслуговування. В підсумку це може призвести до ще більшого відтоку клієнтів, і, як наслідок, закриття закладу. Таких прикладів багато, ринок ресторанів достатньо динамічний і не стоїть на місці. Кожного місяця ресторани відкриваються й закриваються, а Київ – це взагалі своєрідна лабораторія вдалих і невдалих концептів.

– На вашу думку, які перспективи у онлайн-продажів готових страв, чи плануєте використовувати доставку в своєму бізнесі?

– Без сумніву, доставка в Україні активно розвивається. В тому числі у Львові, куди зайшов міжнародний сервіс Glovo, а найближчим часом очікується ще й Uber Eats. З одного боку, для ресторанів швидкого харчування, в яких немає високих вимог до оформлення продукту й подачі, доставка може бути ефективною. Проте з іншого боку, велика частка ресторанів у Львові, в том у числі й наші, – це історія не тільки про їжу, а ще й про емоції, про презентацію та подачу.

Коли ми беремо якусь страву, запаковуємо її в коробку і веземо на інший кінець міста, то емоція губиться по дорозі.

В той же час, частина нашого асортименту, яка не потребує особливо вишуканої подачі та не втрачає свої смакових характеристик при транспортуванні, може бути віддана на доставку. В нашому випадку драйвером зростання цього напряму могло б бути пиво виробництва власного заводу Kumpel’.

– Останніми роками в Україні активно розвиваються мережі бірмаркетів. Проте наразі ця експансія зосереджена в східних та центральних регіонах. На вашу думку, чи буде такий формат актуальним для Львова і західного регіону в цілому і чи не плануєте розвиватися в цій ніші з власним пивом?

– Думаю, що з часом цей тренд прийде і в Західну Україну. Вже зараз у структурі компанії є мережа Kumpel’ market – це мережа торгових точок, де фактично можна придбати наше пиво на розлив, крафтове пиво, закуски тощо. На сьогодні у нас 8 таких маркетів. Зараз ця мережа працює в форматі монопивних закладів, де основний акцент робиться на продукції пивоварні Kumpel’, та час від часу представляються продукти пивних колаборацій чи просто пропозиції від пивоварень, із котрими маємо дружні стосунки, задля розвитку крафтового пивного ринку в Україні. Проте, потрібно вивчати цей досвід, аналізувати його, а головне – розуміти, що потрібно клієнту.

Читайте також – 

Делікатеси в офіс: чому українські ресторани розвивають власні служби доставки


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку