Головна > Аналітика > Велика гра: ринок іграшок України в 2020 році в цифрах, фактах і графіках
Велика гра: ринок іграшок України в 2020 році в цифрах, фактах і графіках

Велика гра: ринок іграшок України в 2020 році в цифрах, фактах і графіках

В яких торгових мережах українці купують іграшки в 2020 році, які суми витрачають, які тренди на ринку іграшок найбільш актуальні і який його обсяг в грошовому вираженні в цілому.

Цей текст доступний також російською мовою

В рамках онлайн-конференції “Споживчі пріоритети – 2020. Тенденції ринку індустрії іграшок” Павло Овчинников, президент Української Асоціації індустрії іграшок (УАІІ), презентував підсумки року в даному сегменті. Більше 150-ти учасників українського ринку іграшок обговорили нинішню ситуацію та перспективи розвитку ринку. RAU публікує ключову з доповіді УАІІ про ринок іграшок за 2020 рік.

Незважаючи на пандемію, яка вплинула на весь світ, і турбулентність, що вплинула на ринок іграшок, частина країн все ще показує зростання. Якщо, наприклад, в Північній Америці падіння ринку склало -3,7%, по Європі -4,6%, то в Китаї, всупереч усьому, ринок виріс на 3%, а в Індії на 6,1%.

Згідно з даними членів УАІІ, за минулий 2019 рік обсяг ринку іграшок України в роздрібних цінах збільшився на 18%, досягнувши $740 млн. Зростання тривало всі останні три роки. Про поточний 2020-й все ще важко що-небудь прогнозувати, падіння може варіюватися в межах 10-25%.

Ситуація з експортом іграшок з України практично не змінилася: він склав $31,2 млн, а прогнозоване падіння може скласти всього 3%. В цілому на ринку України на даний момент 112 імпортерів, 172 – експортерів і більше 2000 роздрібних точок.

По каналах збуту в Україні, з січня по вересень 2020 року, спеціалізовані магазини на 2% збільшили свою частку в продажах і тепер складають 53% від загального обсягу. Також на 2% зросли інтернет-продажі – вони досягли частки в 13% від загального обсягу ринку. А ось альтернативні канали споживачі стали рідше вибирати для покупки – частка заправок, книжкових магазинів, кіосків і ринків впала з 18% до 13%.

Покупці іграшок – 2020. Хто вони?

За даними дослідження УАІІ, основною людиною, що приймає рішення про вибір іграшки, залишається мама. У 2020 році її роль незначно знизилася на користь тата дитини, який тепер головний у товарної полиці в 21,5% випадків. Також на 11,4% в порівнянні з дослідженням 2019 року і на 32% в порівнянні з дослідженням 2018-го зросла роль дитини.

Твердо зберігає свої позиції мама в ролі головного покупця іграшок. У жовтні 2020 року вона купувала іграшки в 4,8 рази частіше тата.

Основним мотивом покупки залишається бажання розвивати дитину, зростання цього стимулу склало 6,4%. Трохи підвищилася пріоритетність свята в порівнянні з 2019 роком. Спостерігається деяке зниження мотивів “бажання дитини” і “бажання заохотити”. Втім, більшість респондентів не обмежуються тільки одним мотивом при виборі іграшок для їх покупки.

Багато хто, як і в минулому році, купують іграшки без приводу частіше трьох разів за шість місяців. Але в цілому частота покупки іграшок дитині знизилася.

Безпека проти ціни

“Безпека іграшки” все ще відіграє ключову роль при виборі іграшки для покупки – її називають 88,2% респондентів. “Ціна” поступово наздоганяє цей критерій – її вважає ключовою для себе 76% опитаних. Продовжують знижуватися критерії “зручність”, “користь” і “рекомендації”, що свідчить про те, що в 2020 році респонденти продовжують гспиратися на власних уподобаннях і бажанні дитини. Незначно знизилася вага критерію “виробник” після стабільного зростання за останні два роки.

Найбільші суми батьки витрачають на покупку подарунка до Дня народження дитини. У 2020 році 32,7% респондентів готові витрачати на його покупку від 1000 грн і більше. Купівля іграшки дешевше 600 грн продовжує втрачати вагу. Загалом іграшки купують 66,9% респондентів, що на 2,4% менше, ніж роком раніше. Гроші і гаджети в якості подарунка на День народження також трохи здали позиції. Збільшують свою частку розваги і дитячий транспорт (скутери, самокати, електро-самокати та інше). Смартфони та планшети впали на 3%, що можна пов’язати з тим, що у дітей від трьох років вже зазвичай є гаджети, іноді по кілька.

З інших святкових приводів витрати на подарунки знизилися в середньому на 10% в порівнянні з 2019 роком. Лише 2,5% респондентів все ж готові витратити більше 2000 грн на іграшку в подарунок дитині з святкового приводу. 68% респондентів витрачають до 600 грн.

Без приводу більшість батьків вважають за краще купувати іграшки вартістю до 300 грн.

Місце покупки іграшок

Інтернет-магазини і торгові мережі продовжують займати лідируючі позиції в якості місць покупки іграшок. Тенденція до зниження популярності офлайн-роздробу спостерігається на користь соціальних мереж, які виросли за рік на 1,4%. Це говорить про те, що люди починають все активніше вибирати продукцію в соцмережах, і прямо там же її купувати.

Значно впала частка покупок на зарубіжних сайтах. У 2020 році на них купують в три рази рідше, ніж в 2019-му. Також знижується інтерес покупців до покупок іграшок в невеликих мережах, супермаркетах і на ринках.

Дані 2020 року підтверджують глобальний тренд переходу в онлайн. 71,3% респондентів шукають в інтернеті детальний опис, відгуки та відео в інтернеті, і лише для 19,4% достатньо інформації, яку надає сайт магазину іграшок. 7,8% респондентів, до того, як зробити покупку, йде в магазин і ретельно вивчає її.

Серед улюблених онлайн-магазинів в 2020 році покупці називають значну кількість українських та іноземних ресурсів. Два минулорічних лідера Rozetka і Panama дещо знизилися у своїй популярності серед покупців іграшок. Частка першого впала на 2,1% до 30,6%, другого – на 3,8% до 21,2%, що, втім, не заважає їм займати половину ринку.

Третє місце розділяє між собою цілий ряд ресурсів таких мереж, як Chicco, Garnamama, Цитрус, Алло, OLX, KidStaff, Minizone, Kasta, Mikki та інші. До основних інтернет-ресурсів для покупки дитячих іграшок відносяться також Pampik, BabyPlus, Будинок Іграшок і Антошка. Також спостерігається зростання кількості покупок в соціальних мережах.

Споживчі тренди

Загальна діджиталізація дає про себе знати у всіх сферах. Українці стали ще більше споживати віртуальні розваги та відеоконтент. Через пандемію вже не тільки покупки, а й медконсультації, робочі зустрічі і переговори онлайн стали новою нормою. З’явився попит на багатосервісний e-commerce з швидкими безконтактними доставками. Їм сприяє зростання кількості поштоматів по країні.

Бестселерами в коронакризу стали пазли та іграшки-конструктори. У другій половині березня американський виробник пазлів Ravensburger продемонстрував зростання продажів на 370% рік до року, а продажі 25 березня були в 10 разів вище, ніж в той же день в 2019 році.

Феноменальне зростання продажів показали також батути, гойдалки та ігрові комплекси. Продажі компанії MGA Entertainment, виробника ігрових будиночків, баскетбольних кілець і батутів, виросли на 100% в березні в порівнянні з 2019 роком. Також популярні товари для хобі та малювання.

Трендами нового світу стали:

  • біоінженерія
  • зміна ролі глобальних ринкових гравців
  • зростання частки цифрової економіки
  • перенесення ключових локацій виробництв

Читайте також

Дорослі ігри: ринок іграшок України в 2019 році в цифрах, фактах і графіках

Про автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора