Ринок товарів повсякденного попиту в Україні в III кварталі виріс на 9% – Nielsen
При цьому в дослідницькій компанії Nielsen відзначають, що загальноєвропейський ринок FMCG відновлюється дуже повільними темпами.
Як свідчать результати дослідження Nielsen Growth Reporter, зростання витрат споживачів у Європі на повсякденні товари, такі як продукти харчування, напої та туалетні приналежності, вже втретє поспіль демонструє найнижчий рівень за всю історію вимірювань.
У третьому кварталі 2016 року ціни на товари повсякденного попиту (FMCG) зросли лише на 0,8% порівняно з аналогічним періодом попереднього року. В той же час обсяги продажів зросли на 0,3%. Таким чином, продовольчі рітейлери зафіксували зростання виручки в касі на рівні 1,1%, що є найнижчим показником третій рік поспіль з моменту початку вимірів у четвертому кварталі 2008 року.
Серед 21 країни в Європі, де проводилося дослідження, у Туреччині найвищий рівень зростання виручки в касах (+ 8,1%), далі йдуть Іспанія (+ 3,6%) і Словаччина (+ 3,5%). Зі зворотного боку шкали, найбільший спад був зафіксований в Греції (-6,3%) і Фінляндії (-6,0%).
З п’яти великих західноєвропейських ринків, Іспанія (+3,6%) показала найбільше зростання, слідом за нею Німеччина (+0,8%). У Великобританії найгірший показник (-0,7%), і третій раз поспіль найнижчий показник серед усіх 21 країн.
«Продовольчий ринок в Європі продовжує відновлюватися дуже повільними темпами, зокрема, через показників п’яти великих ринків, всі з яких, за винятком одного, демонструють зростання нижче середнього по Європі, – каже Олів’є Дешам, старший віце-президент по роботі з роздрібними мережами в Європі. – Винятком є Іспанія, де видалося довге літо. Наплив туристів, які посприяли збільшенню обсягів продажу сезонних продуктів, допоміг поліпшити економічну ситуацію».
Що стосується України, то за даними Nielsen, в ІІІ кварталі 2016 року в країні відбулося подорожчання на 10,5% порівняно з аналогічним періодом попереднього року. При цьому в грошовому вимірі ринок зріс на майже 9%. А падіння реальних обсягів ринку з кварталу в квартал сповільнюються.