Як розвивається ринок рітейлу та торговельної нерухомості в регіонах України – звіт CBRE Ukraine

Як розвивається ринок рітейлу та торговельної нерухомості в регіонах України – звіт CBRE Ukraine

14.03.2017 08:50
  1315
Виктор Нагорский

За даними компанії CBRE Ukraine обсяг нової пропозиції торгових центрів в регіонах України у 2016 році склав 88 000 кв. м.

У компанії відзначають, що ситуація на регіональному ринку торговельної нерухомості характеризувалася поліпшенням показників в 2016 році. Після глибокого спаду роздрібного торговельного обороту на 19,8% в 2015 році, оборот роздрібної торгівлі в 2016 році в Україні продемонстрував невелике зростання на 4,4%. Незважаючи на те, що споживчий попит в регіонах залишався більш схильним до економічних коливань з огляду на більш низький дохід, попит рітейлерів показав позитивну динаміку у відповідності з загальними тенденціями на ринку.

Рітейл зміцнюється в центрі і йде на захід

За інформацією CBRE, великі національні і міжнародні роздрібні мережі концентрувалися на розвитку в західному і центральному регіонах. Особливо ця тенденція спостерігалася в сегменті продовольчої торгівлі. Наприклад, національна мережа дискаунтерів ATБ придбала 17 супермаркетів Барвінок в західній частині Украини. Регіональний рітейлер Рукавичка, який представлений в основному у західній частині країни, отримав кредит від ЄБРР у сумі 135 млн грн на модернізацію и розширення роздрібної мережі. В той же час, Fozzy Group закрила свої дискаунтери ФОРА в Харківській області, тоді як вільні приміщення були зайняті місцевою мережею продуктових магазинів Digma. У 2016 році австрійська мережа супермаркетів Billa також продала два супермаркету в Харкові для того, щоб зосередитися на розвитку в Київській області.

Мережі магазинів електроніки також продовжували повільно розширюватися у зв’язку з відновленням зростання обсягу продажів. Такі великі гравці, як Eldorado, Фокстрот, Comfy, відкрили кілька нових магазинів, зменшуючи їх площу, і таким чином слідуючи тенденції минулих років. У теж час в сегменті гаджетів і аксесуарів відзначалося збільшення площі магазинів. Наприклад, мережа Цитрус, яка спершу розвивала магазини площею 50-150 кв. м, змінила формат, збільшивши площу нових магазинів до 300-800 кв. м. Масштабування формату також проводилося в мережі магазинів мобільної електроніки Алло.

Орендарі в інших сегментах, що давно присутні на ринку, в основному були зосереджені на існуючих магазинах, відкривши кілька нових торгових точок в найбільш популярних регіональних торгових центрах. Серед активних гравців, які значно розширили присутність в регіонах, варто відзначити турецького оператора LC Waikiki, який відкрив 6 нових магазинів у Харкові, Львові, Дніпрі, Житомирі, Запоріжжі та Чернігові. Датська мережа магазинів товарів для дому JYSK відкрила 3 магазини площею від 800 до 1 200 кв. м в Білій Церкві, Тернополі та Львові. Рітейлери сегменту товарів парфумерії та косметики відновили регіональну експансію. Мережа Brocard розширилася на 2 магазина в Одесі та Кропивницькому, в той час як магазини Bomond були відкриті у Львові та Дніпрі. Магазини косметичних брендів також відкривалися в нових містах, включаючи відкриття першого магазину американського бренду M. A. C. в Одесі і NYX в Харкові.

Девелопери не поспішають в регіони

Протягом 2016 року девелоперська активність в регіонах в цілому була стабільною: за даними CBRE обсяг введених в експлуатацію площ залишався на рівні минулого року. З відкриттям чотирьох торгових центрів регіональна нова пропозиція склала 88 000 кв. м. При цьому 38% нових площ було введено в експлуатацію в невеликих містах з населенням близько 250 тис. чоловік. Нова пропозиція була представлено двома невеликими напівпрофесійними об’єктами Depot Center з орендованою площею 12 000 кв. м і 6 000 кв. м в Черкасах та Кропивницькому відповідно, а також ТЦ Квартал (16 000 кв. м GLA) в Хмельницькому. Однак основна частина нової пропозиції на регіональному ринку була представлена ТРЦ Victoria Gardens (54 500 кв. м GLA) у Львові. Якщо раніше Львів відставав від інших найбільших міст по забезпеченості торговими площами, то в 2016 з введенням в експлуатацію ТРЦ Victoria Gardens забезпеченість якісними торговими приміщеннями збільшилася з 116 кв. м до 188 кв. м на 1 000 жителів. Якщо розглядати майбутню пропозицію, єдиним професійним торговим центром, який зараз знаходиться на стадії будівництва, є ТРЦ Нікольський (52 000 кв. м GLA) у Харкові, відкриття якого заявлено на 2017-2018 роки.

Як відзначає керівник напрямку аналітики CBRE Ukraine Кіра Пругло, з урахуванням останніх змін в обсязі загальної пропозиції, в Харкові показник забезпеченості торговими площами став найнижчим серед найбільших міст станом на кінець 2016 року.

«Таким чином, при поступовому поліпшенні споживчих настроїв, очікуються досить швидкі темпи поглинання площ в рамках проекту ТРЦ Нікольський. Більш того, розвиток двох великих проектів планується в Одесі в найближчі кілька років, включаючи ТРЦ Les Vignes (53 000 кв. м GLA) компанією Immochan Ukraine і ТРЦ Yessa (39 000 кв. м GLA) компанією Будхаус Груп», – вважає Пругло.

Тим не менш, в компанії не очікують, що будівництво цих об’єктів перейде в активну фазу найближчим часом, оскільки забудовники в основному зосереджені на інших проектах, які перебувають на більш пізній стадії будівництва.

Читайте також –

ТРЦ Нікольський: Будхауз Груп прискорює будівництво ТЦ в Харкові (+фото)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  15
Усі новини ринку