Як розвивається ринок доставки їжі в Україні та ЄС (+інфографіка)

Як розвивається ринок доставки їжі в Україні та ЄС (+інфографіка)

14.11.2017 12:30
  2979
Виктор Нагорский

Обсяг ринку доставки продуктів харчування в Україні становить майже $100 млн, ємність всього європейського ринку – близько $7 млрд.

Аналітики компанії Chernovetskyi Investment Group, в інвестпортфель якої входять сервіси Zakaz.ua і EDA.UA, підготували огляд онлайн-ринку доставки страв в країнах ЄС, СНД та України, який включає в себе дані про найбільших гравців, динаміку ринку в різних країнах регіону, а також ключові тренди.

Європейські тенденції

Як відзначають в Chernovetskyi Investment Group, за останні 10 років глобальний ринок доставки їжі зазнав кількісних та якісних змін. Ринок онлайн продажу продуктів стрімко зростає з року в рік. За інформацією компанії, тільки в Європі кількість людей, які користуються послугами замовлення їжі, на 2017 рік досягла 60 млн, при загальному обсязі ринку в $7 млрд. При цьому Великобританія, Німеччина, Франція і Нідерланди займають 76% європейського сегменту доставки готових страв.

І такі показники не є межею. Фактори, які є драйверами даної галузі, залишаються незмінними: зростаючий рівень інтернет проникнення і поліпшення логістичного ланцюжка. Що стосується структури ринку, то згідно зі статистикою, 73% сегмента доставки страв займають компанії Just eat, Delivery hero, Deliveroo і Takeaway. Об’єм ринку що залишився розподіляється між дрібними регіональними компаніями, які працюють тільки на локальних ринках.

Звичне відставання

Трохи інша ситуація спостерігається на пострадянських ринках. Вони традиційно відстають від західних як в виручці, так і в кількості користувачів. Ця закономірність не обійшла стороною аналізований сегмент. В першу чергу, причиною відставання є відносно низький рівень проникнення інтернету, а також обсяг ринку e-commerce. У СНД, в цілому, ситуація неоднорідна, і якщо в одному регіоні галузь тільки починає розвиватися (Азербайджан), то в інших вона плавно переходить у відносно зрілу стадію, зі сформованими правилами і певною структурою гравців (Росія). За оцінками організації Euromonitor, обсяг ринку доставки готової їжі в Росії в 2016 році склав $280 млн. Місткість ринку України значно нижче: в 2016 році, за експертними оцінками, сегмент доставки продуктів харчування становив $97 млн.

Умовна монополія

Також відмінною характеристикою сегмента в цьому регіоні є існування одного явного лідера з величезною часткою на займаному ринку. Наприклад, в Росія таким є Delivery club, в Україні – EDA.UA, в Казахстані – Сhocofood. Конкуренцію на ринку можна охарактеризувати як умовно монопольну: в аналізованих країнах 1-2 компанії займають більше 90% ринку.

Фахівці Chernovetskyi Investment Group також звертають увагу на те, що бізнес-модель в сфері доставки страв в країнах колишнього СРСР істотно змінилася. Якщо раніше ресторани намагалися залучати клієнтів, створюючи власні програми та сайти, то зараз все більше ресторанів використовують агрегатори, які забезпечують широку базу клієнтів і можуть надати послуги власних кур’єрів, call-центр і службу підтримки. Саме з такою моделлю починають розвиватися локальні ринки.

Читайте також –

Їжа по інтернету: як українські продуктові мережі розвивають онлайн-продажі


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  1819
Усі новини ринку