Тривожні часи: яких заходів безпеки вживають рітейлери для своїх кліентів під час повітряної тривоги
Аудіогід, облаштовані укриття, аптечки та гарячий чай – як рітейлери діють, коли сирени попереджають про повітряну тривогу.
Нещодавно Київська міська військова адміністрація опублікувала алгоритм дій для власників та відвідувачів торгово-розважальних центрів під час повітряної тривоги.
Але загалом дії рітейлерів під час повитряної тривоги ще не врегульовані на законодавчому рівні. Проте бажання створити безпечні умови діяльності як для своїх клієнтів, так і для працівників підштовхнули рітейлерів до самоорганізації у цьому напрямку. Яких заходів безпеки вживають вітчизняні рітейлери під час повітряної тривоги – в матеріалі RAU.
Безпека в ТРЦ
Жахливі трагедії з українськими ТРЦ підштовхнули київську владу затвердити алгоритм дії під час повітряної тривоги для всіх, хто знаходиться в торгово-розважальному центрі. Згідно цього алгоритму, власники ТРЦ зобов’язані забезпечити готовність системи оповіщення, визначити найближчі укриття для відвідувачів та персоналу, позначити маршрути евакуації до укриття, відкрити двері запасних виходів, розробити чітку інструкцію для працівників та розмістити на видному місці інформацію для відвідувачів щодо дій під час тривоги.
Також необхідно періодично нагадувати відвідувачам про алгоритм дій у разі загрози, організувати швидку евакуацію ТРЦ у разі загрози, перевірити приміщення на відсутність людей після евакуації та ввести обмеження щодо кількості відвідувачів за потреби.
Відвідувачам рекомендують ознайомитись з алгоритмом дій у разі надзвичайної ситуації, не залишати дітей без нагляду, уважно стежити за сигналами тривоги, виконувати вказівки адміністрації закладу та у разі оголошення евакуації негайно покинути приміщення. Людям не варто користуватися ліфтами під час евакуації, рекомендується швидко спуститися до укриття під час тривоги або оперативно сховатися у разі відсутності захисної споруди поблизу. Громадян закликали правильно оцінювати ситуацію, уникати паніки та надавати допомогу присутнім у разі потреби.
Багато українських ТРЦ у якості укриття під час повітряної тривоги використовують власні підземні паркінги, які надійно укріплені та мають систему вентиляції. Наприклад, директор ТРК Поділля City Лілія Каінська повідомила, що під час повітряної тривоги паркінг ТРЦ слугує укриттям не лише для його працівників та відвидувачів, але й для жителів сусідніх будинків та працівників і клієнтів малого та середнього бізнесу найближчих мікрорайонів, які не мають власних укриттів.
Головне – безпека людей
Однак не лише ТРЦ турбуються про безпеку своїх відвідувачів. Від початку повномаштабного вторгнення рітейлери закривають свої магазини на час повітряної тривоги, а також самостійно створили алгоритм дій, якого чітко дотримуються навіть за наявності деяких незадоволених клієнтів, які не хочуть переривати шопінг через звук сирен.
Наприклад, згідно наказу генерального директора мережі Novus, усі працівники, так само як і клієнти, під час повітряної тривоги мають покинути приміщення магазину, офісу та розподільчих центрів. За допомогою внутрішнього радіо в магазині сповіщають співробітників та клієнтів про необхідність вийти та припиняють діяльність торгової точки на час повітряної тривоги.
Після евакуації співробітники та клієнти мають найкоротшим шляхом прямувати до найближчого укриття. Для цього у кожному магазині Novus на вхідній групі розміщено адреси найближчих укриттів.
Від самого початку майже всі рітейлери з власної ініціативи закривали свої магазини на час повітряної тривоги, але зараз це проводиться організовано та за чітко затвердженою інструкцією.
“Ми закривали магазини під час повітряних тривог від самого початку, також наявність бомбосховища або укриття в доступності за 5 хвилин від магазину стала одним з наших основних критеріїв при прийнятті позитивного рішення про відкриття протягом військового стану. Для кожного магазину ми розробили показник часу, за який мають бути закриті каси, евакуйовані покупці та персонал. Розроблені покрокові алгоритми та визначені відповідальні особи: на кожній зміні є декілька відповідальних за евакуацію людей. Під час повітряної тривоги в залі автоматично спрацьовує система оповіщення, в кожному магазині розміщена схема, як пройти в укриття”, – розповідає генеральний директор LC Waikiki Олексій Гришко.
В мережі Ашан Україна також неухильно дотримуються вимоги закривати магазини. Ще до початку повномасштабного вторгнення співробітники Ашан щомісяця проходили тренування на випадок різних небезпек, тому були добре підготовлені. Окрім того, мережа має власний алгоритм дій: як тільки з’являється повідомлення про повітряну небезпеку, в магазинах запускається аудіосупровід, який рекомендує клієнтам та співробітникам покинути приміщення та пройти до найближчого бомбосховища.
По всьому магазину, особливо, у прикасовій зоні розміщена навігація, яка допомагає швидко зорієнтуватися – як пройти до найближчого бомбосховища. В бомбосховищах, які є у власності чи переважному користуванні рітейлера, клієнти та співробітники можуть комфортно перечекати небезпеку: ці укриття обладнані місцями для сидіння, а магазини пропонують воду чи чай.
Якщо відвідувачі підходять до зачиненого під час повітряної тривоги магазину Aшан, працівники розміщують оголошення на вхідній групі з адресами найближчих бомбосховищ та QR-кодом маршруту до них.
Магазини мережі починають роботу через 10 хвилин після відміни сигналу тривоги. На початку відвідувачам Ашан було важко – призупинити покупки та пройти до сховища, але зараз ця процедура проходить швидко і злагоджено. Задля зручності покупців їхні візки з товарами на час оголошення повітряної небезпеки та деякий час після її відміни залишаються на тих же місцях, де їх залишили. Про це також повідомляється в аудіосупроводі.
Продуктова мережа Свій Маркет в деяких торговий точках має обладнані підвальні приміщення, які використовуються як укриття. Також бомбосховище є і в будівлі головного офісу компанії. В решті магазинів під час повітряної тривоги працівники та відвідувачі прямують до найближчого укриття. Також в перший тиждень від початку війни мережа забезпечила всі свої торгові точки та головний офіс компанії аптечками з усіма необхідними медикаментами для надання першої домедичної допомоги. Всі співробітники компанії пройшли відповідні інструктажі, й знають як правильно діяти.
Читайте також –
Новини ТРЦ: Retroville, Ocean Plaza, Майдан, Мармелад, Lavina Mall, Амстор та інші