Ringooff: мережа магазинів гаджетів ringoo від Fozzy Group закривається з 31 березня

Ringooff: мережа магазинів гаджетів ringoo від Fozzy Group закривається з 31 березня

25.03.2024 11:00
  1274
Костянтин Симоненко

У Fozzy Group головною причиною згортання роботи мережі називають неактуальність регіональних офлайн-магазинів через стрімкий розвиток онлайн-торгівлі, а також падіння продажів через негативний вплив загальної ситуації в країні.

Як повідомляє Forbes Ukraine з посиланням на прес-службу Fozzy Group, 20 березня було офіційно оголошено про закриття мережі електроніки ringoo, яка входить у Fozzy Group Володимира Костельмана. До 31 березня триватиме «перехідний період» для виконання зобовʼязань ringoo перед партнерами та покупцями. Загалом мережа налічувала 76 торгових точок у більш ніж 50 містах України, як у великих містах, так і у районних центрах. Її локації вже займає велика регіональна мережа Кібернетики.

Новий орендар

За словами керуючого партнера компанії з управління нерухомістю Retail.Pro Артема Ретіна, деякі локації ringoo почали активно пропонувати ще минулого року. В якості одного з претендентів на місця магазинів ringoo він називає херсонську мережу Кібернетики. Своєю чергою співзасновник компанії Кібернетики Денис Савченко каже про зацікавленість у розвитку торгових точок у центрі та на заході України. Проте йдеться не про частковий викуп мережі, а лише укладання договорів з орендодавцями. Вже укладено 16 таких договорів, ще три – у процесі.

Нагадаємо, магазин мережі Кібернетики відкрився у Херсоні у 2005 році. В 2024 році ритейлер має 50 магазинів у 37 містах України. Зокрема, 12 точок мережа Кібернетики відкрила на місці ringoo у Івано-Франківській, Полтавській, Житомирській, Рівненській, Одеській, Київській та Чернівецькій областях. Середня площа магазинів Кібернетики варіюється від 30 до 500 кв. м. У 2023 році виторг Кібернетиків зріс на 71,4% до 589,4 млн грн у порівнянні з попереднім роком, випливає з даних YouControl. Компанія вийшла зі збитку у 28,3 млн грн у 14,8 млн чистого прибутку. Вартість її активів склала 117,6 млн грн.

Кінець витратного експерименту

Артем Ретін вважає, що Fozzy Group позбавляється абсолютно непрофільного активу, на який потрібно постійно виділяти ресурс. Оскільки головні активи ритейлера – це продуктові мережі Сільпо, Фора, Thrash!Траш!

Голова правління та співзасновник Асоціації ритейлерів України Андрій Жук відмічає, що Fozzy Group багато експериментує. Так, у лютому компанія запустила медичну мережу Doctor Sam. Також у них є фармацевтичні супермаркети Біла ромашка, магазин зоотоварів e-zoo, спортивна мережа Apollo Next, маркетплейс MauDau, ресторани, виробництво і навіть власний банк. «Але коли бізнес дотаційний – Fozzy його закриває», – говорить Жук. За 2023 рік дохід ТОВ «Гараж Мобайл Груп» склав 266,6 млн грн, що на 25,5% менше, ніж у 2022 році, свідчать дані Опендатабот. Чистий збиток компанії – 49,2 млн, вартість активів склала 376,8 млн грн. Зобов`язання ringoo у три рази перевищують виторг у 2023 році.

Так само, на думку експертів, через погані результати роботи навесні 2022 року був закритий сервіс доставки посилок Justin, який теж входив у Fozzy Group. На початку великої війни закрилася і мережа непродовольчих товарів Offtop.

Причини провалу

На думку Андрія Жука, закриття мережі ringoo не свідчить про кризу на ринку гаджетів. «Коли Fozzy закривали у 2022 році логістичну компанію Justin – це не означало, що на ринку логістики криза», – підкреслює Жук. На думку учасників ринку, ритейлер просто відстав у побудові мультиканальних продажів.

Наприклад, голова ради директорів мережі техніки та електроніки Алло Дмитро Деревицький відмічає, що звичайні магазини гаджетів більше не мають такої популярності та масового попиту, як коли смартфони тільки зʼявилися на ринку. Наразі потрібно мати велику онлайн-вітрину з різноманітним асортиментом, а офлайн-магазини виконують роль точок видачі Click&Collect. Зокрема, в Алло e-commerce займає 44% продажів, і точка видачі є у кожному з 300 шоу-румів.

Ситуація ускладнилась також через вартість доставки, яка збільшилася майже вчетверо. Якщо раніше вантажівка з технікою з Варшави до Києва обходилась ритейлеру у 1200 євро, то зараз – 4500. Тому «білі» продавці гаджетів з обмеженим асортиментом переживають кризу, оскільки торгівля гаджетами – це низькомаржинальний бізнес.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку