Майже всі перевірені столичні ресторани не дотримуються санітарних норм – ЗМІ
Держпродспоживслужба перевірила київські ресторани. Порушення зафіксували практично в кожному закладі столиці.
Як пише LIGA.net, співробітники Держпродспоживслужби перевірили роботу 83 закладів громадського харчування в Києві і виявили порушення в 79. Частина закладів закрилися для усунення недоліків. Ресторатори кажуть, що виконати всі державні норми санітарної безпеки практично неможливо.
Скандальний візит
Причиною масових перевірок стало отруєння кишковою інфекцій і сальмонельозом 30 відвідувачів одного з ресторанів мережі Євразія наприкінці червня. Заклад закритий і розпочне роботу тільки після дозволу Держпродспоживслужби, йдеться в офіційному повідомленні мережі.
У Євразії запевняють, що провели роботу над помилками: самі перевірили всі ресторани мережі і співпрацювали з інспекторами Держпродспоживслужби. За фактом масового отруєння відвідувачів поліція порушила кримінальну справу.
Велика кількість постраждалих змусила фахівців Держпродспоживслужби “вийти в поля”. Незважаючи на те, що висновки експертів носять рекомендаційний характер, керівництво 28 з 83 перевірених об’єктів закрило їх до усунення недоліків. Назви закладів не називають.
Скандал з Євразією – не єдиний на ресторанному ринку. У жовтні минулого року близько 10 осіб отруїлися після відвідування їдальні Українського католицького університету, яка входить у холдинг! FEST. Серед постраждалих опинився і шеф-кухар закладу. У квітні в неприємну ситуацію потрапила мережа Mafia.
Жорсткі норми
Серед основних порушень в Держпродспоживслужбі називають закупівлі товару у невідомих постачальників, незадовільний санітарний стан приміщень і обладнання, перевищення терміну зберігання продукції, працевлаштування персоналу без медичних книжок.
Контролювати роботу ресторанів практично нікому. У травні 2017 року Кабінет Міністрів ліквідував СЕС. Держпродспоживслужба, що з’явилася натомість, не займається позаплановими перевірками закладів громадського харчування, а фактично реагує тільки на скарги відвідувачів.
“Якщо все зробити за правилами, технологічна частина ресторану може займати 60-70% його площі, для рентабельної роботи необхідно скоротити її вдвічі. Загалом вимоги і обмеження були розраховані на радянське громадське харчування, за визначенням неприбуткове, – розповідає ресторатор Антон Білецький. За його словами, заклади, які не дотримуються гігієнічних умов не витримують конкуренції на ринку і рано чи пізно змушені закриватися. Тому власники самі зацікавлені в контролі якості продукції та послуг.
Ніяких особливих наслідків для Євразії не буде, вважає співвласник мережі Піца Челентано, Pastateca Максим Храмов. “Через кілька тижнів про скандал забудуть і відвідувачі повернуться”, – упевнений він. Велика частина українців через великий потік новин швидко про них забувають.
Джерело: LIGA.net