Рейтинг: кращі Facebook сторінки рітейлерів і ТРЦ України

Рейтинг: кращі Facebook сторінки рітейлерів і ТРЦ України

26.12.2016 10:15
  1011
Микола Маранчак

Хто з рітейлерів і торгових центрів входить в число лідерів за кількістю підписників наFacebook і динаміці розвитку за 2016 рік.

Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers, найпопулярнішою Facebook-сторінкою серед рітейлерів в Україні за підсумками року стала Watsons Україна. Ще влітку ця компанія закривала першу трійку, а головною інтригою було чи зможе вона хоча б поборотися за друге місце з INTERTOP. Сьогодні Watsons випереджає за кількістю фанів навіть JYSK на 10 000 передплатників, при цьому серед української аудиторії лідируючи менше, ніж на 1 000 чоловік. Цього виявилося достатньо, щоб стати найпопулярнішою сторінкою року в українському сегменті.

В цілому ТОП-10 виглядає наступним чином: мережа магазинів товарів для краси і здоров’я Watsons – перша позиція, міжнародна мережа магазинів для дому JYSK – друга позиція і мережа магазинів взуття INTERTOP – третя позиція.

У топ-10 три позиції посіли мережі магазинів побутової техніки та електроніки – з них четверту сходинку рейтингу завоювало Алло, шосту – Фокстрот і сьому – Comfy. Ще три рядки – за сторінками магазинів drogerie: крім вже згаданого Watsons, лінія магазинів EVA на шостій позиції і Kosmo на восьмій. Дев’яту позицію зайняв Будинок іграшок, який за півроку піднявся з 11 місця на 9-е. Закриває першу десятку єдиний в топі з магазинів одягу Ohaina.

 

Головною подією другої десятки топа став Эпіцентр К. Ще півроку тому компанії взагалі не було навіть у двадцятці, а два місяці тому official page мережі гіпермаркетів DIY поступалася LeBoutique і Helen Marlen. До кінця грудня Епіцентр посів 12-ту сходинку рейтингу і стає однією з найбільш швидко зростаючих сторінок рітейлерів у Facebook. Втім, у 2017 році йому ще доведеться поборотися за любов фанів – всього 300 підписників його відділяє від Helen Marlen Group, а до потрапляння в топ-10 і зовсім потрібно не менше 10 000 нових фанів.

На 16-ту позицію вирвався київський концептуальний шоу-рум made in Ukraine – Вікно у двір. Сторінці все-таки вдалося випередити official page німецького бренду в Україні Marc O’Polo. Про феномен компанії можна почитати в недавньому інтерв’ю RAU.

Citrus.ua за останні місяці продовжив скорочувати дистанцію з Ельдорадо, але позиції так і не змінилися – успішний ребрендинг Eldorado.ua і активна реклама зберегли за ним 18 сходинку серед топ-20 рітейлерів у Facebook.

А ось хто вибув з топ, так це АТБ-Маркет. У сторінки мережі дискаунтерів загальна кількість підписників 59 000, але з них лише 28 000 є українськими акаунтами. За півроку до сторінки додалося лише 3 000 нових фанів і вона сповзла з 18 позиції на 21-у і, судячи з усього, якщо SMM-стратегія мережі в 2017 році не зміниться, скоро поступиться місцем METRO, якого скоро явно можна очікувати в топ-20, але вже не в цьому році.

E-commerce

В E-commerce Rozetka.ua є безперечним лідером на Facebook. Марку тримають також Make.up і Всі.Свої, закриваючи топ-3 року, що минає. Якщо б Всі. Свої індексувалися як просто рітейл, шлях успіху на Facebook був би ще більш яскравий і зараз би сторінка займала сьому позицію топ-10. Facebook як ніщо інше демонструє зростання популярності всього українського в році, що минає, залишається лише закріплювати позиції і ставати беззаперечно успішними.

Fashion

В одежній категорії лідером стає сторінка французького бренду нижньої білизни і домашнього одягу Marc&Andre. Втім, за останній рік вона цієї позиції і не покидала. Наступні три рядки зайняли українські бренди. Друге місце у W8less, який став справжнім Facebook-феноменом українського рітейлу минулого року. Докладніше можна прочитати в недавньому матеріалі RAU. Третє місце у Vilenna, а четверте у ETNODIM, що прославився в 2016 році своєю безпрецедентною Facebook-акцією, в результаті якої абсолютно безкоштовно були роздані сотні вишиванок, про що можна прочитати в інтерв’ю RAU. В іншому бренди за останні місяці швидше зміцнювали свої позиції, ніж вели між собою боротьбу, бо рейтинг мало чим змінився.

Jewelry

У категорії ювелірних прикрас український продукт також витіснив у 2016 році світових лідерів. Найпопулярнішим ювелірним брендом у Facebook, згідно сервісу Socialbakers, стає ужгородський проект Kochut. Pandora, з відривом в 3 000 підписників, займає лише другу позицію, Damiani, значно відстаючи, третю. Золотий вік можна найти на 11 місці, а КЮЗ – на 13. Facebook-аудиторія робить вибір, який багатьом ще треба розгадати. Закриває десятку ювелірний дім Zarina.

Shopping center

Самим популярним торгівельним центром України в Facebook був спочатку року і залишився в кінці ТРЦ Ocean Plaza. За ним слідує ТРЦ Gulliver і відкрившийся менше місяця тому ЦУМ. Вірна SMM-стратегія дозволила центрального універмагу Києва відтіснити аутлет-містечко Мануфактура на четверту сходинку. Але після хвилі ажіотажу навколо відкриття ЦУМ, в 2017 році лідерські позиції сторінки буде під питанням – невеликий розрив під кінець року може дозволити вже на свята Мануфактурі відвоювати свої позиції, аж до повернення на другу сходинку рейтингу. Хороші SMM-щики правда зможуть з цим впоратися, яскравий приклад тому багато спірних лідерів і справжніх феноменів 2016 року: надалі все буде ставати тільки цікавіше, адже соцмережі вже сьогодні замінює цілі онлайн-магазини або ще нещодавно популярні лендінги.

Картина минулого року дозволяє зробити один висновок – соцмережі дають можливість проявити себе справжнім самородкам без численних рекламних бюджетів. Такі рейтинги дають змогу зрозуміти багато чого в реальній обстановці на ринку рітейлу, а це вже дещо.

Весь топ-20 дивіться нижче.

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку