Як побудувати успішну кар’єру в рітейлі – досвід керівника Brocard

Як побудувати успішну кар’єру в рітейлі – досвід керівника Brocard

08.06.2017 10:58
  952
Ukrainian Retail Association

Людмила Севрюк вже 18 років очолює мережу Brocard, і як ніхто знає, як зібрати кращу команду і перетворити невелику оптову фірму в мережу магазинів преміум-сегменту.

В рамках проекту «B2S by Arricano» – «Бізнес для студентів» компанія Arricano Real Estate у співпраці з Київським національним торгово-економічним університетом провела відкриту лекцію директора компанії Брокард-Україна Людмили Севрюк про побудову кар’єри в рітейлі. Портал delo.ua наводить витяги з її виступу.

– Які якості допомогли Вам досягти успіху в бізнесі?

– Важко відповісти на це питання. Але допоміг мені випадок. Закінчивши товарознавчий факультет Київського торгово-економічного інституту, за розподілом потрапила в роздрібне відділення універмагу Дитячий світ. Почавши з посади товарознавця-інвентаризатора, я поступово йшла по кар’єрних сходах і очолила відділ зовнішньоекономічних зв’язків.

Пропрацювавши 17 років в Дитячому світі, отримала безцінний управлінський досвід, який надалі і допоміг мені досягти успіху в нинішній іпостасі. У 1998 році мені запропонували попрацювати в компанії Brocard, яка тоді називалася Europarfum. Після деяких роздумів я перейшла на нове місце і доклала максимум зусиль, щоб маленька, нікому не відома фірма стала мережею №1 на ринку України з впізнаваним ім’ям і якісною продукцією.

Мій приклад – доказ того, що мрія, завзятість і прагнення до мети згуртованого колективу можуть робити дива.

– Вам вдалося з невеликого колективу в 12 чоловік вибудувати команду, яка зараз становить понад тисячу осіб. Як підбираєте персонал? Висуваєте якісь особливі вимоги до претендентів?

– Підбір персоналу – це завжди трудомісткий процес. На даний момент в компанії працює майже 1 600 осіб, 90% з них жінки. Згідно багатьом дослідженням покупці з більшою довірою ставляться до чоловіків консультантів, ніж до жінок. Тому ми завжди раді, коли до нашої команди приєднуються чоловіки.

Консультанти торгового залу повинні бути комунікабельними та відкритими, створювати у покупця потрібний настрій і грамотно розповісти про товар.

Я завжди намагалася залучати на ці посади колишніх відмінників, адже такі люди зуміли зарекомендувати себе, їм можна довіряти. До речі, 80% наших співробітників мають вищу освіту. Вимог же до зовнішності консультанта немає.

Претендентам я наполегливо рекомендую почитати інформацію про нашу компанію в інтернеті і бути чесними.

Можу похвалитися тим, що у нас дуже низька плинність кадрів. У компанії близько 15% співробітників працюють вже понад 10 років. Звичайно, основна зайнятість у нас – це рітейл (майже 85% співробітників). У нас дуже легко зробити кар’єру. Досить любити свою справу, хотіти вчитися і прагнути до зростання.

– Компанія шукає продавців-консультантів з досвідом чи розглядаєте варіант навчання?

– Вимоги до досвіду роботи різні в залежності від посади. Головне – особистісні якості претендента. Продавці-консультанти – це обличчя нашої мережі. Ми завжди проводимо навчання персоналу. У нас є власний навчальний центр з дистанційними та аудиторними тренінгами, очна і заочна форма навчання.

Дистанційне навчання включає онлайнову тестову систему для підвищення і перевірки кваліфікації співробітників різних посад. Робота практично кожного співробітника пов’язана з величезним асортиментом, це тисячі одиниць продукції. Розібратися з усім цим чудово допомагають аудиторні тренінги. Навчання – перше, з чим стикаються наші співробітники, переступивши поріг нашої компанії.

– Як ефективно управляти персоналом в рітейлі? Розкажіть про систему мотивації в компанії.

– Для того щоб розбавити рутину і додати мотивації, ми спланували систему мотивацій з елементами гри. У різних категорій співробітників є свої винагороди – від грошових премій до путівок за кордон. П’ять років тому була створена програма щорічного навчання наших консультантів в Парижі. У липні цього року в цій програмі візьме участь 100 осіб.

– У чому, на вашу думку, секрет побудови успішної кар’єри в рітейлі?

– Я вважаю, що для того, щоб розпочати діяльність в будь-якій галузі, потрібно чітко зрозуміти, чого ви хочете.

Зараз світ змінився. Багато людей не розглядають роботу як основне джерело заробітку. Але якщо вибрати таку роботу, яка в майбутньому стане вашим хобі, то життя заграє зовсім іншими фарбами.

Щоб визначитися, що ж дійсно потрібно, задавайте собі питання і давайте тільки чесні, зважені відповіді. Від цього залежить ваше майбутнє.

Ви хочете працювати за наймом або зайнятися підприємництвом? І в залежності від напрямку ви зможете змінити життя на краще.

Неважливо, який шлях обере людина, вона повинна мати мрію і рухатися в її напрямку. Я не знаю, де краще працювати, тому що скрізь є свої плюси і мінуси. Потрібно просто бути чесним і не боятися мріяти. Ставте перед собою реалістичні цілі і не забувайте про свою репутацію.

– Яку пораду можете дати молодим підприємцям?

– Вивчайте зараз теорію, вдосконалюйте навички, тому що потім вам потрібно буде освоювати спеціальні знання і вміння для роботи в конкретній компанії. Починайте з перших ступенів і будьте дуже старанними.

Джерело: delo.ua

Читайте також – 

Топ-10 жінок в українському рітейлі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку