Польський виробник Bogutti: Ми змогли якнайшвидше заповнити дефіцит товарів в магазинах України

Польський виробник Bogutti: Ми змогли якнайшвидше заповнити дефіцит товарів в магазинах України

03.04.2023 09:00
  1735
Іван Зайцев

Представники одного з провідних польських кондитерських виробництв – компанії Bogutti – про поставки в Україну під час повномасштабної війни, відбудову співпраці, експансію на зовнішні ринки та багато іншого.

Bogutti – це сімейне польське підприємство з представництвом в Україні, яке спеціалізується на виробництві високоякісного печива та помадок. Компанія динамічно розвивається та набуває нові ринки збуту на багатьох континентах. Продажі орієнтовані на експорт, який становить 60% від загальних об’ємів усіх продаж. Решта продукції надходить на внутрішній ринок. Bogutti є власником тортових марок La Gustosa, La Gustosa mini, Weeksy, Tweett, Choco Gutti, ChocoFit, Cookies in American Style, Next, Free. Bogutti також є значним постачальником для роздрібних мереж у Польщі та у всьому світі. Продукція цінується за її якість та цікаві смаки. Крім того, продукція виготовляється за стандартами «Халяль» та «Кошер».

– Як вплинула війна на роботу українського представництва?

Артур Кривошей, комерційний представник фірми Bogutti Sp. z o.o. в Україні: Звісно, війна суттєво змінила нашу роботу, так як змінився ринок продуктів харчування. Суттєвий вплив на нього має виїзд українців за кордон, а також різке зменшення доходів домогосподарств. Крім цього, протягом року відбулося, та й відбувається дотепер, переміщення підприємств у безпечні райони з зони бойових дій. Багато підприємств було знищено назавжди, або їх потрібно відновлювати. Вплив війни особливо був помітний у перші місяці початку бойових дій. Напівпусті полиці, робота торгівлі з коліс.

І в цей непростий час, ми теж допомагали, як могли. Українські клієнти були в пріоритеті, їх замовлення були першочергові. Завдячуючи умінню керівництва підприємства, було суттєве утримання інфляційних процесів, що в свою чергу дозволило не робити різких змін цін для українського ринку. Маємо надію, що найбільш тяжкий період стабілізації ситуації в Україні ми вже пройшли, і можемо у нормальному темпі розвивати співпрацю з клієнтами, доносити до них новини з нашого підприємства та з європейського ринку, зустрічатися, спілкуватись, нарощувати об`єми продажів, тим самим вносити наш вклад в підтримку економіки України.

Чи відчуло Bogutti наслідки війни в Україні? Яка зараз співпраця з українськими клієнтами?

Кароль Пілачінський, директор з експорту Bogutti: Ми боялися втрати важливого ринку, з одного боку, і дестабілізації цін на сировину, з іншого. В результаті війни ціни на сировину різко зросли, і фірма Bogutti, як виробник, змушена була пристосовуватися до умов, що склалися. Так як Польща є безпосереднім сусідом і найбільшим виробником продуктів харчування в Європі, тому ми змогли якнайшвидше заповнити дефіцит товарів в магазинах України через призупинення місцевого виробництва та значне скорочення можливостей імпорту.

Зараз економічна співпраця з Україною нормалізується, ми повільно відбудовуємо та розвиваємо нові канали збуту.

Зараз зростають ціни на енергоносії, сировину та транспорт. Як компанія адаптувалася до цих змін?

Кароль Пілачінський: За останній рік ми спостерігали безпрецедентне зростання собівартості продукції. Поєднання таких подій, як COVID, російська агресія проти України, труднощі з морським перевезенням та висока інфляція, чинять дуже сильний тиск на виробників. З одного боку, на компанію тиснули постачальники, а з іншого – величезний опір з боку клієнтів. Довгий час клієнти не допускали думки про необхідність введення коригування цін. Починати цей процес було найважче. Треба було змінити сприйняття клієнтів. Коли тема коригування цін стала глобальною, розмови стали легшими. Толерантність до цієї теми підвищилася.

Одночасно з процесом зростання нас як компанії, ми здійснили ряд заходів, спрямованих на оптимізацію витрат. Ми намагалися усунути всі непотрібні витрати, пов’язані, наприклад, з типом упаковки або способом організації виробництва, щоб обмежити масштаби підвищення.

– Експортна пропозиція Bogutti становить близько 60% продажів. Які ринки виявилися ключовими для компанії?

Кароль Пілачінський: Історія компанії почалася на європейських ринках і досі є стратегічною сферою діяльності. Україна з самого початку була одним із найважливіших напрямків продажів, в тому числі завдяки прямій співпраці з торговельними мережами.

Протягом п’яти років компанія сильно фокусується на розвитку продажів на інших континентах. Варто згадати країни Близького Сходу, де незмінно панує традиційна польська молочна помадка. Ми постійно намагаємося розширити сферу нашої дистрибуції. Останнім часом ми кілька разів відвідували ярмарки в Азії, результатом чого стали нові контракти. У Східній Азії ми спостерігаємо зростаючий інтерес до нашої продукції і, безумовно, плануватимемо відповідні дії для збільшення нашої присутності на цьому ринку.

– Як розвивався продуктовий портфель за десять років роботи компанії?

Кароль Пілачінський: Першими продуктами, які ми представили, були італійські тістечка La Gustosa з кремовою начинкою. Спочатку основним ринком збуту була Італія. Ми дуже цінуємо думку наших клієнтів, тому, ґрунтуючись на дуже хорошому сприйнятті нашого печива La Gustosa, ми розширили нашу пропозицію новими смаками, а згодом – і новими брендами. Ми постійно стежимо за змінами на ринку та прислухаємось до пропозицій клієнтів. Завдяки цьому ми можемо ефективно розвивати нашу пропозицію. Останнім часом ми зосередилися на печиві без додавання цукру, оскільки в цій товарній групі спостерігається світовий тренд. Також ми впровадили нову упаковку для нашого печива – дой-пак. Упаковка на блискавці зберігає бісквіт свіжим і забезпечує тривале зберігання.

Наступним кроком буде розширення пропозиції печивом в індивідуальній упаковці.

– Які міжнародні торговельні ярмарки відвідує Bogutti? Чи участь в них  збільшила кількість клієнтів?

Едита Плебан, менеджер з експорту Bogutti (фото): Ми беремо участь у багатьох ярмарках. Ми вважаємо, що зустрічі та побудова відносин з клієнтами є надзвичайно важливими. Подібна діяльність дозволяє нам розвиватися, а клієнтам – відчути партнерській підхід. Ярмарки та виставки також є чудовою можливістю представити новинки та упаковку. У листопаді 2021 року присутність на World Food Expo в Києві призвела до зміцнення співпраці з клієнтами та набуття нових бізнес-партнерів.

Цього року ми будемо приймати участь у декількох міжнародних ярмарках. 23-25 квітня запрошуємо на ярмарок ISM Sweet & Snack у Кельні. На стенді B038 в залі 11.1 ми представимо нашу постійну пропозицію та новинки. Подальші наші плани включають участь у виставках PLMA в Амстердамі 23-24 травня, Anuga Food в Кельні 7-11 жовтня та ISM Middle East в Дубаї 7-9 листопада.

– Що нового запропонуєте у 2023 році?

Едита Плебан: Ми розробили лінійку продуктів без додавання цукру, без пальмової олії та нові види упаковки продукції.

Нові продукти, які ми нещодавно представили в нашій пропозиції: міні-печиво La Gustosa, упаковане в дой-пак на блискавці, печиво La Gustosa No Added Sugar без додавання цукру з шоколадним кремом, печиво Weeksy без додавання цукру та пальмової олії з трьома смаками та американське печиво в індивідуальній упаковці. Оновлено упаковку бісквітної лінії La Gustosa.

Цього року на нашому заводі буде запущено ще одну виробничу лінію, що дозволить нам розширити нашу пропозицію новими продуктами. Ми збільшили складські потужності для зберігання готової продукції, завдяки чому ми зможемо відправляти більше продукції в заданий термін.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку