Польський бренд дитячого одягу 5.10.15.: Україні необхідно побороти корупцію
Керівник відділу оптових продажів і франчайзингу ТМ 5.10.15 в Україні про кроки, зроблені брендом для боротьби з корупцією і про компанії, які зможуть рости та розвиватися в довгостроковій перспективі.
5.10.15. – одна з найбільш популярних торгових марок дитячого одягу в Польщі, яка за 20 років свого існування відкрила понад 230 магазинів у 190 містах країни. Два роки тому магазини бренду з’явились і в Україні. З якими труднощами зіштовхується польська компанія на українському ринку, в чому концептуальна різниця між українськими та зарубіжними виробниками товарів для дітей, про контрабанду та плани на розвиток, RAU розповів керівник відділу оптових продаж та франчайзингу ТМ 5.10.15 в Україні Руслан Хомишинець.
– Як ви заходили на український ринок?
– В 2015 році компанія KOMEX, яка є виробником ТМ 5.10.15, після півроку попередніх переговорів, підписала контракт з компанією ТОВ «Альянс Орбіта СВК» про представництво в Україні. Імпортер розпочав розвиток і популяризацію бренду через відкриття корнерів в мережі дитячих супермаркетів МАМАДАЙ. Також пішли в напрямку оптових продаж.
– Скільки зараз магазинів і де?
– Повноцінно функціонує п’ять торгових точок – в місті Берегове, Мукачево, Хусті, Ужгороді та Стрию. Окрім цього, восени 2016 року відкрили фірмовий монобрендовий магазин 5.10.15 в найбільшому ТРЦ Західної України Victoria Gardens у Львові. В Києві бренд можна знайти в ТРЦ Art Mall та New Way, а раніше і в Sky Mall, але місце розташування цього магазину було змінено. Проте київські торгові точки належать іншим партнерам бренду, які, як і ми, мають контракт з KOMEX.
– Самі плануєте завойовувати Київ?
– Ми вже отримали згоду від польських партнерів на вихід на київський ринок. Це буде одним із пріоритетних завдань по розвитку на 2018 р.
– З якими труднощами зіштовхується польський франчайзинг в Україні?
– Це один з найцікавіших варіантів інвестицій в готову працюючу та, що головне, прибуткову модель бізнесу, тому труднощів переважно немає. Польський франчайзинг зараз знаходиться на «низькому старті». Україна активно переймає соціально-економічний досвід розвитку від Польщі і готова до виведення на український ринок популярних польських брендів, які пройшли випробування часом та вибагливими покупцями.
– З чого складається асортимент бренду?
– Всі вироби, як для дівчат, так і для хлопчиків, розділені на 3 основні категорії: віком 0-2 роки, 2-7 років та 7-12 років. На рік виготовляємо чотири колекції одягу – по одній на кожну пору року.
– У чому концептуальна різниця між вашим брендом і типовими українськими?
– Окрім дизайну та асортименту серед наших переваг – визнання бренду у Європі та світі – вже третій рік поспіль ТМ 5.10.15 нагороджена сертифікатом Superbrands, міжнародною компанією The Superbrands Ltd. Цей сертифікат свідчить про приналежність до кола самих сильних торгових марок.
– Що заважає багатьом іншим зарубіжним брендам працювати в Україні?
– На нашу думку, це недостатні соціально-економічні показники, рівень зарплат, нестабільність національної валюти, контрабанда та контрафакт.
– Зіштовхуєтесь з проблемами контрабанди?
– Звичайно, що так. Державі необхідно побороти корупцію – і це мабуть єдине, що дасть змогу швидко рости і розвиватись як державі, так і кожному її громадянину. Свій крок до подолання цих проблем ми зробили вже давно – це тільки офіційна співпраця, як з закордонними, так із вітчизняними партнерами.
– Яка статистика продажів у бренда по Україні?
– Порівняно з минулим роком продажі ТМ 5.10.15 зросли в 2,5 рази завдяки розвитку мережі Мамадай, підключенню франчайзингових та оптових партнерів.
– Що важливо для успішних продажів?
– Важлива експертність, позитивний досвід, постійний розвиток та наполеглива щоденна системна праця.
– Які плани на розвиток в Україні?
– У серпні 2017 року заплановано відкриття ще одного корнеру 5.10.15 в Ужгороді в рамках відкриття нового магазину мережі МАМАДАЙ. У вересні буде відкрито фірмовий франчайзинговий магазин в Івано-Франківську, а у вересні-жовтні – запущено франчайзинговий фірмовий корнер в Житомирі. Протягом 2018 року планується відкриття 5 франчайзингових магазинів та забезпечення присутності торгової марки в більше, ніж 40 районних та обласних міст по гуртовому напрямку. А стратегічне завдання на кілька найближчих років – присутність торгової марки 5.10.15 у кожному місті України з населенням від 50 000 осіб.
– Які ваші прогнози для українського ринку?
– Незважаючи на велику кількість гравців в сфері торгівлі, ринок України продовжує залишатись ненасиченим, що безумовно дає великий потенціал для розвитку та росту. Однак, рости і розвиватись будуть системні компанії, які зможуть враховувати всі фактори соціально-економічної ситуації в країні, які працюватимуть для людей.