Вихід є: Юлія Шилова і Дмитро Джеджула про зміни і тренди в рітейлі в 2021 році

Вихід є: Юлія Шилова і Дмитро Джеджула про зміни і тренди в рітейлі в 2021 році

18.12.2020 08:30
  330
Дарія Осіїк

Що змінилося в споживанні через пандемію коронавируса, що буде актуально в 2021 році, які висновки має зробити бізнес вже сьогодні, щоб залишитися на плаву в найближчі роки.

Читати російською

16 грудня на традиційній передноворічній рітейл-середі, організованій компанією IDNT, співвласники Dzh-Shi Marketing Family Юлія Шилова і Дмитро Джеджула розповіли про зміни в рітейлі, актуальні тенденції та тренди 2021 року. RAU пропонує ознайомитися з найцікавішими тезами їх виступу.

Локдаун и Covid-19: що змінилось?

За оцінками експертів McKinsey & Company, за 3-5 тижнів ми пройшли шлях розвитку, який у звичайний час зайняв би близько 10-ти років. У сферах медицини, фармацевтики, рітейлу, навчання і роботи стався колосальний стрибок вгору.

Головні зміни, які відбулися в 2020-м:
  • Діджиталізація. Багато рітейлерів запустили свої онлайн-магазини, впровадили безконтактну оплату і створили омніканальние платформи.
  • Зміна в споживанні і шляху клієнта. У березні та квітні ми всі ходили в супермаркет мало не в броні і все обробляли санітайзерами. У червні розслабилися і поїхали до моря. А в жовтня все знову різко повернулося назад. І, швидше за все, ці гойдалки триватимуть ще якийсь час.ґ
  • Future is NOW. Весь фокус уваги на сьогоденні.

Тенденції-2020

Що змінилося:
  • Робота. Зросло безробіття. Значна частина працівників перейшла  на віддалений режим. Це спровокувало значне зниження споживання on-the-go, тому що люди практично перестали купувати різні снеки по дорозі в офіс і додому.
  • Навчання. З’явилося багато навчальних курсів. Ті, хто залишились без роботи або опинилися на межі звільнення, почали дивитися на розвиток в суміжних дисциплінах. Ця сфера зараз на сильному підйомі. Також актуальним стало віддалене навчання.
  • Інформація та комунікація. Спілкування очі-в-очі стало набагато менше. Тому те, спілкування, що лишилось, повинно бути дуже якісним і нести позитивний досвід. Особливо це стосується бізнесу, який залежить від фізичного контакту з клієнтами. Також відбулися серйозні зміни в медіа-споживанні: канали out of the home (зовнішня реклама, наприклад) сильно просіли, знову злетіло вгору ТВ, ну і Діджитал продовжує зростати.
  • Подорожі та мобільність. Цього року всі залишилися без подорожей за кордоном, відповідно, зовнішній туризм впав, а внутрішній, навпаки, виріс. Також знизився туристичний роздріб. Цей тренд популярний в європейських країнах. Там люди часто відправляються в shopping travel, щоб зробити вигідні покупки в аутлетах. Зараз цей канал сильно впав, і коли він повернеться на свої докризові показники не відомо.
  • Шопінг. E-commerce дуже швидко зростає. Цікаво, що в цьому році значно збільшився обсяг споживчого кошика, але впала частота покупки. Якщо раніше ми ходили в супермаркет кожного дня, зараз ми це робимо раз в один-два тижні в магазинах поруч зі своїм будинком.
  • Дім. Тут головний тренд – “гніздування”. Ті, хто займається продажем текстилю, одягу і товарів для дому в цьому році побачили небачений ріст продажів. Навіть незважаючи на закритий роздріб, вони дуже добре торгували онлайн. Тренд “гніздування” залишиться актуальним і в наступному році – люди будуть і далі покращувати свої будинки.
  • Розваги. У цьому році дуже впало кіно, а ось стрімінг, цифрові розваги та ігри сильно зросли.
  • Здоров’я. Тут спостерігається фокус на гігієну, також посилилися тренди на органіку, екологічність і натуральність. Люди почали масово читати етикетки в супермаркетах. Також з’явилися такі тренди як Е-фармацевтика та Е-медицина.

Що це означає для бизнесу: 

Далеко не всі ці тренди залишаться назавжди. Вимушена поведінка споживачів може перетворитися в звичку тільки за умови високої задоволеності від нового досвіду. В іншому випадку – споживачі повернуться до своєї попередньої поведінки.

Тренди, які будуть важливими в 2021 році:

  • E-commerce та омніканальні бренди і далі будуть дуже доречними.
  • Для просування найкраще використовувати діджитал і ТБ, оскільки канали out of the home і живе спілкування продовжать падати.
  • Для споживача на першому місці будуть здоров’я, гігієна і екологічність. І, в основному, вони будуть вибирати А-бренди (супер-бренди) і локальні бренди.
  • Також дуже важливо розуміти, що зараз відбуваються глибинні зміни цінностей. Якщо раніше довіру була важливою далеко не завжди, то зараз довіра, впевненість і безпека превалюють.

Багато хто хвилюється, що ера брендів добігає кінця. Насправді це не так. Зараз, коли світ такий нестабільний, роль видатних брендів стала ще важливішою, тому що вони додають впевненості і енергії.

Завдання бизнесу в 2021 году: 

  • У продажах варто: створювати омніканальность і точки продажів без людей; вибудовувати безпечний і легкий купівельний досвід в торгових точках; зробити реконфігурацію касових зон; впроваджувати такі опції як Click&Collect і Drive-through;
  • В маркетингу важливо бути релевантними у виборі повідомлень і медіа, а також працювати над побудовою довірливих відносин з клієнтами;
  • В асортименті: робити міні і джамбо-упаковки, створювати товари з безпечним складом і в екологічній упаковці, не забувати про value for money.

Читайте також:

Як споживачі приймають рішення про покупки в період пандемії COVID-19


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку