
Після 10 років у ролі СЕО Нова пошта Олександр Бульба завершує співпрацю з компанією


Які міста України мають потенціал до розвитку формату «все по знижках» та які тригерні фактори спонукають українців обирати аутлети для шопінгу.
Аутлети пропонують широкий вибір брендових речей з минулих колекцій, надлишків виробництва або товари з незначними дефектами. Європейський ринок аутлетів зростає. Також цей сегмент активно розвивається і в Україні. Один з факторів – зміна споживчих уподобань та прагнення економити, не втрачаючи в якості. Причому цей формат у нас в країні представлений не тільки в fashion-сегменті. До прикладу, в мережі дитячо-розважальних центрів Fly Kids є три Outlet – в столиці, Львові та Одесі. Торік Auchan Україна відкрив свій перший аутлет-магазин та незабаром планується відкриття аутлету в мережі Будинок Іграшок у ТРЦ Караван Outlet.
За словами Олени Забужко, комерційної директорки Nhood Ukraine, війна в Україні суттєво змінила споживчу поведінку: 77% українців економлять на одязі та взутті, 73% – на товарах для дому, 70% – на косметиці. Це підвищує попит на доступні брендові речі, які власне і пропонують аутлети. До того ж українці все більше підтримують національних виробників: 92% споживачів підтримують програми купівлі українських товарів, 46% свідомо обирають місцеву продукцію, що створює додаткові перспективи для локальних аутлетів.
«Аутлет-формат популярний серед населення будь-якої країни. В умовах війни в Україні платоспроможність населення знижується, що призводить до додаткового зростання популярності цього формату. Окрім того, в Україні не так багато діючих магазинів і ТЦ в даному форматі, тож є високий потенціал для розвитку», – коментує Євгенія Локтіонова, директорка компанії UTG.
За словами Олени Забужко, традиційно аутлети відкривають у приміських зонах. Це дозволяє знизити витрати на оренду та створити масштабні торгові комплекси. А найбільший потенціал для розвитку аутлетів в Україні має Київ, бо це найбільший ринок із високою купівельною спроможністю, а також Львів, Дніпро та Івано-Франківськ.
До цього списку Артем Ретін, керуючий партнер компанії Retail.Pro додає ще Одесу та Харків. «В Україні краще працює гібридна модель міського аутлета: не в центрі, але в зоні зручної доступності, як особистим, так і громадським транспортом. Проєкти «за містом» у нас в країні працюють погано, приклад тому Manufactura Outlet Village на Обухівській трасі», – доповнює Ретін.
«В першу чергу аутлет-формат має найвищий потенціал в містах з великою чисельністю населення. При цьому міста від 100 000 мешканців вже прийнятні. Якщо це ТЦ в форматі аутлет з великою чисельністю таких магазинів, він може бути розміщений також і в приміській зоні або на околиці. Якщо це окремий магазин, доцільніше розміщувати в межах міста, на перетині високих транспортно-пасажирський потоків, з високою зручністю досягнення», – підсумовує Локтіонова.
Здебільшого, клієнти аутлетів прагнуть зекономити на купівлі речей відомих брендів.
«Я багато разів звертав увагу, що клієнтів аутлетів цікавлять переважно популярні бренди, як-то: Lacoste, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Guess, Nike, Adidas тощо. А от менш розкручені бренди, навіть якісні, майже не викликають інтересу», – ділиться спостереженнями Ретін.
Також Забужко додає, що зростає популярність онлайн-шопінгу, цифрових каталогів, персоналізованих пропозицій і програм лояльності, що робить покупки в аутлетах ще вигіднішими та зручнішими для споживачів.