Директорка з персоналу Metro Cash&Carry Ukraine: Роботодавець відповідає за емоції своїх працівників
Нова директорка з персоналу Mеtro Cash&Carry Україна Анна Толмачова про секрети впровадження програми корпоративного добробуту для співробітників (Wellbeing), сервіс психологічної підтримки та багато іншого
Цей матеріал доступний російською мовою
В інтерв’ю RAU директорка з персоналу Mеtro Cash&Carry Україна поділилася своїм досвідом трансформації корпоративної культури рітейлера, яка базується на принципах Wellbeing, тобто добробуту співробітників у ментальному, фізичному, фінансовому та соціальному аспектах.
– Wellbeing в Metro та турбота про добробут це відповідальність компанії?
– Турбота про людину, яка є дотичною до бізнесу – відповідальність і компанії-роботодавця, і самої людини. Це я зрозуміла з власного досвіду, коли в 2016 році приєдналася до команди Metro. Одним з основних завдань для команди, і для мене зокрема, було трансформувати корпоративну культуру компанії. І виклик здавався настільки складним, що переріс у страх, тривожність про те, що клієнти та співробітники не сприймуть зміни, які ми впроваджуємо. Страх і похідні від нього негативні емоції відчутно вплинули на рівень мого власного добробуту, ефективності, продуктивності.
У цей момент я відчула, наскільки важливо для співробітника знати, як підтримати себе психологічно, мати інструменти для визначення свого психоемоційного стану і роботи з ним.
Нині сповідую таку філософію: як роботодавець, я відповідальна за те, з якими емоціями працівник заходить та виходить з зустрічі зі мною. Надважливо відстежувати, як ми впливаємо своїми діями та словами на членів команди чи партнерів. У ментальному здоров’ї співробітників зацікавлені як працівник, так і роботодавець, отже відповідальність теж спільна.
– Що саме робить Metro, щоб підтримати і покращити ментальне здоров’я співробітників?
– Ми впроваджуємо цілий комплекс заходів. Це – і просвітницька діяльність та комунікація щодо важливості піклування про своє ментальне здоров’я, і вебінари та тренінги про емоції й стрес, і, надважливий практичний інструмент підтримки ментального здоров’я – сервіс психологічної підтримки співробітників. Сервіс, який ми впроваджуємо у співпраці з Wellbeing Company, дає можливість співробітникам звернутися за конфіденційною фаховою допомогою психолога чи коуча для роботи зі своїм поточним психоемоційним станом. Тому, коли мова йде про ментальне здоров’я кожного співробітника, ми забезпечуємо достатньою кількістю знань та інструментів, щоб залишатися здоровим або пропрацювати поточний психоемоційний стан.
– Навіщо Metro потрібен сервіс психологічної підтримки?
– Для нас сервіс психологічної підтримки є продовженням загальної історії формування культури Wellbeing. Metro прагне, щоб кожен співробітник навчився дбати про себе.
Наша команда дуже багато уваги приділяє комунікації з колегами. Основний меседж, який ми намагаємося донести до працівника: «Ти цінний, і твої емоції цінні. Тож турбуйся про себе більше». Ми хочемо, щоб співробітники витрачали свою енергію не на стрес, а на ідеї та позитивні зміни бізнесу, і в цьому дуже допомагає робота з психологом.
Очевидно, що таке повідомлення було б важко втілити в життя без реального практичного інструменту турботи про себе. Звернення на гарячу лінію сервісу психологічної підтримки є першим і найголовнішим кроком до практичного застосування того інструментарію, який ми надали всім працівникам.
– На що саме впливає Wellbeing? Озвучте, будь ласка, реальні результати.
– Перший результат, яким хотілося б поділитися: скорочення плинності персоналу та збільшення тривалості роботи співробітників у компанії. Впродовж року пандемії, наприклад, плинність персоналу зменшилася на 50%.
Також ми бачимо, наскільки комфортно співробітникам у нас працювати, аналізуючи, наскільки часто вони рекомендують іншим приєднатися до команди Metro. У нас діє програма реферального рекрутингу. Ми стали одержувати заявки від більшої кількості шукачів, яким рекомендували нас наші колеги, а це значить, що доля реферального рекрутингу зростає.
Вважаю, що культура Wellbeing напряму пов’язана і впливає на успішність кар’єри в організації. Wellbeing є культурою розвитку, котра наповнює, дає можливості й, разом з цим, не виснажує працівників.
– Які інструменти Wellbeing використовуєте в Metro?
– Ми в Metro розуміємо Wellbeing, як сукупність чотирьох складових добробуту: фізичного здоров’я людини, ментального або психологічного здоров’я, соціального та фінансового добробуту.
Якщо говорити про фізичний добробут, то наші зусилля направлені як на попередження ризиків фізичного здоров’я, так і на лікування. Ми змінили програму медичного страхування і додали до неї можливість регулярно проходити медогляди за окремими протоколами. Також наша команда систематично проводить просвітницьку програму для працівників щодо важливості користування цією медичною опцією.
– Wellbeing для офісних співробітників: як із цим у Metro?
– Насправді я вважаю, що добробуту в компанії не буде, якщо ми сегментуємо доступ до інструментів Wellbeing для різних категорій співробітників. В Metro ми дбаємо, щоб інструменти добробуту були однаково доступні кожному працівникові. Разом з цим враховуємо індивідуальні потреби та ризики.
– Чи багато в Україні провайдерів послуг організаційного добробуту, і за якими критеріями ви обирали свого?
– Якісних провайдерів послуг з розробки та впровадження програм організаційного добробуту в Україні небагато, хоча інформаційний простір рясніє пропозиціями. Для нас критеріями вибору Wellbeing Company, нашого партнера у сфері організаційного добробуту, були експертність, однакове розуміння підходів та цілей організаційного добробуту, ціннісне співпадіння.
Залучаючи зовнішнього партнера ми, насамперед, розраховуємо, що з ним ми матимемо доступ до глибокої міжнародної експертизи і знань у сфері організаційного добробуту, а також достеменного розуміння локального українського контексту впровадження подібних програм.
Ми цінуємо найкращий світовий досвід зокрема США та країн ЄС, де ініціативи з організаційного добробуту впроваджуються вже протягом принаймні 5-10 років, і для нас було важливим, що Wellbeing Company – не просто принесла його в Україну, але і змогла адаптувати до українських реалій. В основі нашої стратегії – холістичний підхід до добробуту, тому критично було мати єдиного партнера, який допоможе об’єднати підходи до фізичного, ментального, соціального та фінансового добробуту під єдиною філософією та ідеєю. І, звісно, плідна співпраця неможлива без одностайного бачення цінності людини та розуміння її потреб, в чому ми теж зійшлися.
– Wellbeing важливий у повсякденному житті?
– Wellbeing і є повсякденне життя, його якість. Вміння впоратися із відчуттям невизначеності, страху та стресу, який нас оточує, або спричинений оточуючими (клієнтами, партнерами чи співробітниками) визначає рівень нашого ментального добробуту.
Лише людина, яка вміє подбати про себе таким чином, щоб залишитися вмотивованою, ментально й фізично здоровою після робочого дня зможе зробити так, щоб клієнт Metro вийшов з магазину не тільки з товаром, а й з посмішкою.
– Як перекласти мову Wellbeing на мову бізнесу?
– Інструменти Wellbeing – базова необхідність для бізнесу, адже тільки співробітник, який може попіклуватися про себе, зможе попіклуватися про клієнта.
Показники Wellbeing можна легко оцифрувати і перекласти на мову бюджету і продуктивності. Ми на цифрах відслідковуємо вплив Wellbeing інструментів на наступні показники: плинність кадрів, і пов’язані з цим бізнес-витрати; «ціннісна вага» бренду – роботодавця; задоволеність клієнтів сервісом, який надають співробітники. За всіма цими показниками ми бачимо позитивну динаміку.
– Яким чином можна донести цінність Wellbeing до генеральних директорів та СЕО компаній?
– Основний лайфхак, коли ми доносимо до генерального директора важливість чи потрібність Wellbeing, це – бізнес-кейс. Важливо мовою бізнесу, за допомогою реальних показників та статистичних даних, пояснити кореневе «чому це потрібно?».
Не варто пропонувати Wellbeing, як проєкт, оскільки він не має часових обмежень. Wellbeing – це база та позитивна звичка культурного коду, основний наріжний камінь будь-якої стратегії «human to human» бізнесу.
– Працюючи з організаційним добробутом, коли варто зупинитись?
Такої точки у часі немає для тих бізнесів, які не планують зупинятися у створенні цінності для клієнта, у покращенні клієнтського досвіду і, які не збираються припиняти отримувати та примножувати свій прибуток. Щасливі та здорові співробітники створюють здоровий і успішний досвід клієнтів. З добробуту починається довіра, мотивація, залученість, продуктивність та ефективність.
Будь-якому СЕО, який вірить, що добробут працює на його бізнес, потрібно стати рольовою моделлю і найпершими амбасадором та провідником організаційного добробуту в компанії.
– Які вони, HR-ри нового часу?
– Це лідери, які на одній хвилі з бізнесом, які беруть на себе відповідальність за бізнес в цілому. HR-ри нового часу будують таке робоче місце у широкому розумінні, яке однаково цікаве й комфортне для різних категорій співробітників.
Працівник повинен відчувати себе цінним, отримувати достатньо уваги і поваги. І це – надзавдання HR-ів нового часу.
Довідка. «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» вийшла на український ринок у 2003 році. Наразі компанія управляє 23-ма класичними центрами оптової торгівлі METRO Cash & Carry у Києві, Дніпрі, Одесі, Харкові, Львові, Кривому Розі, Полтаві, Вінниці, Запоріжжі, Чернівцях, Миколаєві, Рівному, Івано-Франківську, Маріуполі та Житомирі; та 3-ма магазинами смарт-формату у Тернополі, Луцьку та Чернігові. За понад 17 років діяльності в Україні METRO Cash & Carry інвестувала в національну економіку понад 600 млн. євро. Обсяг продажів компанії «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» за 2019/2020 фінансовий рік (жовтень 2019 р. – вересень 2020 р.) склав 754 млн. євро. «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» входить до складу METRO. Більше інформації: www.metro.ua
METRO – це провідна міжнародна торговельна оптова компанія, що спеціалізується на обслуговуванні готелів, ресторанів та служб кейтерингу (HoReCa), а також приватних підприємців – власників закладів роздрібної торгівлі. Обслуговуючи понад 16 млн клієнтів у світі, компанія забезпечує їх якісними товарами як безпосередньо у великих торговельних центрах, так і онлайн, з професійною доставкою. Окрім цього, METRO допомагає своїм клієнтам розвивати бізнес та підвищувати конкурентоздатність, пропонуючи їм сучасні digital-інструменти, покликані розвивати та вдосконалювати сферу гостинності у кожній країні присутності компанії. Сталий розвиток є одним із ключових факторів успішного бізнесу METRO: вже протягом 7 років поспіль компанія входить до світового індексу сталого розвитку Dow Jones Sustainability Index. Компанія представлена у 34 країнах та надає робочі місця понад 97 тисячам працівників. Обсяг продажів METRO у 2019/2020 фінансовому році склав 25,6 млрд. євро. Більше інформації: www.metroag.de
Читайте також –
Генеральний директор Metro Cash&Carry Ukraine: Наш товарообіг зростає за рахунок кінцевих споживачів