
Ірина Германенко, Eva: Eva Blog як сучасна контент-екосистема


Бізнес дедалі частіше обирає технології замість рутинних процесів. Один із напрямів цієї трансформації — перехід від класичних РРО до програмних рішень. Саме таким шляхом іде Comfy, лідер роздрібної торгівлі електронікою та побутовою технікою в Україні. Компанія поступово переходить на ПРРО, обравши партнером — Вчасно.Каса.
Для Comfy впровадження ПРРО стало логічним кроком у межах масштабної цифрової трансформації компанії. Серед головних завдань — зменшити витрати на обслуговування касового обладнання та забезпечити стабільну роботу кожної точки продажу.
Для старту Comfy протестувала Вчасно.Каса в одному магазині, щоб перевірити: технічну стабільність, зручність у роботі, ключовий функціонал (відкриття зміни, продажі, повернення, Z-звіти, робота в офлайн-режимі). Важливо було оцінити не лише технічну частину, а й зворотний зв’язок співробітників і клієнтів на зміни.
Для кожної торгової точки організовували навчання — аби касири без проблем переходили на нову систему. І вже за півтора місяця до Вчасно.Каса підключили 300 кас. Уся трансформація — від ухвалення рішення до повноцінного запуску в мережі — зайняла лише 2–3 місяці.
Ще одне стратегічне рішення — використання двох провайдерів ПРРО одночасно. У магазинах Comfy, де може працювати до 10 кас одночасно, це дозволяє уникати технічних збоїв і забезпечувати стабільну роботу. Навіть у разі проблем з одним із сервісів, інші каси працюють далі. Такий підхід забезпечує розподіл навантаження — 50% точок працюють через Вчасно.Каса, інші 50% — через іншого провайдера. Один із них обслуговує цифрового помічника — зручне рішення для клієнтського самообслуговування, інший — каси, де працюють продавці. У разі потреби компанія може миттєво перемикнути точки продажу на альтернативний сервіс і зберегти стабільність бізнесу навіть в умовах DDoS-атак чи технічних збоїв одного з провайдерів.
Перехід на ПРРО в Comfy відбувається поступово — магазин за магазином, після завершення дії відповідної ліцензії на використання класичних РРО. Такий підхід дозволяє уникнути хаосу в процесі та завчасно готувати персонал до змін.
«Стабільність для клієнтів і простота для команди — наші пріоритети. ПРРО робить фіскалізацію зручною та звільняє ресурси для головного — роботи з людьми. У планах — повна цифровізація та впровадження ПРРО на всіх торгових точках. Наш досвід показує: успішне впровадження залежить від якісного тестування, стабільності системи та максимально простої адаптації для персоналу», — зазначають у Comfy.
Коли технології беруть на себе рутинні процеси, бізнес отримує простір для найважливішого — роботи з людьми. Команда звільняється від зайвого навантаження, клієнти — отримують швидкий і якісний сервіс, а фіскалізація перестає бути викликом.