Головна > Аналітика > Вірусні покупки: як пандемія збільшила продажі побутової техніки в Україні
Вірусні покупки: як пандемія збільшила продажі побутової техніки в Україні

Вірусні покупки: як пандемія збільшила продажі побутової техніки в Україні

Під час кризи, спровокованої пандемією коронавіруса, українці купили побутової техніки та електроніки на 20% більше, ніж за весь благополучний 2019 рік.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як пише журнал НВ, українці, змушені перебувати вдома під час карантинних обмежень, стали буквально розбирати побутову техніку і електроніку в магазинах – як реальних, так і віртуальних. Продажі відповідних категорій товарів у 2020 році, за даними дослідницької компанії GfK, виросли майже на 20%, в порівнянні з 2019-м, до 106,5 млрд грн. Вище зростання продажів було тільки в 2018-му (+ 25%), коли, за словами експертів, українці задовольнили відкладений попит, сформований в кризові 2014-16 роки. RAU пропонує ознайомитися з основними змінами, які відбулися на ринку, завдяки пандемії.

Що купували

Найбільше зростання продажів сталося в категоріях, пов’язаних з облаштуванням домашнього офісу, розвагами та геймінгу, а також приготуванням їжі та кави вдома. Як пояснив Владислав Чечоткін, засновник онлайн-рітейлера Rozetka, збільшилися продажі ноутбуків, маршрутизаторів, телевізорів, ігрових приставок, веб-камер, планшетів, кавоварок і дрібної кухонної техніки. За словами Олексія Зозулі, СЕО мережі Фокстрот, наприклад, попит на ноутбуки виріс на 80%.

В цілому структура споживчого кошика не змінилася. Найбільше зріс продаж телефонів, смартфонів, інших мобільних пристроїв (приблизно 30%). Друга за популярністю – велика побутова техніка: її частка склала близько 22%. Ще 18% припало на комп’ютери, ноутбуки й аксесуари. Споживча електроніка, яка практично повністю складається з телевізорів, і дрібна побутова техніка зайняли 12% і 11% відповідно.

Важлива відмінність полягає в тому, що в 2020 році українці в цілому переключилися на більш дорогі категорії техніки, в той час як у 2019-му двигуном ринку була дрібна побутова техніка, а на другому місці по зростанню продажів виявилися телевізори.

Популярність товарів сектора ІТ, попит на які знижувався аж до початку весняного карантину, обумовлена ​​необхідністю відпочивати і працювати вдома. У підсумку дана категорія додала в популярності майже 32%.

Працювати, вчитися і готувати

Ярослав Гуменюк, директор з маркетингу компанії Eldorado, відзначає зростання популярності веб-камер, продажі яких зросли в десять разів, а також моніторів, принтерів, ноутбуків, тобто всього, що дозволяє ефективно працювати з дому. До речі, кавомашини також стали популярні – спрацювала офісна звичка.

Окрім облаштування робочого місця, українці всерйоз зайнялися приготуванням їжі. За словами Гуменюка, навесні хлібопічки стали популярнішими в 12 разів. За ними підтяглися міксери, посудомийні машини, морозильні камери, грилі, блендери, сушки для фруктів і овочів, міні-печі. А продажі машинок для стрижки на тлі закритих перукарень та салонів виросли в 14 разів.

В цілому дрібна побутова техніка в порівнянні з 2019-м додала, за даними GfK, майже стільки ж, скільки і комп’ютери – 30%.

Вплив технологій на побут

Серед нових тенденцій рітейлери також відзначають зростання попиту на індивідуальний електротранспорт, перш за все самокати. Також підвищеною увагою користуються товари, пов’язані з очищенням і зволоженням повітря. Робот-пилосос перестав бути дорогою іграшкою – нині багато хто сприймає його як необхідний засіб для прибирання в домі. У мережі Алло попит на подібну техніку в 2020-м подвоївся.

Аналогічно зростає попит на телевізійні панелі (частіше зі збільшеною діагоналлю в 55 дюймів) – друге місце по продажах після смартфонів, хоча в 2019 році вони були на сьомому. В середньому по ринку споживча електроніка додала більше 20%.

Зате в сегменті смартфонів не спостерігається істотних змін або появи відверто нових технологій, які спонукали б зробити покупку, пояснює Андрій Осадчий, який відповідає за роботу з рітейлом в компанії GfK Ukraine. Цим, а також насиченням ринку він пояснює уповільнення зростання продажів в цьому сегменті. Тому термін життя пристрою в кишені користувача продовжується.

Бенефіс онлайн-продажів

Основний підсумок 2020-го в споживчому рітейлі – розквіт онлайн-продажів. Якщо раніше українці вважали за краще купувати холодильники, пральні машини і плити в звичайних торгових точках, щоб подивитися і помацати товар, то карантин змінив цю звичку, привчивши купувати онлайн навіть подібні товари.

У загальній структурі продажів Фокстрот, спочатку націленої на «фізичну» взаємодію з покупцями, частка віртуальних покупок подвоїлася і тепер складає 20%. А 60% клієнтів поєднують онлайн- і офлайн-шопінг.

В цілому, за даними GfK, за минулий рік онлайн-торгівля побутовими товарами додала 45%. В результаті кожна третя гривня від продажу побутової техніки і електроніки була отримана онлайн. Ця тенденція стала довготривалою і визначить майбутнє вітчизняної торгівлі.

Джерело: НВ

Читайте також –

Володарі техно-рітейлу: кому належать топ-10 найбільших мереж магазинів техніки та електроніки України

Про автора