Звіт Deloitte: глобальні тенденції рітейлу в 2017 році

Звіт Deloitte: глобальні тенденції рітейлу в 2017 році

10.02.2017 08:57
  1056
Іван Зайцев

Ключові тенденції рітейлу в цьому році: омніканальність, диктат споживачів, інноваційність рітейлерів, оперативність в пропозиції нових товарів і доставці їх покупцеві, ставка на емоції та особистий досвід, а не на кількість речей.

Дослідницька компанія Deloitte підготувала докладний звіт Global Powers of Retailing – 2017, в якому розглянула глобальні тенденції світового рітейлу, що впливають на сектор роздрібної торгівлі в 2017 році. Крім цього, у звіті розглянуті результати роботи 250 найбільших рітейлерів світу, загальний огляд економіки світу, і виділені десять ключових факторів, що визначають обличчя світового рітейлу. RAU підготувала витяги найбільш цікавих фактів з доповіді Deloitte.

Омолодження споживачів

Перша доповідь Global Powers of Retailing була підготовлена компанією 20 років тому, і за минулі роки обличчя рітейлу кардинально змінилося. У документі Deloitte зазначається, що тоді – два десятиліття тому – більшості нинішніх покупців таких інтернет-гігантів, як Amazon було всього 16 років. А єдиним прообразом соціальної мережі була американська AOL, і мало хто припускав, що до 2016 року просування в соцмережах стане необхідністю та обов’язковою програмою для будь-якого бренду, зацікавленого в розвитку і підвищенні продажів.

Зараз смартфони і гаджети є практично у всіх споживачів, і частка покупок з мобільних пристроїв росте з року в рік.

«За останні 20 років сфера роздрібної торгівлі та образ мислення споживачів зазнали колосальних змін, – зазначає Вікі Енг, керівник напрямку роботи з роздрібним сектором міжнародної мережі Deloitte. – Ми живемо в епоху, коли споживачі все активніше задають напрямок розвитку, прагнучи одночасно до достовірності, новизни, зручності і креативності. Ми живемо в умовах, де споживачі є рушійною силою розвитку економіки». Рітейлери все частіше стикаються з необхідністю шукати можливість порадувати своїх клієнтів і підвищити лояльність. Мова йде про оволодіння мистецтвом і наукою залучення клієнтів у створення нових позитивних вражень та споживчого досвіду.

Глобальні тенденції рітейлу

Фахівці компанії, опитавши учасників ринку і споживачів, виділили п’ять ключових факторів, що визначають майбутнє рітейлу на 2017 рік.

Перший – споживачі все більше цінують не кількість речей, а вплив покупок і споживчий досвід, отриманий при їх придбанні, на їх життя. Інакше кажучи: цінується не стільки сам факт володіння, скільки емоції, отримані при купівлі та використанні речі.

Другий – так звана «економіка соціальних мереж».

Все більше на вибір товару, що купується, впливає відповідність продукту створеному в соцмережах образу людини, «особистого бренду».

Тобто якщо продукт не відповідає тому образу, якому споживач намагається відповідати, купівля малоймовірна. І навпаки, навіть не дуже потрібна споживачеві річ, якщо укладається в плеканий їм образ, буде куплена.

Третій – зміна форматів. Культура загального споживання призводить до того, що при виборі товарів покупець звертає особливу увагу на думку інших людей, ключові тенденції та відгуки. Це вимагає від рітейлерів зміни системи відносин «продавець – покупець» та розробки нових бізнес-моделей.

Четвертий – fast shopping. Найбільш платоспроможні споживачі зараз вкрай цінують свій час, і намагаються отримати максимум сервісу за мінімальний час. Тому компаніям сфери роздрібної торгівлі доводиться підлаштовуватися під вимоги клієнтів і намагатися оперативно формувати і виконувати замовлення відповідно до потреб покупця.

Ставлення споживача буде визначатися здатністю рітейлерів задовольнити потребу сучасного клієнта в здійсненні покупок в будь-який час і в будь-якому місці.

П’ятий – життя по експоненті. Експоненціальні технології, такі як штучний інтелект, роботизація і віртуальна реальність, змінюють спосіб життя та шляхи здійснення покупок.

Звичайно, далеко не всі ці тенденції вже проявилися в Україні, що і не дивно – за рівнем проникнення інформаційних технологій і розвитку омнікальных продажів наша країна поки що сильно відстає від західних країн.

Тим не менш, практика показує, що в цілому вітчизняні рітейлери, нехай і зі значним запізненням, стикається з тими ж проблемами і знаходять ті ж рішення, що підприємці з США і ЄС.

«Глобальні тенденції проявляються і у нас, хоча і в значно меншій мірі і з деяким запізненням. Ближче до глобальних трендів – онлайн і омнікальні рітейлери, які використовують інтернет, зокрема соціальні мережі для просування своїх товарів, і прагнуть як можна швидше виконувати замовлення своїх покупців», – резюмує Ольга Шамрицька, керівник сектору оптово-роздрібної торгівлі компанії Deloitte в Україні.

https://rau.ua/analytics/top-10-onlajn-ritejlerov/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку