П’ять особливостей Чорної п’ятниці в Україні
У минулому році продажі в Чорну п’ятницю виросли приблизно вдвічі. Рітейлери сподіваються повторити успіх.
У п’ятницю магазини одягу, взуття, аксесуарів, меблів, побутової техніки та електроніки обіцяють знижки, приурочені до Чорної п’ятниці. Як пише LIGA.net, розпродажі в українських роздрібних магазинах відрізняються від тих, які проводяться в США. Рітейлери знизять ціни в середньому на 20-30% на обмежений асортимент, а під час ажіотажу постараються розпродати залишки.
В Україні Чорна п’ятниця повноцінно пройшла тільки в минулому році, визнає співвласник компанії Zeebra (мережа товарів для дому Butlers і косметики Glossip) Дмитро Єрмоленко. Мережі змогли організуватися і масово знизили ціни. Результат не змусив себе чекати. “Продажі зросли приблизно в два рази. Це один додатковий день роботи наших магазинів”, – підкреслює Єрмоленко.
У США розпродажі в Чорну п’ятницю влаштовують з XIX століття. Найголовніший день шопоголіка на рік проходить відразу ж після Дня подяки. В кінці листопада починають купувати подарунки на Різдво. Багато американців беруть в цей день вихідний і відправляються за покупками задовго до відкриття торговельних центрів. Пристрасть до покупок пояснюється непоганою економією. Знижки сягають 70-90% від початкової ціни. У великого супермаркету може зібратися до 15 000 чоловік.
Українські рітейлери поступово переймають досвід своїх американських колег. “У цьому році ми проводимо активну рекламну кампанію, присвячену Чорній п’ятниці. Розсилаємо СМС зареєстрованим користувачам, робимо анонси”, – розповів LIGA.net директор взуттєвої мережі ССС Максим Кінаш. Таким же чином діють й інші мережі. Рітейлери розраховують якщо не збільшити продажі в день шопоголіка, то хоча б досягти рівня минулого року.
Але поки Чорна п’ятниця в країні має свої особливості. Чим відрізняється День шопоголіка в Україні та США?
Невисокі знижки
Основна маса рітейлерів не планують істотно знижувати ціни. Наприклад, ССС і Carlo Pazolini обіцяють знижку 20%, Brocard – 30%, а в магазинах групи Ультра (Levi’s, Lagerfeld, Baldinini, Guess) – 50% на другий товар.
Це набагато менші знижки, ніж в США. В Чорну п’ятницю місцеві рітейлери знижують ціни на 70-90%. Готовність повністю розпродавати товари привертає до магазинів натовпи відвідувачів.
Обмежений асортимент
Знижки, які нададуть українські рітейлери, як правило, не поширюються на весь асортимент. За мінімальними цінами будуть продаватися 10-15 товарів, за все інше доведеться платити практично повну вартість. В першу чергу рітейлери спробують розпродати найменш ходовий товар і вироби минулих колекцій. Продавці сподіваються, що знижка і атмосфера ажіотажу дозволять їм позбутися неліквіду.
Повна секретність
Українські покупці до останнього моменту не знають про розмір знижок в магазинах. Рітейлери побоюються, що їхні конкуренти зроблять більш вигідні пропозиції і переманять клієнтів.
У США клієнти магазинів обізнані про всі знижки на товари заздалегідь.
Кожен сам по собі
Єдиної стратегії у рітейлерів, які беруть участь у Дні шопоголіка, немає. Одні планують знизити ціни тільки на три дні – п’ятницю, суботу та неділю. Інші – торгувати зі знижками аж до старту передноворічних розпродажів, які починаються в середині грудня.
Досвід минулих років показує, що рітейлер може продавати товари зі знижками до тих пір, поки не позбудеться від неліквіду.
Знижки ділять з постачальниками
Роздрібні магазини знижують ціни не тільки за рахунок власної маржі, а й за рахунок доходів постачальників. Середня націнка в магазинах одягу, взуття, аксесуарів – 55-70%, тоді як в супермаркетах з продажу побутової техніки і електроніки – 25-40% в залежності від виробника і найменування товару. Як правило, половину витрат несе постачальник, половину – роздрібний магазин.
При знижці на побутову техніку, наприклад, на 30% – 15% платить роздрібна мережа, інші 15% – постачальник або виробник продукції. Тому розпродажі вигідні рітейлерам.
Джерело: LIGA.net
Читайте також –
Всі помруть, а він залишиться: чому Amazon переможе в торгівлі продуктами