Хто на “Оскар”: product-placement відомих брендів в “оскарівських” фільмах

Хто на “Оскар”: product-placement відомих брендів в “оскарівських” фільмах

25.02.2017 11:00
  1648
Микола Маранчак

Технології прихованої реклами у фільмах-претендентів та лауреатів премії “Оскар”.

Product placement (прихована реклама”) прокрався в кіно буквально з моменту перших кінострічок, про що написано чимало книг. Він був навіть в самому першому фільмі, що отримав “Оскар” в 1927 році, коли відважні льотчики фільму “Крила” в кадрі підкріплювалися шоколадом Hershey’s.

Вплетення “прихованої реклами” в кінострічку не завжди впливає на купівельні переваги глядача. Наприклад, зустрічаються “твори”, що представляють собою суцільну рекламу, в яку випадково затесався фільм, як у випадку з “Іронія долі-2” Тимура Бекмамбетова. Напередодні проведення чергової премії “Оскар”, rau.ua розглянула одні з найбільш визнаних кінострічок американськими кіноакадеміками і розібралася, хто і як з них грішив цим м’яким і витонченим маркетинговим мистецтвом.

Ла-Ла-Ленд

Головний претедент на “Оскар-2017”, знятий Демьеном Шазеллом, кожним своїм кадром цитує який-небудь з легендарних мюзиклів та іншу класику кіно. Але прогулюючись вуличками реального Голлівуду, герої Райана Гослінга і Емми Стоун навіть при великому бажанні не змогли б обійти стороною не тільки місцеві визначні пам’ятки, але і відомі марки або закладу . Наприклад, події фільму відбуваються в реальному джаз-клубі Lighthouse Cafe, розташованому в Лос-Анджелесі на вулиці Гермоса. Так що після перегляду фільму будь-хто в міру своїх можливостей може його відвідати, або, хоча б, заглянути на офіційний сайт Lighthouse Cafe.

А ось в кафетерій, в якому працювала героїня Емми Стоун Міа на початку фільму, не настільки доступний – він знаходиться на території студії Warner Bros. і називається Sur Le Lot. Проте відвідати його можливо.

Також герої фільму прогулюються по знаменитому бізнес-центру під відкритим небом Grand Central Market на Бродвеї, серед китайських і мексиканських ресторанчиків, хіпстерских кафе і винних барів. Це місце є одним з найбільш модних фуд-кортів в Лос-Анджелесі. Втім, у фінальний монтаж це місце потрапило лише в окремих кадрах, коли настав час перших поцілунків Мії і Себастьяна.

Кінотеатр, в який герої приходять подивитися фільм Ніколаса Рея «Бунтар без причини» 1955 року, теж не придуманий. Це кінотеатр Rialto, побудований ще в 1925 році, місткістю 1300 осіб. Він включений в Національний реєстр історичних місць США.

Всесвіт Стівена Хокінга (Теорія всього)

Фільм Джеймса Марша в 2016 році номінувався на “Оскар” як кращий фільм року, але отримав приз лише в номінації “краща чоловіча роль”. Хто б міг подумати, але фільм про геніального вченого, заснований на мемуарах, рекламує… порошок Tide.

Зникла

Детективний трилер Девіда Фінчера 2014 року лише номінувався на “Оскар”, але його важко не згадати серед яскравих прикладів останніх визнаних картин. В одній зі сцен герой тримає в одній руці iPhone, а в іншій – каву Starbucks. Ці два бренду – взагалі класика в американському кіно, а Apple, крім того, вважається рекордсменом серед всіх відомих марок з product placement в кіно.

Парк Юрського періоду

На Mercedes-Benz часто люблять покататися головні злодії, наприклад, в останній бондіані “Спектр” або “Форсажі 7”. Але особливий роман у Mercedes-Benz з “Парком Юрського періоду”. Франшиза розпочала співпрацю з брендом ще в 1997 році, коли штутгартський концерн представив M-клас у фільмі “Загублений світ: Парк Юрського періоду-2”. Через майже два десятиліття їх “роман” не закінчився – у “Світі Юрського періоду” 2015 року з’являються Mercedes-Benz GLE, Mercedes-Benz G63 AMG, Mercedes-Benz Unimog, мінівен Sprinter і навіть модифікація “Геліка”.

Скайфол/Спектр

Кожен новий фільм про британського агента МІ-6 Джеймса Бонда просто переповнений всілякими рекламними кампаніями. Якщо не вважати традиційні автомобіль, годинник і Мартіні від одних і тих же марок, то в обох останніх фільмах, і в “Скайфолл”, і в “Спектр”, відпочиваючий агент демонстративно розпиває Heineken, носить костюм від Tom Ford, туфлі від Crockett & Jones, куртку Levi’s, телефон Sony Xperia T і багато іншого. І кожен раз робить це так, ніби знімається не в шпигунському бойовику, а в звичайному рекламному ролику, які, втім, масово супроводжують кожну прем’єру з участю Деніела Крейга . На офіційному сайті Бондіани 007.com навіть список офіційних партнерів є. Зараз їх 14 і всі з них обов’язково з’являться в наступному фільмі – під кожен з них буде написана сцена.

Форрест Гамп

Герої улюбленого багатьма фільму Роберта Земекіса в одному з епізодів милуються кросівками Nike Cortez, які, до речі, у червні 2016 року компанія перезапустила в такому ж класичному вигляді. Сама модель була представлена в 1972 році, а розробив її один із засновників бренду Білл Бауерман. Що ж стосується самого Форреста, то він в цих кросівках весь фільм проходив. “Біжи, Форест, біжи” – можливо, самий відомий слоган фільму. Втім Nike можна зустріти в інших відомих фільмах – від самого першого “Термінатора” Джеймса Кемерона до “Темного лицаря” Крістофера Нолана і “Вбити Білла” Квентіна Тарантіно.

Матриця

Культовий науково-фантастичний бойовик “Матриця” братів Вачовскі, який отримав чотири “Оскара”, ще та реклама Nokia. У фільмі неодноразово використовується модель телефону Nokia 8110. У фільмі на задній панелі телефону була кнопка, при натисканні на яку захисна кришка телефону відщовкувалась сама і можна було автоматично з’єднатися зі своїм співрозмовником. Після виходу фільму в 1999 компанія розпродала обмежену партію мобілок з такою модифікацією.

П’ятый елемент

Фантастичний бойовик Люка Бессона “П’ятий елемент” лише номінувався на “Оскар” за кращий монтаж звуку, але рекламу McDonald’s у стрічці важко проігнорувати. За сюжетом, навіть у майбутньому розповнілі ледарі-поліцейські купують їжу на винос у футуристичному варіанті ресторану McDonald’s. Причому офіціантки в майбутньому виглядають куди пікантніше, ніж зараз.

Марсианин

Product Placement примудрився влізти навіть у фільм Рідлі Скотта про Марс, який отримав 7 номінацій на премію “Оскар”. В руках персонажа PR-директора NASA раптово з’являється смартфон китайського виробника Vivo.

І довершує картину “Марсіанина” бездоганно працюютчий навіть на Марсі годинник Hamilton, на який герой Метта Деймона час від часу поглядає. Бренд навіть окремий трейлер випустив, присвячений самому собі.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку