Кава, захищена блокчейном, або як поставити блокчейн і смарт-контракти на службу бренду

Кава, захищена блокчейном, або як поставити блокчейн і смарт-контракти на службу бренду

20.07.2020 08:30
  238
Іван Зайцев

Можливість для бренду захищати товари від підробок, відстежувати життєвий цикл кожного випущеного продукту, отримувати дані про те як його використовує клієнт: нові технології допоможуть торговельним мережам і виробникам.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Численні дослідження, присвячені зміні споживчих уподобань в період пандемії COVID-19 і після її закінчення, незмінно відзначають одну глобальну тенденцію: споживачі хочуть все знати про продукт, який вони купують. Які інгредієнти, наскільки товар екологічний, де і як вирощується сировина, наскільки соціально й екологічно відповідальна компанія просуває товар, як його краще використовувати, який шлях товар пройшов від «грядки до полиці магазину» тощо.

Щоб поінформувати покупця про всі ці деталі, багато великих торгівельних мереж вже розміщують QR-код з історією товару поруч з цінником, розкладають барвисті флаєри чи встановлюють інформаційні стенди. Але чому б для гарантування якісного результату та задоволення бажання клієнтів не взяти на озброєння сучасні технології й запропонувати покупцям абсолютно інноваційний інструмент – використовувати блокчейн і смарт-контракти в маркетингу рітейлу та FMCG-виробництві?

Як це працює

Для українських бізнесменів подібна технологія поки що в новинку, хоча в ряді країн Європи й Азії блокчейн у виробництві та рітейлі використовується досить активно.

Перші рішення вже є і в Україні. Молодий кавовий бренд WOW Coffee кожну свою пачку кави захищає сертифікатом, де розміщений унікальний QR-код, який покупці зможуть відсканувати при покупці. Роль блокчейну полягає в зберіганні достовірної інформації про продукт, перевірці цієї інформації при покупці та записі всіх дій з цієї упаковкою кави в блокчейн.

Крім гарантії якості та оригнальності продукту, сертифікат і QR-код дає додаткові можливості. Відсканувавши його за допомогою смартфону, покупець зможе дізнатися багато цікавої та корисної інформації про продукт: які сорти зерен входять до складу купажу, де і коли вони вирощувалися та збиралися, скільки та як обсмажувалися й витримувалися тощо.

Всі ці дії зберігаються в блокчейн-системі, яку розробила та впроваджує компанія oofy.io, Після того, як дані про ті чи інші операції внесені в систему, вони залишаються там назавжди, і їх не можна змінити.

З огляду на те, що багато споживачів зараз активно цікавляться питаннями автентичності й історією походження продуктів, такий «інтерактивний сертифікат» може стати тим самим фактором, що підштовхне клієнта до покупки.

Блокчейн-лояльність

Але тільки лише гарантія автентичності та збереження в системі всіх етапів «життєвого циклу» продукту: далеко не повний перелік переваг і можливостей, які дає інноваційна технологія. Особливо виробникам і компаніям сфери роздрібної торгівлі.

За допомогою того ж блокчейну будь-яка торговельна мережа може створювати власний аналог криптовалюти – токени. Але використовувати їх не як платіжний засоби на зразок біткойнів, а як аналог балів програми лояльності. Встановивши додаток або просканувавши QR-код товару, залишивши відгук або надіславши дані про використання товару, користувач отримує на свій рахунок токени, які може використовувати в магазинах торговельної мережі для отримання подарунків, знижок або оплати покупок. Особливість блокчейн-технології від oofy.io саме в тому, що за допомогою особистого кабінету бренд може випустити власні токени лояльності, розробити й запустити різні сценарії їх отримання та використання і так далі. Зберігання та оборот токенів лояльності забезпечує сама блокчейн-технологія.

За допомогою заохочення такими токенами можна стимулювати клієнтів більш активно залучатися до маркетингових чи інштх акцій, частіше відвідувати магазини, переглядати огляди новинок тощо. Наприклад, просте сканування QR-коду при покупці будь-якого товару відразу дає певну кількість токенів на рахунок клієнта. Потім він отримує запитання: як оцінює відвідування магазину, що йому сподобалося, а що – ні. За відповідь на кожне питання знову нараховуються токени. Аналогічно – за переглянуті розсилки новин, за візит в фізичний магазин (QR-код може бути розміщений біля дверей), за залишені відгуки, за перегляд промо-роликів партнерів – варіантів може бути нескінченно багато.

А конструктор сценаріїв проведення акцій, представлений на платформі oofy.io, дозволяє комбінувати різні варіації в самих різних поєднаннях – в залежності від поставлених цілей, обраної аудиторії, часу проведення акцій тощо.

Чи не клієнт, а персона

Останні пару років практично всі рітейлери приділяють багато часу персоналізації спілкування зі споживачем. Масові спам-розсилки, де все акційні товари пропонуються всім і кожному, відходять у минуле: зараз бренди та мережі зацікавлені в тому, щоб пропонувати клієнту саме те, що йому потрібно, а не закидати не дуже потрібною інформацією.

І з цього боку використання блокчейну в маркетингу може стати хорошим інструментом персоналізації, допогти перевести покупця з категорії «абстрактний клієнт» в категорію «конкретна персона».

Як уже зазначалося, за допомогою блокчейна можна відстежити всі етапи використання продукту: від виробництва до утилізації. Пропонуючи за кожну зміну в історії товару токени, бренд або торгова мережа може зібрати багато інформації як про куплену продукцію, так і власне про споживача. Наприклад, як часто річ змінювала господаря, скільки років прослужила, як обслуговувалася, як оцінюється якість і так далі.

Зрозуміло, в даному випадку можна говорити не тільки про продукти харчування, а й про більш довговічні речі: велосипеди й електротранспорт, машини, побутову техніку, ювелірні прикраси й аксесуари, дитячі коляски тощо. За допомогою такої «історії життя товару» можна скорегувати виробництво, дізнатися думку клієнта та поліпшити характеристики продукції, побудувати рекламну й маркетингову комунікацію – можливості використання цього інструменту обмежені лише фантазією маркетологів.

Втім, і з продуктами харчування технологія може бути більш ніж корисна. Зібравши відгуки, можна відсилати персоналізовані пропозиції, доповнюючи їх новими акційними товарами: наприклад, до гострого сиру запропонувати хамон і вино; дізнавшись, коли закінчується пачка кави, вислати пропозиції саме того сорту, якому надає перевагу споживач; знаючи, що в родині маленька дитина, запропонувати поповнити запас памперсів або купити новий самокат. Примітно, що всі ці записи зберігаються незалежно, і тільки представник бренду має до них доступ, а значить – всі персональні дані знаходяться у цілковитій безпеці. Так само як і зібрана виробником або продавцем безцінна маркетингова інформація про споживчі уподобання.

Інший напрямок використання блокчейну для бренду: поліпшення пост-продажного сервісу.

Наприклад, покупець автомобіля кожен свій візит на СТО або АЗК може фіксувати в додатку, отримуючи за це в подарунок токени. Відповідно, бренд накопичує масив корисної інформації, і навіть може своєчасно нагадати клієнту про необхідність провести плановий огляд, замінити деталі, й багато іншого.

Окремим пунктом варто відзначити, що є можливість прямо в додатку активувати замовлення сервісу для продукту, яким володіє персона. Тобто клієнту не треба самостійно шукати майстра або витратні матеріали – можна залишити заявку прямо в додатку, і представник сервісної організації зв’яжеться з власником товару і допоможе вирішити проблеми.

Час технологій

Може здатися, що значна частина можливостей, які пропонує блокчейн-технологія oofy.io вже реалізована в різних програмах лояльності. Але насправді блокчейн відкриває перед маркетологами абсолютно нові перспективи для збору, аналізу інформації про споживача та побудови маркетингових комунікацій. Плюс до всього, зараз все частіше покупки роблять представники поколінь Z і Альфа, тобто люди, чи не з народження знайомі зі смартфонами, і фанатично віддані технологіям.

Саме для них буде критично важлива можливість в одному продукті об’єднати відразу кілька корисних функцій: історію товару, сертифікат відповідності, дані про виробника та продавця, винагороду за найменші дії, швидкий зворотній зв’язок і сервісні послуги. Традиційна програма лояльності з пластиковими або цифровими картками, ідентифікацією за номером телефону, громіздкою системою обліку й використання балів – таким споживачам уже не цікава.

Технології стрімко розвиваються, тому в найближчому майбутньому все більше подібних ідей і продуктів будуть затребувані як рітейлерами, так і споживачами.

Замовити каву, захищену блокчейном можна тут: https://wowcoffee.store/

Дізнатися більше про маркетингову платформу oofy можна тут: https://oofy.io/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  16
Усі новини ринку