Ольга Шевченко, EVA: Працюємо над перспективним форматом магазинів

Ольга Шевченко, EVA: Працюємо над перспективним форматом магазинів

25.01.2017 08:30
  1670
Ukrainian Retail Association

Виконавчий директор мережі EVA Ольга Шевченко про розвиток компанії і розробку нового формату магазинів, конкуренцію в сегменті drogerie і тенденції на ринку.

В інтерв’ю порталу delo.ua виконавчий директор мережі EVA Ольга Шевченко розповіла про конкуренцію в сегменті drogerie, підсумки роботи компанії в 2016 році та плани на 2017-й, а також про розробку нового формату магазинів, роботу з асортиментом і тенденції на ринку. Редакція RAU приводить витяги з інтерв’ю.

Про конкуренцію в сегменті drogerie

Оператори українського ринку drogerie постійно конкурують між собою, намагаючись привернути покупців, і збільшити свою частку ринку. Конкуренція — необхідна умова розвитку ринку. Суперництво сильних гравців дає відчуття драйву, азарту і, по суті, є своєрідним двигуном для пошуку нових рішень.

Основна тенденція — це кількісний розвиток мереж. Мережі активно розвиваються, заходять в нові регіони, зміцнюються на «домашніх» територіях. Друга тенденція — це нарощування частки власних і ексклюзивних торгових марок у своєму портфелі. Всі учасники ринку розуміють, що в умовах нинішньої жорсткої конкуренції необхідно мати якісні бренди за доступною ціною, які дозволять споживачеві не тільки здійснювати економні покупки, але і ставати лояльними прихильниками мережі.

Цінові війни — це боротьба за споживачів. Кожна торгова мережа прагне запропонувати своїм покупцям товар за найкращою ціною.

Постійно проводиться моніторинг ринку, вивчення попиту, розробляються нові акції, ексклюзивні проекти, персональні пропозиції з метою зацікавити, залучити, утримати покупця.

Про розвиток мережі і новий формат магазинів

У 2016 році EVA інтенсивно зміцнювала позиції в регіонах присутності, а також заходила в нові для себе області. Зокрема – у Західний регіон. Перші магазини відкрилися у Львівській, Хмельницькій, Закарпатській, Івано-Франківській, Волинській, Рівненській та Чернівецькій областях. За кількістю відкриттів західний регіон в 2016 році лідер — 33 нових магазини. В цілому за рік було відкрито 127 нових магазинів в 84 містах. До початку 2017-го мережа EVA налічувала 448 магазинів у 23 областях України.

Що стосується концепції магазинів, то ми постійно вдосконалюємо викладку і зонування груп товарів для зручності покупців. Також працюємо над перспективним форматом EVA і думаємо, що він буде більше, цікавіше, ніж існуючий формат. Дуже хочеться відповідати всім новим тенденціям і задовольняти покупців.

Про асортимент магазинів і нарощування частки ВТМ

Ми постійно ведемо роботу з асортиментом, цінами, споживчими перевагами, розробляємо актуальні акційні пропозиції, вдосконалюємо програму лояльності. На противагу продукції світових брендів, що мають цінову прив’язку до курсу долара, ми розробили і вивели на ринок в більшості товарних груп товари ВТМ (власні торговельні марки) з високою якістю за вигідними цінами, які закривають основні потреби наших покупців — на сьогоднішній день це 33 СТМ – більше 3000 SKU (товарних позицій), наприклад, LCF, Lito, Управдом, Green Way та інші.

В 2017 році плануємо збільшити частку товарів ВТМ на 35%

Також в 2016 році ми почали роботу з двома відносно новими для нас групами товарів — у 120 магазинах мережі представили товари групи дитячого одягу і в кількох магазинах почали роботу з асортиментом органічних товарів.

Основна тенденція ринку — затребуваність ВТМ українськими споживачами і успішна конкуренція з міжнародними брендами, що підтверджують дослідження компанії Nielsen Україна: більше половини українських покупців готові перейти на товари private label.

Наші партнери по виробництву ВТМ — це українські та зарубіжні підприємства: всього понад 100 виробників в 17 країнах світу. Ми продовжуємо розробки в напрямках ВТМ і в 2017 році запропонуємо покупцям новинки в категорії дитячі товари, декоративна косметика, парфуми, догляд за волоссям, догляд за тілом.

Про інфляцію і зростання цін в магазинах мережі EVA

За попередніми даними Мінфіну, індекс інфляції в Україні в 2016 році склав 12,4%. Поступово відбувалося збільшення цін на товари. У відповідь на підвищення цін ми розвиваємо базовий асортимент зі стратегією «перша ціна», розробляємо ВТМ в складних брендозависимых категоріях: декоративна косметика, догляд за обличчям і тілом, догляд за волоссям, дитяча категорія, парфумерія і т. д., суттєво розширюємо асортимент у «середній» і «середній мінус» цінових сегментах. Свої повсякденні потреби покупці задовольняють, намагаючись знайти необхідний товар за максимально вигідною ціною. Тому на тлі 12-13% інфляції середня ціна одиниці товару, що продається в мережі, зросла за рік на 10%.

Про відновлення купівельної спроможності українців

Можна говорити про відновлення купівельної спроможності. Запити українського споживача — головний орієнтир у нашій роботі. За даними міжнародної дослідницької компанії GFK, у 2016 році середньорічний індекс споживчих настроїв українців у порівнянні з 2015-м зріс на 11,6%.

Макроекономічна ситуація в Україні стабілізується. Індекс впевненості споживача найбільш високий за останні 1,5 роки

За попередніми результатами, лінії магазинів EVA в 2016 році вдалося зберегти кількість постійних покупців і залучити нових. Ми як і раніше спостерігаємо зміщення акценту уваги покупців на товари цінового сегменту «середній» і «середній мінус». Покупець став більш уважно стежити за акційними пропозиціями, намагаючись ще більше заощадити. У відповідь на купівельний попит у нашій мережі збільшилася частка акційних товарів.

За матеріалами: delo.ua


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку