Олег Трембіцький, FashionLogictics: Що логісти можуть запропонувати торговим мережам в умовах воєнного часу

Олег Трембіцький, FashionLogictics: Що логісти можуть запропонувати торговим мережам в умовах воєнного часу

07.07.2022 09:00
  1736
Іван Зайцев

Засновник логістичної компанії FashionLogictics розповідає про нові сервіси, запроваджені під час війни, які послуги зараз найбільш затребувані серед fashion-рітейлерів, і чому за нинішніх умов мережам вигідне партнерство з аутсорсером.

Компанія FashionLogistics надає професійний аутсорс послуг складської та транспортної логістики для В2В та В2С: фулфілмент, 3PL, крос-докінг, обробку e-commerce замовлень та інші послуги. До портфелю клієнтів компанії входять представники електронної комерції, а також мережеві рітейлери.

Олег Трембіцький, засновник і генеральний директор FashionLogistics, в колонці для RAU розповів про проблеми та завдання, що стоять перед рітейлерами і логістичними операторами, нові напрямки, які впровадили під час повномасштабної війни, та можливості для ефективного партнерства.

Повномасштабна війна з країною-терористом змусила всі бізнеси шукати відповіді на питання, які раніше не виникали. Розробляти та впроваджувати нові сервіси. Наша сфера – логістика у fashion-сегменті – не стала винятком. З початку вторгнення окупантів в Україну ми розробили та запропонували клієнтам кілька нових послуг, які найбільше відповідають вимогам воєнного часу.

Щомісячна інвентаризація магазину

Наприклад, якраз під час повномасштабної війни запустили унікальний сервіс, про який раніше й не замислювалися. Надійшов запит від одного клієнта – необхідно провести інвентаризацію в магазинах. До вторгнення в магазинах працював стабільний склад персоналу, всі знали свої обов’язки та розподіл ролей, і постійна інвентаризація була не потрібна. А коли була потрібна – то її проводили власними силами.

У нинішній ситуації, окрім постійних переміщень товару між містами та магазинами, почалися кадрові ротації: когось забрали до армії, хтось переїхав до іншого міста чи за кордон, хтось звільнився. Відповідно мережі змушені були набирати нових співробітників або ротувати персонал між торговими точками.

Коли кадрові зміни супроводжуються постійним та великим рухом товару, неминуче виникає потреба регулярно проводити інвентаризацію.

У такий момент власникам та керуючим магазинів вкрай необхідна актуальна та правдива інформація про товарні залишки, рух партій одягу та взуття між містами тощо. При цьому внутрішніх ресурсів щодо повноцінної інвентаризації вже не вистачає. Тому ми впровадили у свій перелік послуг ще й проведення товарного аудиту для магазинів і складів на запит клієнта, для чого сформували спеціальну команду фахівців. Наразі процес вже настільки налагодили, що він займає один, максимум – два дні.

Вивіз товару та обладнання

Наступний приклад: з початком активних бойових дій рітейлери зіткнулися з тим, що потрібно було в дуже стислий термін вивести товар із міст, що знаходилися в зоні ризику: тобто з тих, поблизу яких уже точилися бої або створювалася реальна загроза їхнього захоплення російськими окупантами. І необхідно було оперативно вивезти товар та обладнання.

Тому в перші дні відритого вторгнення росії в Україну одним із найбільш затребуваних наших сервісів було вивезення та доставка товарів й обладнання з «гарячих точок». Ми забезпечували транспортування матеріальних цінностей на свій склад чи зазначені замовником локації.

Звичайно, все необхідно було організувати не просто швидко, а надзвичайно швидко: рахунок йшов навіть не на дні, а на години. Тому про якісь заздалегідь продумані й забезпечені ресурсами плани та процеси не йшлося. Все доводилося вирішувати і робити “з коліс”, часто прямо на місці.

Такий поспіх призводив, у тому числі, до того, що прийняті під час релокації протоколи ігнорувалися. Зазвичай перед переїздом співробітники мали змогу провести інвентаризацію, все акуратно запакувати, розсортувати, зняти датчики, сформувати накладні й таке інше. Зрозуміло, що виконати ці процедури, коли у безпосередній близькості до міста перебувають окупанти, – неможливо. Тому часто співробітники просто скидали весь товар у коробки, не перераховуючи, не знімаючи сенсори – чим швидше, то краще.

Зі свого боку, ми відправляли машину, як тільки з’являлася можливість – деякі водії, з якими співпрацювали, самі поспішно евакуювалися з сім’ями, деякі боялися їхати у «гарячі точки», деякі пішли до армії. Тож не було часу домовлятися – в який саме день і годину приїде машина за товаром. Робили якнайшвидше: звільнилася машина, проклали маршрут, заїхали за товаром та обладнанням.

Доречі, вивезення не лише товару, а й торговельного обладнання – гарна можливість для рітейлера не просто евакуювати товар, а й оперативно відкритися в новій локації, а не відправляти речі на невизначений термін на свій чи орендований склад. Отже, якщо була можливість – обладнання ми теж перевозили.

Отже, якщо говорити про найпопулярнішу послугу, яку ми надавали рітейлерам у перші дні та тижні повномасштабної війни: то це релокація товару та обладнання з міст, що опинилися під ударом окупантів.

Перевірка за кількістю та якістю

Але через цей поспіх і пов’язану з нею плутанину виникала наступна проблема. І, відповідно, послуга, потрібна рітейлерам: проведення інвентаризації після евакуації. Найчастіше товар було переплутано, не упаковано, накладні оформлені неправильно або з помилками, бухгалтерські та фактичні залишки не збігалися.

Тому ми товар на складі приймали, робили розбракування (дивилися, що пошкоджено), все переупаковували та зводили всі дані до звітів, які й надсилали клієнту.

Швидке сортування та перерозподілення

Ще одна складність: після вторгнення російських військ в Україну багато торгових мереж стали відмовлятися від вже оформлених попередньо замовлень на постачання того чи іншого товару. Відразу виникли й логістичні труднощі: значна частина товару доставлялася морем і після блокади чорноморських портів флотом країни-агресора замовлення доставити стало неможливо.

Внаслідок цього, як не дивно б це не звучало, виник дефіцит деяких категорій одягу та взуття. Навіть з урахуванням колосального спаду продажів у березні, неможливість доставки товару призвела до того, що працюючі торгові мережі не завжди могли задовольнити попит. Щоб забезпечити клієнтів усім необхідним, мережі оперативно почали перерозподіляти товар, прагнучи перекрити відсутність нових постачань старими запасами.

Це спонукало нас до впровадження нової послуги: швидке сортування повернень. Тобто, наприклад, із магазину в Харкові забираємо товар, оперативно сортуємо та відправляємо туди, де він затребуваний: Львів, Одеса, Київ чи будь-яке інше місто. Тут дуже важлива швидкість, і завдяки нашим новаціям на складі, запровадженим за останні пару років, ми цю швидкість можемо забезпечити. Тобто повернення не просто лишаются на складі на зберігання, а можуть бути оперативно відправлені до вказаних магазинів. Що гідно оцінили наші клієнти.

Посилення логістики на заході України

Що ще кардинально змінило вторгнення Росії: географію логістики. У західних регіонах України товаропотік збільшився в рази, і потрібно було переналаштовувати безліч процесів. Відкривалися нові магазини, багато торгових мереж виходили до міст, де раніше не були представлені. Щоб максимально задовольнити запити мереж, ми відкрили ще один склад у Львові – на додаток до того, що працював під Києвом. Тепер використовуємо його як хаб: привозимо велику партію товару, а потім доставляємо в магазини в різних містах заходу України.

Багато в чому настільки ефективно виконувати запити клієнтів, і навіть впроваджувати нові послуги ми змогли завдяки команді, що спрацювалася, де кожен знає свою роль, і розуміє всі нюанси за своїм напрямом. Допомогла завбачливість: за роки роботи ми сформували дуже якісний пул компаній-партнерів. І навіть коли частина з них через бойові дії не змогла виконувати наші заявки, їх змогли «підстрахувати» інші: нам завжди є до кого звернутися навіть при терміновому замовленні.

Більше того, якщо говорити про терміни доставки, то зараз вони не відрізняються від довоєнних. Немає проблем навіть із доставкою за один день. Партнери мають рішення навіть в умовах паливної кризи.

Читайте також –

https://rau.ua/dosvid/logistichni-operatori-pid-chas-vijni/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку