Олег Шуляк, Milavitsa: історія краху бренду Milavitsa і його відродження в новому форматі

Олег Шуляк, Milavitsa: історія краху бренду Milavitsa і його відродження в новому форматі

20.09.2017 09:00
  5681
Дарья Златьева

Власник мережі магазинів розповів про те, що їм рухає в бізнесі, які питання повинен задати собі кожен підприємець, коли починає бізнес або стикається з проблемами і чому Milavitsa перетворилася в BraBraBra.

Олег Шуляк – бізнесмен з 25-річним стажем. Він з нуля створив мережі магазинів Milavitsa в Україні та шинних центрів Дальнобой – лідерів у своїх сегментах. На його думку, головне для підприємця – в гонитві за мету створювати щось нове і міняти модель поведінки споживача. Але лідерство – величина непостійна і в якийсь момент підприємець усвідомив, що Milavitsa Україна втрачає ринкові позиції. І йому довелося повністю переглянути підхід до розвитку мережі, і багато чого змінити в бізнесі. Які питання задавав собі підприємець і що міняли в компанії він розповів на Innovation Business Forum by KFI . RAU публікує тези його виступу.

Бізнес – це хвороба

В Україні підприємець – це завжди трохи хвора людина. Бізнесмен постійно створює собі проблеми і постійно знаходиться в процесі їх вирішення. Але коли тобі кажуть, що треба їхати з країни, ти залишаєшся і продовжуєш працювати. У підприємництві мільярд проблем, але починається все з одного-єдиного питання: кому це потрібно і як ти зміниш життя свого клієнта?

Я недавно був на конференції, на якій 50 гостей хотіли отримати знання про те, як продавати сумки і плащі, які вони виробляють. Я думав: кому це потрібно? Ти живеш в світі, де все до тебе виробили, причому дешевше, продали, вже багато раз скопіювали, виробили і знову продали. Я не розумію, як ці люди збираються будувати бізнес, якщо вони не задали собі головне питання.

Від шин до білизни

Моя історія як бізнесмена починалася в 90-х. Сказати, що ми були підприємцями – несерйозно, ми просто щось робили. Це було специфічне час: ми займали вільні ніші, використовуючи кмітливість, досвід, нахабство і навіть хамство. У бізнесі в ті роки мало хто займався питаннями маркетингу і в цьому не було потреби. Ми використовували принцип «бери побільше, кидай подалі, а в перервах – відпочивай». Але здаватися головним питанням – кому це потрібно? – ніхто не збирався.

Я дуже пишаюся своєю компанією Дальнобой. Її історія почалася з того, що я знайшов контакти продавця шин і купив їх цілу фуру, і довго не знав, як їх продати. Розвиваючи компанію, ми постійно створювали якийсь новий продукт і дійшли до безумства: проводили Дні далекобійника, випускали журнал Дальнобой, відкрили шиномонтаж Дальнобой. Але чи задавалися ми питанням – навіщо це? Ні. І шукати відповідь ми почали не тому, що стали такими розумними, а тому, що ближче до 2008-10 років ринок перегрівся, і нам довелося мінятися.

Врешті-решт ми стали не продавати шини, а здавати в оренду. Умовно кажучи, стали шини «продавати по міліметру». Ми порахували, що у шин є 20 мм протектора і вирішили за кожен міліметр брати гроші. Я, звичайно, перебільшую, але шкода, що і нижню білизну не можна здавати в оренду. Тому що люди не хочуть володіти, люди хочуть користуватися.

Ідея займатися продажем нижньої білизни прийшла до мене 10 років тому. Я сидів з власником заводу з виробництва білизни на турецькому курорті біля басейну, і він мені поскаржився, що продати таку продукцію в Україні неможливо. Я сказав, що продам і відкрив перший магазин, потім ще один, в результаті створив мережу зі ста магазинів.

Від дефіциту до бренду

Період до 2010 року характеризувався зростанням показників, це були ситі часи. Компанія Milavitsa почала «сипатися» к 2014 року. Все змінилося: клієнт, модель покупки, customer еxperience. Можна було залатати «дірки» – попрацювати з консультантами, почати розвиватися в напрямку омніканальності, активувати соцмережі. Але була потрібна вже суперомніканальность, пікпоінти.

Проблема в тому, що всі 15 конкурентів будуть робити те ж саме. І знову виникає питання: Чому в ланцюжку божевільних, які роблять бізнес, виберуть саме тебе? Я зловив себе на думці, що другий раз в житті ставлю собі питання – навіщо ти це побудував і кому це потрібно?

Простіше було здатися, але я прийняв рішення перебудувати бізнес. Чи не тому що мені подобається нижню білизну, або Milavitsa. Я дуже далекий від цього, по секрету – я навіть іноді соромився. Я радянська людина, і коли вперше потрапив на виставку білизни де було 600 кабінок для примірки, я трохи не збожеволів. Звичайно, я звик, зараз мені все подобається, я знайшов приємний бонус в цьому.

Для мене було очевидно: або ти продаєш свій товар дешево, або у тебе є бренд. Дуже складно продавати нижню білизну, коли 50% виручки від продажу виробу йде на оренду, а з залишків потрібно ще сплатити податки, закупити новий товар.

Саме тому потрібно створювати бренд.

Біохімія вражень

Проблема Milavitsa в тому, що змінилося покоління. Тепер клієнти хочуть бути причетними до якогось особливого співтовариства. Бренд змінює ставлення людини до життя. І сьогодні бренд-не тільки емоція, а найважливіший критерій покупки, якщо людина вибирає не за ціною.

Є компанії, які пішли далі, в яких бренд створює нову модель поведінки. Я якось вранці знайшов ролики Nike, подивився їх і вирішив, що буду бігати. Я сказав співробітникам – хіба Nikе продають просто кросівки? Не тільки: їхні клієнти отримують емоції, змінюють свій спосіб життя. Nike говорить мені: роби, у тебе все вийде, просто почни.

Ми живемо в світі економіки вражень. Люди хочуть мати враження, з двох причин: біохімія і бажання жити у віртуальному світі. Часто образ на зображенні, яка приваблює покупця, не відображає реальність. У Instagram білизна виглядає інакше, ніж в магазині.

Цінуйте унікальність

У світі білизни є дві комунікаційні стратегії. Перша полягає в тому, що бренд говорить клієнтам: одягайте наш одяг і у вас буде молодість, безтурботність, радість, спортивне тіло. Виходить, що, якщо ви колись захочете мати свій бізнес з продажу білизни, вам просто потрібно зробити купу крутих фото. Головне не помилитися з віком моделей, відретушувати знімки, поправити тіні, виключити целюліт. Це працює!
Тобто перший шлях має на увазі: «купуй наше білизна, і ти будеш схожий на кого-то». Існуючі моделі білизняного бізнесу уводять нас від індивідуальності, природності, особистої унікальності замість того, щоб допомогти стати впевненіше в собі.
Наш підхід мені подобається набагато більше: бренд, будучи соціально відповідальним займається тим, що піднімає самооцінку жінки. І замість того, щоб бути схожою на когось, жінки вибирають бути собою.
Я вважаю, що бренд – це ДНК власника. Рано чи пізно всі бренди будуть займатися одним завданням – змінювати ставлення покупців до себе. Що ми і робимо.

Від Milavitsa до BraBraBra

Магазин – це дуже інтимне місце для жінки. 25% з них купують білизну на базарі не тому що там дешево, а тому що вони там почуваються «своєю». Її там знають, розуміють. Це дрібниця – такий простий інсайт, але це факт.
Крім того, жінка, коли купує білизну, залишається наодинці з собою в примірювальній і бачить себе такою, яка вона є. У звичайному житті на це не вистачає часу, або не те місце, не те освітлення.
Ми врахували всі це і приступили до змін. Milavitsa перетворилася в BraBraBra. Перший магазин відкрився в Ocean Plaza. В результаті реконцепції частина магазинів Milavitsa стануть мережею BraBraBra.
Що ми поміняли:

  1. Створення комфортних магазинів. Магазин повинен грати роль клубу, бути центром жіночого розвитку. У магазині жінка повинна відчувати себе красивою. Це нелегко: поставити світло, встановити дзеркала. Ми за рік поміняли величезну кількість постачальників устаткування. Ми організували школу, тому що виявилося, що 95% жінок не знають, як вибирати і носити білизну.
  2. Ми змінили концепцію магазинів так, щоб примірочна була центром Всесвіту для жінки. Ми створили довіряючу атмосферу в магазині, де всі жінки – подруги, співучасниці, члени клубу.
  3. Ми заохочуємо природність, жіночність, хвалимо, робимо компліменти. Створюємо атмосферу, яка допомагає підкреслити первинну функцію білизни – виділити переваги і приховати недоліки
brabra

brabra

 


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  328
Усі новини ринку