Олег Антоненко, Айсберг: У вересні ми вийшли на довоєнний обсяг виробництва та з жовтня плануємо його збільшення

Олег Антоненко, Айсберг: У вересні ми вийшли на довоєнний обсяг виробництва та з жовтня плануємо його збільшення

20.10.2022 09:00
  2097
Іван Зайцев

Відкрити під час війни новий високотехнологічний завод в Одесі? Зроблено! Генеральний директор одного з провідних українських виробників холодильної техніки про причини такого рішення, роботу на зовнішні ринки в умовах війни, вирішення проблем з імпортом та багато іншого.

Read in English
Цей матеріал також доступний російською мовою

– Розкажіть про новий завод Айсберг – яка його потужність, на чому спеціалізується, коли запущено в роботу? Чому зважилися відкрити його, незважаючи на ситуацію: обстріли по всій Україні, висока ймовірність пошкоджень, складності з постачанням сировини та комплектуючих, зупинка розвитку торгових мереж тощо.

– Власну виробничу програму Айсберг розпочав у 2003 році з виробництва мультикомпресорних холодильних установок та пристінних холодильних вітрин. Крок за кроком ми освоювали виробничі технології та розробляли нові види продукції. Що дуже важливо – продукцію ми розробляли самостійно, ґрунтуючись на власному досвіді продажів та експлуатації європейського обладнання з 1989 року. Згодом стала відчуватися значна нестача виробничих площ, з’явилися складнощі із внутрішньою логістикою. Переїзд на нову локацію та відкриття нового заводу повністю вирішили цю проблему.

Переїзд готували наперед, оновлювали парк обладнання. Зараз на новому підприємстві встановлено нову лінію виготовлення корпусів холодильних вітрин з пінополіуретану, нові камери порошкового фарбування металу, частково оновлено ділянку металообробки. Значно розширено складальні ділянки. Поліпшено внутрішню логістику. При цьому закладено перспективу для розширення виробничих технологій.

Найбільшою проблемою було перевезення всіх технологічних процесів без зупинки виробництва. Ця робота була зроблена поетапно, протягом кількох місяців, тому продукція виготовлялася і відвантажувалася вчасно. Ми не зупиняли роботу. Завершальні етапи переїзду та запуск здійснювали вже у березні, коли була ймовірність того, що ворожий десант із Чорного моря може висадитися на береги Одеси. І першою продукцією нового заводу стали протитанкові їжаки.

Проблем досить багато, але ми навчилися їх долати. Насамперед, це страх наших експортних партнерів робити передоплати. Щоб це компенсувати, йде значна частина оборотних коштів. По-друге, зниження кредитних можливостей постачальників матеріалів та комплектуючих. Повернення ПДВ. Значне зниження замовлень від великих українських рітейлерів, на яких був орієнтований Айсберг у роботі на внутрішньому ринку.

Проте кадровий потенціал компанії повністю збережено, незважаючи на переїзд на нову локацію та загальну ситуацію, пов’язану з воєнним станом у державі.

– На кого орієнтований цей завод: на українські мережі чи на експорт обладнання? В які країни постачаєте техніку?

– Ми підтримуємо паритет у постачаннях на експорт та на внутрішній ринок для збереження балансу з ПДВ. Попит на обладнання в Україні змінився, і ми за кілька місяців розробили нову лінійку холодильних вітрин із вбудованим агрегатом для магазинів малого формату. Зараз це основний формат, що розвивається в українському рітейлі, і в основному, на заході України.

Щодо експорту, то зараз основні покупці – наші давні партнери. Це ті, хто готовий довірити відкриття свого бізнесу та свої гроші компанії, яка знаходиться на території, де триває війна. За час війни Айсберг забезпечив постачання обладнання до США, Грузії, Чехії, Кувейту, Бельгії, Молдови, Саудівської Аравії, Казахстану, Вірменії. Ми вдячні партнерам за підтримку. Саме сьогодні вона така важлива не лише для нашого підприємства, а й для України загалом. У вересні ми вийшли на довоєнний обсяг виробництва та з жовтня плануємо його збільшення.

– Як вирішуєте проблеми з імпортом комплектуючих та обладнання? І одночасно – з експортом готової продукції?

– Сьогодні немає проблем ні з імпортом, ні з експортом з погляду логістики. Основна проблема – вартість цієї логістики. Постачання холодильних вітрин Айсберг йдуть трасою Одеса-Рені до Румунії і далі через порти Румунії. Якихось проблем з комплектуючими та матеріалами ми не бачимо. А ось підвищення ціни на логістику як для імпорту комплектуючих та матеріалів, так і для експорту готової продукції робить нашу техніку менш конкурентною.

– Однією з ключових переваг Айсберга завжди була можливість індивідуальних розробок під побажання конкретного клієнта. Наскільки зараз затребувана така послуга?

– У своїй виробничій стратегії ми спиралися на дефіцит кастомізованої продукції, що існує на ринку, для індивідуальних торгових рішень, які відрізняють магазини наших клієнтів від магазинів конкурентів. Цей інженерний та конструкторський потенціал Айсберга залишається головною рушійною силою й у маркетингових рішеннях. Наше підприємство завжди розробляло та виготовляло обладнання за індивідуальними замовленнями з урахуванням індивідуальних особливостей проекту, і це не просто колір оздоблення вітрин.

Проте зараз для ринку України ми розробили лінію серійних пристінних вітрин із вбудованими агрегатами. Ці вітрини також цікаві дилерам, тому що магазини малого формату зараз активно розвиваються не лише в Україні.

При цьому проекти з індивідуальними технічними рішеннями, як і раніше, є основними в обсязі замовлень Айсберг.

Дуже перспективною є лінія вітрин Diagonal, дизайн якої був розроблений у 2015 році та вперше представлений на міжнародній виставці Euroshop у Німеччині. Особливо цікавим є застосування цієї лінії обладнання на експорт у магазинах з високим рівнем обслуговування покупців.

– Які загалом тенденції на ринку холодильного обладнання ви можете виділити – як в Україні, так і на зовнішніх ринках? Що відбувається і на що варто звернути увагу рітейлерів?

– У кожному сегменті ринку свої тенденції. Вітрини із вбудованими агрегатами – це мінімізація вартості, постачання зі складу, спрощення конструкції та матеріалів. Можна відзначити тенденцію розвитку локальних торгових мереж, які максимально враховують уподобання своїх покупців до продуктів місцевих виробників. На ринках країн Європи та, наприклад, Перської затоки географічно різні тенденції розвитку торгових форматів, проте абсолютно скрізь відбувається розвиток після COVID-стагнації.

– Чи є у ваших планах на майбутнє участь у виставках, де буде представлена ​​продукція Айсберг? Як сприймають продукцію made in Ukraine іноземні партнери?

– Айсберг вже п’ять разів брав участь у виставці EuroShop у Німеччині. Це найпопулярніший форум для ринку роздрібної торгівлі у світі. І саме Айсберг був першим, хто презентував там українське холодильне обладнання світовому рітейлу – ще у 2008 році. Ми розглядаємо можливість участі у EuroShop-2023.

Війна в Україні, з одного боку, принесла величезні складнощі, а з іншого боку – зробила Україну відомою з бажанням нас підтримати. Наразі нам необхідно наскільки можливо донести до наших закордонних партнерів впевненість у перемозі України. З початку війни ми підтримуємо нашу армію. Виготовляємо обладнання для зберігання продуктів у польових умовах, комплекси для приготування їжі та санітарних потреб військових. Головне – ми впевнені у нашій перемозі. Такий настрій у всіх співробітників, у наших постачальників. І у всіх наших покупців також!

Читайте також –

Олег Антоненко, Айсберг: Бізнес роблять не комп’ютери, бізнес роблять люди


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку