Бізнес в мережі: як цифрова революція відкриває рітейлерам нові можливості для заробітку

Бізнес в мережі: як цифрова революція відкриває рітейлерам нові можливості для заробітку

26.10.2018 08:15
  496
rau

Злиття онлайн- і офлайн-торгівлі відбувається швидше навіть найсміливіших прогнозів. Компанії, які зможуть застосовувати цей тренд, отримають можливість випередити конкурентів.

За даними дослідження e-Mаrketer, роздрібна електронна торгівля в світі за 2017 рік зросла на чверть – до $2,3 трлн – пише портал biz.nv.ua. Хоча поки що в світі обсяг продажів електронної комерції складає лише 10%, ситуація швидко змінюється.

Для невеликих компаній інтернет надає відмінну можливість успішно конкурувати з визнаними гігантами та завойовувати лояльну аудиторію. Прикладом може служити історія Артема Прічинського та Геннадія Поцапа. Підприємці недавно відкрили в столиці модну піцерію Shotam. З першого місяця – десятки чеків щодня. При тому, що середня сума чека становить 250 грн.

Бізнесмени зробили ставку на розміщення в районі з платоспроможними клієнтами, а також вели роботу з клієнтами ще до відкриття – в Instagram. Артем розповідає, що 30% гостей прийшли в піцерію через цю соціальну мережу. До моменту відкриття Shotam мала 2700 фоловерів. Зараз їх понад 3500.

“І я вам скажу, що люди, які у нас працюють над Instagram, як би це не звучало, видаляють деяких людей, які нам не потрібні: інтернет-магазини, людей з інших міст. Ми залишаємо тільки нашу аудиторію”, – розповідає Геннадій Поцап.

А ось всеукраїнська мережа з продажу делікатесів Winetime починала навпаки – з офлайна. Працює за простою схемою: клієнт заходить на сайт, набирає товарів в віртуальну корзину, дає згоду на покупку. Потім заїжджає в магазин, платить, і забирає пакет із замовленням. Великої кількості нових клієнтів це не додає, і онлайн-продажі поки поступаються офлайновим. Втім, без них уже не обійтися.

“Бо інтернет – це все одно канал продажів. Якщо там не бути присутнім, то це місце із задоволенням займуть інші. Динаміка говорить про те, що цей бізнес – перспективний”, – говорить директор онлайн-напрямку мережі Сергій Матушевич.

За даними дослідницької компанії GfK, більше 20 млн українців сьогодні користуються інтернетом і є потенційними онлайн-клієнтами.

Ірина Кравченко, провідний спеціаліст відділу розвитку електронної комерції компанії Metro Cash & Carry Україна розповідає, що більше 10 млн осіб замовляють різні товари через інтернет. Найбільшим попитом користуються непродовольчі товари: взуття, техніка, одяг.

“Але є більше 500 000 людей, які регулярно замовляють продукти харчування. Це люди забезпечені, це люди зайняті або домосіди, що знаходяться в офісі, але їм знадобився на якийсь фуршет, на якусь конференцію певний вид товару”, – підкреслює вона.

Великий бізнес вкладає в електронну комерцію. Головне – зрозуміти, що потрібно клієнту, а що його відлякує. Багато фахівців вважають, що потрібно стежити за трендами, які в основному з’являються на Сході. Зокрема, в Китаї одним з найпомітніших трендів стала поява омніканального рітейлу – поєднання онлайн- і офлайн-торгівлі.

Другий приклад – спостерігається поява вертикально-інтегрованих брендів. Сильні бренди, які пропонують якісні продукти, починають самостійно продавати свої товари. У них є свій сайт для електронної комерції, і через нього вони безпосередньо продають свої продукти споживачам.

Третій тренд – автоматизація споживання. Це означає, що побутова техніка, наприклад, пральна машина, буде підключена до інтернету, тому буде сама замовляти пральний порошок.

Але головний прорив в цій області відбудеться, коли компанії подолають головну перешкоду електронної комерції – так звану “останню милю”. Зараз провідні гравці ринку, такі як Amazon і Alibaba, активно інвестують в цей напрямок. Наприклад, використовують дрони та безпілотні автомобілі. Втім, проблема досі актуальна й багатьох спонукає до походу в звичайний магазин.

Читайте також –

Юлія Пузирьова, Watsons Ukraine: Як e-commerce змінює бізнес-модель великого рітейлера


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку