Потужність, якість, сервіс: на що ставлять українці при виборі енергообладнання

Потужність, якість, сервіс: на що ставлять українці при виборі енергообладнання

09.11.2023 08:45
  875
Костянтин Симоненко

Директор напряму “Автогрупа та інструменти” мережі Епіцентр Ольга Ющенко в своїй колонці для видання NV поділилася спостереженнями про те, що купують українці, готуючись до зими. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Пік попиту прийшовся на літо

Якщо минулої зими українці купували будь-які джерела живлення, не сильно переймаючись їх потужністю та ціною, то тепер вони підходять до покупки більш виважено. Перш за все тому, що вже мають відповідний досвід експлуатації куплених пристроїв та більш широкий вибір обладнання. Хоча й цьогоріч спостерігався підвищений попит на такі товари.

Зокрема, ажіотаж довкола портативних зарядних станцій розпочався із середини липня і досяг піку в серпні, коли продажі були більшими на 2500% ніж у попередньому році. Сплеск попиту на генератори розпочався через місяць – у серпні. Тоді українці купили на 80% більше порівняно з аналогічним періодом 2022 року. Єдина категорія, де не було такого яскравого сплеску – це павербанки.

Критерії вибору альтернативних джерел живлення

Оскільки минулого року постачальники не були готові до ажіотажу й на ринку спостерігався дефіцит генераторів, зарядних станцій та павербанків, українці вимушено вибирали з того, що було. Відповідно, крім свічок, купували гірлянди на батарейках, ліхтарики, лампочки й підсвітки на акумуляторах чи USB. Навіть садові ліхтарі на сонячних батареях, які протягом дня можна зарядити на балконі, потрапили у категорію найбільш продаваних товарів.

Наразі споживачі ведуть себе інакше: підходять до вибору альтернативних джерел живлення більш виважено, звертаючи увагу на потужність, якість, сервісне та гарантійне обслуговування.

Зокрема, стали купувати більш потужні генератори від 5 кВт і ця категорія впевнено набирає обертів з початку осені. Тому що, як виявилося, найбільш ходові у минулому році моделі на 2−3 кВт не можуть забезпечити всі потреби в приватному будинку: освітлення та роботу побутової техніки, насосів, котлів опалення, обігрівачів тощо. Єдине, що не змінилося у виборі – переважання бензинових агрегатів, частка яких цьогоріч склала 75,7% всіх проданих у вересні генераторів.

Тенденція переходу на потужніші прилади простежується і в зарядних станціях. Окрему увагу покупці почали приділяти стаціонарним комплектам, які мають більшу ємність і можуть забезпечити комфортне перебування у приватному будинку. Але їхня вартість значно вища за генератори.

Як знайти оптимальне рішення

Як уже зазначалося, для приватного будинку потрібно джерело живлення потужністю від 5 кВт. Забезпечити ж роботу електричних лампочок, телевізора, комп’ютера та інтернет-роутера може й агрегат на 2 кВт.

Якщо потрібно забезпечити роботу стандартного побутового водяного насоса зі свердловини, то лише для нього знадобиться 0,7−1,8 кВт. Також варто врахувати, що під час запуску такі електромотори споживають в 3−4 рази більше енергії (пускова потужність, про яку часто забувають покупці) і можуть просто не спрацювати від генератора потужністю до 2,5 кВт.

Тому покупцям варто враховувати, що при наявності бойлера (2−6 кВт), електроплити (2−3,5 кВт), посудомийної машини (3−3,5 кВт) та інших потужних електроприладів (по 1−2 кВт) таких як праска, холодильник, морозильна камера, мікрохвильова піч, пилосос, тощо, може знадобитися значно потужніше джерело енергії. Відтак, варто спочатку перед покупкою все розрахувати, аби потужності приладу вистачило на всі потреби в домі. Суттєвого дефіциту джерел живлення в країні не очікується, хоча залежно від ситуації в українській енергетиці, можуть бути й непередбачувані сплески.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку