Топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів
Хто з FMCG-операторів українського рітейлу попри війну відкривав найбільше магазинів і як змінилися позиції у першій десятці гравців за три квартали 2022 року.
Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала черговий звіт «Топ-170 торгових операторів FMCG за кількістю магазинів» з даними станом на кінець вересня 2022 року. У рейтингу представлені 175 найчисельніших з нині діючих продуктових мереж України. Аналітики порівняли кількість торгових точок оператора на кінець вересня 2022 року з кількість магазинів на кінець 2021 року, а також динаміку приросту точок, кількість областей покриття та інше.
Попри значні втрати торгових об’єктів внаслідок повномасштабного вторгнення російських окупантів на територію України, рітейлери продовжують відновлювати роботу своїх мереж. Тренд на відкриття нових об’єктів почав набирати обертів ще влітку, проте по завершенню третього кварталу позитивну динаміку по збільшенню мереж відносно 2021 року поки демонстрували здебільшого західноукраїнські мережі.
Позитивний тренд на відновлення у рітейлерів почався у квітні 2022 року, й усе ще триває. Так, якщо в квітні була закрита майже чверть продуктових магазинів (24%), то у вересні таких залишалося 7,4%, а пізніше позитивна динаміка продовжилася.
При вже відкритих та відновлених магазинах, лідер рейтингу – корпорація АТБ (Дніпро) – у вересні все ще просідала по кількості працюючих торгових точок на майже 13% відносно тієї кількості магазинів, які працювали на кінець минулого року. Проте після звільнення Херсона та інших значних територій, вже на кінець року можна очікувати на кращі результати – у підсумку в АТБ працювало у вересні 1144 маркети проти 1314 – минулого року у 22 областях.
Компанія Fozzy Group (Київ), яка керує мережами Сільпо, Фора, Fozzy Cash&Carry, Le Silpo і Thrash!Траш!, лише на один регіон присутності поступається АТБ і лише однією позицією в рейтингу. На кінець третього кварталу у рітейлера наразі працювало 679 магазинів, що на 4,9% усе ще менше, ніж на кінець 2021-го. Проте компанія продовжує активні відкриття без нових втрат. У VolWest Retail (Луцьк), що об’єднує мережі Наш Край та Spar, теж не уникли втрат і тепер налічує всього 246 магазинів проти 278, які існували станом на кінець минулого року (-11,5%). Цей показник і рітейлера залишився без змін з червня.
Першими позитивну динаміку зростання кількості торгових точок відносно минулого року у рейтингу продемонструвала компанія Львівхолдинг з приростом +3,2%. Мережі магазинів Рукавичка і Під боком, які у 2021-му об’єднували 185 торгових об’єктів, зросла на шість магазинів – 191-ї торгової точки.
Чистий приріст торгових точок спостерігається у мереж Сім23, Близенько та Файно маркет. Перші дві з них зросли на понад 15% – зі 126 до 146-ти та і 119 до 137 торгових точок відповідно. Щодо кропивницького рітейлера, то в нього мережа збільшилася зі 116 до 125 магазинів з початку поточного року.
В цілому десятка збільшилася до 11 гравців, оскільки мережі Делві і Сім23, а також Еко маркет і Файно маркет вирівнялися за кількістю магазинів між своїми парами.
Читайте також –
Удар по площах: топ-10 продуктових мереж України за сумарною торговою площею