
ТРЦ Respublika Park розширює простір для оренди та запускає нові соціальні ініціативи


Податкове навантаження, подорожчання сировини та зниження купівельної спроможності українців змушують українські бізнеси оптимізовувати витрати за рахунок доставки пакувальних матеріалів, товарів чи обладнання з-за кордону, як-от з Китаю. Про те, що везуть українські підприємці, розповіли фахівці з міжнародної логістики Meest China.
Дані зібрано за IV квартал 2024 року.
Спойлер — краса перемагає. Перше місце посіла категорія гель-лаків із 18,6% від усіх комерційних відвантажень (об’єднує одразу кілька ніш: салони краси, роздрібні магазини, а також e-commerce у beauty). Цікаво, що китайську косметику, у порівнянні з гель-лаками, замовляли набагато менше — 2,8% від загалу.
Другу сходинку зайняли акумулятори (8,9%) та батареї (7,1%). Ці товари замовляють як виробники та підприємства, так і магазини, що займаються роздрібною торгівлею. Тут все зрозуміло — нестабільна ситуація в Україні спричиняє ситуативні хвилі попиту.
На третьому місці — автотовари (7,3%). До цієї категорії входять запчастини, інструменти та аксесуари для автомобілів. Попит пояснюється тим, що в Китаї дешевше і точно більше шансів знайти деталь на необхідну модель автівки.
На фоні постійних руйнувань спостерігається потреба у ремонтних роботах. Як доказ — замовлення збірної групи товарів для будівництва та відновлення комунікацій. Коштують вони в Китаї відчутно дешевше навіть з урахуванням доставки, а асортимент ширший, ніж в Україні. Сюди можна віднести різноманітні кабелі, магніти, алюмінієві профілі, пластик — сумарно 4,3%, а також епоксидну смолу — 0,8%.
Не обійшлося й без електроніки — 2,6% та комплектуючих для телефонів — 1,7%. В оптовій закупівлі ці товари обходяться набагато дешевше, ніж аналогічні європейські, що дає невеликим українським бізнесам змогу і заробити, і запропонувати доступне споживачам.
Окремий “тренд” в українських реаліях — товари, які допомагають пристосуватися до відключень електроенергії та забезпечити енергетичну автономність. Зарядні станції й інвертори замовляють для використання у побуті, бізнесі і навіть в польових умовах. Хоча наразі їхня популярність дещо зменшилася*, вони все ж залишаються потрібними:
*Для порівняння: в третьому кварталі 2024 року ці ж категорії товарів становили відповідно 4,7% та 13,1% всіх відвантажень.
А от найменшими за обсягом замовлень виявились категорії книжки та поліграфія й інтимні товари — в обох лише по 0,1%. Але тут, заради справедливості, слід враховувати кілька моментів. Українське книговидання зараз активно проходить період ренесансу, тож потреби в імпорті літератури немає. А ніша інтимної продукції ще тільки розвивається і через це поки не має такого попиту, хоча цей напрям дуже перспективний та точно вартий уваги з боку бізнесу.
Як бачимо, наші підприємці адаптуються до реалій часу, фокусуючись на потребах ринку. А серед ключових потреб в українців — адаптація до воєнних реалій, енергетична автономність та, як виявилось, краса.