Похибка неминуча. Promodo дослідили, наскільки точні дані віддає Similarweb, Ahrefs та Semrush
Часто для дослідження конкурентів чи вивчення ситуації на ринку маркетологи використовують аналітичні платформи з дослідження трафіку. Найпопулярніші в Україні — SimilarWeb, Ahrefs чи Semrush, оскільки доступу до Google Analytics конкурентів у компаній, очевидно, немає. Та є нюанс: ці сервіси дають похибку.
Чому зовнішні сервіси мають певну похибку?
- Методи збору даних: кожна панель використовує власні алгоритми для збору та обробки інформації.
- Частота оновлення: дані в сервісах оновлюються з певною періодичністю, тому можуть не завжди бути актуальними.
- Вибірковість даних: інструменти часто аналізують лише частину інформації, що може спотворювати загальну картину.
Отже, похибка є завжди, проте яка саме? Команда Promodo дослідила це питання і розповідає, що потрібно знати про роботу цих аналітичних сервісів.
Методологія дослідження
Фахівці виокремили 184 сайти, що мають різний обʼєм трафіку. Дані взяли з Google Search Console за перші 6 місяців 2024 року. Далі забрали інформацію за аналогічний період з Similarweb, Ahrefs та Semrush та порівняли показники. В процесі виділили не лише усереднений відсоток похибки по кожному з сервісів, а і їхні переваги та недоліки.
Аналіз даних від сервісу Similarweb
Similarweb має чотири різні джерела, які допомагають сформувати оцінку трафіку:
- Прямі вимірювання: інформація від сайтів, які надали доступ до своїх систем внутрішнього трекінгу;
- Мережа контрибʼюторів: контрибуція певних споживчих продуктів, яка допомагає анонімно аналізувати поведінку користувача;
- Партнерства: глобальна мережа організацій, які збирають цифрові сигнали у мережі та передають Similarweb для подальшого аналізу та використання;
- Витяг публічних даних: їхній власний алгоритм, який збирає інформацію з великої кількості вебсайтів.
Найбільша перевага сервісу на зараз — це оновлення, яке відбулося у липні 2024-го. Вони покращили свою систему трекінгу, після чого суттєво збільшилася кількість сайтів, де показники різняться з фактичними з мінімальним відсотком похибки. На думку фахівців Promodo, Similarweb має найбільший потенціал з подальшого розвитку та покращення.
Сервіс стверджує, що тепер вони включили додаткові параметри для врахування не лише фактичних, а й сезонних змін трафіку. Також панель покращила свої можливості з оцінки трафіку з мобільних пристроїв.
Аналіз даних від сервісу Ahrefs
Методологія оцінки даних від Ahrefs є сталою та найпростішою — вони беруть пошукові запити, попит за цими запитами та накладають на них свої унікальні розрахунки CTR.
Сервіс дозволяє отримати доволі точні результати, але для оцінки трафіку вони дуже сильно залежать від позицій. Якщо дані по позиціях швидко оновлюються, то Ahrefs краще показує обʼєм трафіку, якщо ж дані застарілі — оцінка трафіку буде неактуальною.
В панелі також немає підсумкового розрахунку трафіку за місяць по кожному з сайтів. Ahrefs прийшов до моделі вимірювання, коли щодня показує приблизний місячний трафік, виходячи зі свого бачення на поточний момент за певними пошуковими запитами. Тобто у сервісі є доволі багато моментів, які можуть вплинути на зростання відсотка похибки.
Аналіз даних від сервісу Semrush
Аналітика трафіку на цьому сервісі базується на петабайтах даних про кліки, які надходять з власних та сторонніх джерел. Які саме сторонні джерела вони використовують, сервіс не розголошує.
- Semrush непогано показує органіку, але віддає неточні дані для сайтів з невеликим трафіком — це один з головних мінусів.
- Прихована система розрахунку не дозволяє глибше аналізувати підхід Semrush до оцінки ситуації. Панель віддає оцінкові дані по трафіку, а не фактичні. Тобто, певна похибка у них буде завжди.
Similarweb vs Ahrefs vs Semrush: висновки, які тепер підтверджені цифрами
Синтетичні дані з усіх проаналізованих сервісів мають похибку, яку варто закладати у плануванні. Це повʼязано з їхніми методологіями розрахунку даних.
Усереднений відсоток похибки за всіма сервісами (Ahrefs, Similarweb, Semrush) — 50%.
Також під час аналізу команда Promodo побачила багато випадків з аномальними стрибками по деяких сайтах. Прослідкувати певну залежність не вдалося: це були різні ресурси за обʼємом трафіку та з різних ніш. Відтак під час планування маркетингової стратегії рекомендують звіряти дані у кількох сервісах. Це значно зменшить вірогідність аномально високої похибки.