Майже Amazon Go: Велмарт впроваджує технологію Pick&Go для самостійного сканування і оплати товарів
Технічний старт програми Pick&Go стався в лютому, а до кінця березня рітейлер підключить всі магазини мережі Велмарт, а потім Велика Кишеня і ВК Експрес.
Цей текст доступний російською мовою
Retail Group була однією з перших компаній, які почали впровадження кас самообслуговування: ще в 2013 році. З огляду на зростання інтересу споживачів до самообслуговування і максимальне поширення смартфонів, компанія впроваджує мобільний додаток Pick&Go, який дозволяє покупцю самостійно, без допомоги касирів, робити покупки в супермаркеті.
“Ми розуміємо, що Pick&Go – інноваційна пропозиція на ринку, яка в Україні вперше реалізується в такому вигляді. Якщо до цього ми бачили в інших рітейлерів мобільні додатки, які були замкнуті або в рамках програми лояльності, або обмежені акційними програмами, то наша технологія дозволить здійснювати і оплату в мобільному гаманці “, – розповідає Микола Рясько, IT-директор Retail Group.
Поки в Google Play і Apple Store завантажена Beta версія Pick&Go. Офіційний запуск програми заплановано на 20-ті числа березня. А протягом найближчого місяця в компанії планують запустити сервіс в усіх 27 магазинах Велмарт.
У мережах Велика Кишеня і ВК Експрес сервіс з’явиться після офіційного запуску, коли буде перевірений весь функціонал і налаштована вся інтеграція з ІТ екосистемою компанії. Працювали над додатком близько року.
Поки що існуючий функціонал Pick&Go дозволяє сканувати покупки самостійно, редагувати список покупок, самостійно здійснювати в додатку оплату. Оформивши і сплативши покупки в додатку, клієнт виходить через «точку оплати», минаючи черги і касирів. В процесі покупки клієнт контролює свій бюджет з урахуванням вартості свого кошика, який бачить на екрані смартфона. Надалі функціонал буде істотно расшірений. Безпека платежів гарантується Mastercard, оскільки оплата прив’язана до гаманця Masterpass.
Як працює Pick&Go
- Клієнт встановлює на свій смартфон додаток Pick&Go і підключає свої банківські карти в електронному гаманці Masterpass. Пізніше будуть додані Apple Pay і Android Pay.
- В магазинах мережі покупець сканує QR код на вході в магазин або в самому магазині. Після цього покупець мобільним додатком сканує штих код на товарі, в тому числі ваговому і акційному, і кладе товар в корзину. При кожному скануванні на екрані смартфона з’являється конкретний товар, в якому можна змінити кількість, якщо клієнт раптом вирішив додати або видалити щось. Тут же пишеться загальна вартість покупки для оцінки бюджету;
- На виході з магазину сканується QR-код на терміналі (їх буде декілька), з платіжної карти знімається відповідна сума, і клієнт отримує паперовий чек (надалі, після прийняття відповідного закону це буде електронний чек.
- Клієнт виходить з магазину, оминаючи касову зону.
Pick&Go працює на базі онлайн платформи Pikalka.com, розробленої компанією “Рітейл технології”. Як розповіли розробники продукту, ідея проекту народилася з ресторанного бізнесу: щоб клієнт самостійно сканував номер столика і здійснював замовлення без допомоги офіціанта.
Як розповідає Андрій Янбухтін, співзасновник Рітейл технології, схоже рішення працює в Tesсo, але тільки з окремими пристроями. Воно називається Scan&Go: клієнт бере пристрій, сканує товари з його допомогою, а потім повертає.
Подібний додаток запустили і в Walmart, однак варто відзначити, що рітейлер зупинив роботу сервісу через його низьку популярність.
Світовий гігант Amazon в своїх продуктових магазинах Amazon Go зі старту впровадив технологію, яка дозволяє клієнтам купувати продукти без сканування і зупинки на касі.
Єдиний додаток для українських рітейлерів
Клієнту не потрібно завантажувати новий додаток, якщо він прийшов в іншу мережу. Додаток – універсальний інструмент, який можна використовувати в будь-яких торгових мережах, як продуктових, так і дрогері і інших non-food.
Воно має функціонал автоматичного ребрендування і підтягування акційної інформації по локальній точці конкретного магазину мережі. Клієнт при вході в магазин сканує QR-код мобільним додатком і в цей момент завантажується вся актуальна інформація по супермаркету.
Це інструмент О2О (Online2Offline), тобто не зовсім e-commerce, а можливість використовувати онлайн технології в “цегляному роздробі”.
Інтерфейс користувача заточений під використання однією рукою, щоб іншою рукою клієнт міг везти візок і вибирати товари, які його цікавлять.
Що дає такий продукт як Pick&Go українським торгівельним мережам:
- тестування механіки онлайн-інструментів в офлайні на умовах нульових інвестицій та мінімального ризику;
- клієнтам не потрібно завантажувати багато різних додатків для кожної з мереж;
- можливість впізнати клієнта на вході в офлайновий магазин: це перше рішення, яке дозволить здійснити реальний omnichannel. Зараз клієнта рітейл в кращому випадку “впізнає” на касі та й то, тільки якщо він пред’являє бонусну карту.
- рішення дозволяє вже на вході в магазин зробити клієнту релевантну пропозицію. Також воно дозволяє взаємодіяти з покупцем в момент спонтанного емоційного інтересу клієнта до конкретного товару. Якщо він відсканував пляшку вина, то система запропонує який-небудь різновид сиру до нього. Підказки з’являються не на основі BigData, а на основі сьогочасної зацікавленості клієнта, за допомогою елементів штучного інтелекту. І, навіть, незважаючи на те, що клієнт міг прийти в мережу вперше.
Що дає додаток клієнту:
- На першому етапі це рішення дозволить клієнтові ходити по залу, сканувати продукти і купувати. Клієнт економить свій час – немає необхідності стояти в черзі, викладати товар на касі і потім складати.
- На другому етапі буде запроваджено інструмент інтерактивного списку покупок, який дозволить при наявності списку покупок сканувати товари, які після цього автоматично викреслюються зі списку покупок і підказувати клієнтам який товар-замінник або аксесуар можна взяти.
- Також для клієнта буде впроваджений функціонал пошуку товару – підключиться мерчендайзинг і навігація. Клієнт зможе знайти товар на конкретному місці за наявності планограми.
- Уже тестується рішення, яке дозволить продавати алкоголь за допомогою Face ID – визначення по метриках обличчя.
- Буде додана картка товару, яка дозволить підтягти розширену інформацію про конкретний товар. Опис, характеристики, обмеження, рейтинги, відгуки, відео. Такі бази даних, отримані від виробників, є на ринку.
Тонкощі монетизації
З точки зору фінансової моделі сам мобільний додаток не має вартості – найближчим часом розробники планують викласти його у відкритий доступ. Монетизація проекту відбувається на підставі або вартості чеків, що проходять через мобільний додаток, або в залежності від наповнення чека, кількості товарів в ньому.
“Для рітейлера це старт без ризику, оскільки він не пов’язаний з вкладенням коштів, плюс розвиток самої механіки таких продажів, у чому також зацікавлені рітейлери. До того ж це дозволить заощадити на касовому обладнанні, касах, зарплатному фонді”, – додає Андрій Янбухтін.
За його словами, торгові мережі активно цікавляться розробкою, причому мова йде не тільки про продуктові мережі, але і про будівельні супермаркети і АЗС.
Читайте також –