ТЦ Дастор: підсумки першого півріччя 2018 року і плани на друге
Керуюча команда ТЦ Дастор про виклики та досягнення останнього року, залучення туристів і нових орендарів, очікування та плани на найближчі півроку.
Відкритий ще в 2006 році, Дастор вже 12 років залишається єдиним сучасним об’єктом торговельної нерухомості найзахіднішого обласного центру України Ужгорода – міста з населенням більше 100 000 осіб. Не дивно, що рівень вакантності торговельних площ у Дастор вже кілька років залишається в районі 1%. Однак навіть у цій ситуації не обходиться без перестановок tenant-mix, як і без інших подій, які вимагає час і безпосередньо впливають на всю картину рітейлу в Закарпатській області. Як саме пройшов останній рік для Дастора, що змінилося і за що бореться ужгородський торговий центр, – у матеріалі RAU.
Останні метри
При орендованій площі (GLA) торгового центру 7 750 кв. м, вакантних станом на травень 2018 року в ТЦ Дастор – всього 150 кв. м. При цьому рівень вакантності торгового центру ще з 2016 року коливається в районі 1%. У компанії відзначають, що не поспішають їх заповнювати, бажаючи віднайти операторів, в яких у регіону є потреба.
«Прагнемо сформувати пул мережевих операторів, бажаючих орендувати приміщення на другому поверсі, – розповідає Еріка Ходунова, керівник відділу оренди ТЦ Дастор. – Насамперед нам цікаві брендові магазини та універмаги одягу і взуття цінового сегменту “середній плюс”.
За останній рік перестановки всередині торгового центру практично були відсутні і полягали швидше у збільшенні площ популярних тут операторів. Так, наприклад, мультибрендовий магазин одягу українських виробників Лаванда перемістився на більшу площу з 150 на 200 кв. м, а ювелірний бренд Золотий Вік, який пропрацював тут деякий час на першому поверсі на площі 38 кв. м, знайшов достатньо причин для переїзду на другий поверх на площі 150 кв. м. Також одна з найбільших у країні ювелірних мереж прийняла рішення відкрити в ужгородському ТЦ Дастор свій преміальний магазин у новому форматі Золотий вік Diamonds.
З новачків на площах ужгородського торгового центру – тільки хімчистка, відкрита на першому поверсі біля службового входу. За словами керівника відділу оренди ТЦ Дастор Еріки Ходунової, в липні 2018 року можливо з’являться додаткові вільні 24 кв. м на другому поверсі торгового центру, але як швидко вони будуть заповнені, буде залежати від попиту цікавих торговому центру мереж.
12 років самотності
Порівняно з 2017 роком виручка супермаркету Дастор зросла на 25%, схожі цифри показує і відвідуваність всього торгового центру. За словами директора ТЦ Дастор Надії Воронич, не останню роль в цьому відіграло запровадження безвізового режиму.
«Дастор розташований поблизу історичного центру міста та у десяти хвилинах їзди від кордону зі Словаччиною, – розповідає вона. – Пасажири туристичних автобусів і до безвиза регулярно зупинялися біля торгового центру перед перетином кордону. А після відкриття кордонів потік туристів збільшився в обидві сторони, а разом з ним – кількість покупців, для яких ми перебуваємо в досить вигідному місці».
Щодня ТЦ Дастор приймає 12 000-15 000 покупців. Поруч з комплексом нещодавно побудували новий елітний мікрорайон, що і забезпечує торговому центру досить високі показники трафіку.
Посилається керуюча команда торгового центру і на високий приріст за чеками в супермаркеті Дастор. У січні 2018 року приріст, порівняно з 2017 роком, був 9,1%, у травні ж кількість чеків вдалося збільшити на 1,77%.
«Ми робимо все можливе, щоб населення Закарпаття по мінімуму відчувало потребу у розмаїтті пропозицій. Нажаль, нам це не завжди вдається через обмежену кількість торгових площ та не готовність світових брендів виходити в маловивчений регіон, – нарікає Надія Воронич. – В Закарпатті є кілька невеликих торгових комплексів районного значення, готуються до відкриття нові об’єкти, але поки останні 12 років торговельні центри в Ужгороді представлені лише ТЦ Дастор, єдиним у своєму роді. І це при тому, що за європейськими мірками місто далеко не маленьке».
Веселощі цілий рік
«Дастор часто стає серцем розваг Ужгорода та сусідніх районів, – ділиться директор з маркетингу ТЦ Дастор Вікторія Борка. – Різдвяні колядування ми відзначали колективами Закарпаття та Словацької Республіки, навесні організовували виставку художників всередині торгового центру, а в теплий сезон простір навколо ТЦ перетворюється на арену цирку, як наприклад, було в 2017-м з приїздом цирку SHEKERA. Не чужі місцевій публіці і європейські розваги. За словами Вікторії Борка, проведення осіннього пивного фестивалю OctoberFest по-дасторовськи вже стало традицією, а Чорна п’ятниця і Helloween проводяться багато років.
«Під кожен івент проводимо масштабну рекламну кампанію по місту та області, – коментує директор з маркетингу Дастор. – Для нас важливо підтримувати репутацію ТЦ як місця, куди можна не лише прийти на шопінг, але й приємно провести час. У святкові дні відвідуваність торгового центру практично подвоюється, що дозволяє нам зберігати високий рівень лояльності не тільки з боку споживача, але й наших орендарів».
На друге півріччя 2018 року в Дастор вже заплановані святкування дня народження торгового центру 9 вересня, відкриття скульптури «Закарпатському кифлику» (традиційна закарпатська випічка, – прим. ред.), що дасть Дастору можливість зайняти почесне місце в туристичному довіднику Ужгорода, ярмарок до осені зі знайомством із закарпатськими виробниками вина і багато іншого. Все заради туризму, рекреації місцевої публіки і приросту конверсії орендарів, яка в дні активностей і після проведення промо-кампаній становить до 20%.
Розвиток заради прориву
Плани на найближчі півроку в ТЦ Дастор масштабні. З найближчого – збільшення зони паркінгу на 180 місць. Причина збільшення парковки до 460 паркомісць – зростання відвідуваності комплексу, пов’язана зі збільшенням туристичного потоку. «Необхідність диктує рішення», – розводять руками в ужгородському ТЦ.
Разом з паркуванням буде збільшена й орендована зона навколо торгового центру. До листопада 2018 року планується добудувати складські та виробничі приміщення супермаркету Дастор на 600 кв. м. «Таке розширення дозволить нам збільшити асортимент продукції власного виробництва та забезпечить постійну наявність існуючої пропозиції», – ділиться директор ТЦ Дастор Надія Воронич.
Зараз супермаркет торгового центру пропонує 795 товарів власних торгових марок, у тому числі 265 позицій покриває кулінарний і 267 позицій – кондитерський цехи.
«Тепер справа стоїть за подоланням стереотипу про купівельні тренди в прикордонних містах. Хочемо здійснити прорив у регіональному рітейлі, хочемо запросити в ТЦ Дастор брендових fashion-ритейлерів. Якщо ужгородці і їдуть по той бік кордону за одягом, то лише через нестачу пропозиції в місті.
Платоспроможність городян сьогодні досить висока, тепер справа стоїть за професійною торговельною нерухомістю, яка повинна забезпечити регіон достатньою кількістю брендових магазинів.
Власне, все що ми робимо – від маркетингових та дозвіллєвих рішень до оптимізації торговельного простору всередині торгового центру і навколо нього, – заради залучення операторів, яких потребують ужгородці. Віримо, що все вийде і Дастор знову виправдає очікування городян», – підсумовує Надія Воронич.
Читайте також –
Маркетинг емоцій: 8 ключових інструментів по залученню клієнтів ТЦ Дастор