Результати Чорної п’ятниці: грандіозний та шалений розпродаж, але не у всіх

Результати Чорної п’ятниці: грандіозний та шалений розпродаж, але не у всіх

07.12.2023 08:45
  1738
Валерія Байда

Минув найграндіозніший розпродаж року – Чорна п’ятниця. RAU дізналася в українських рітейлерів, які товари мали найбільший попит у розпродаж, як збільшився середній чек і чи загалом справдилися прогнози щодо продажів.

В Україні Чорна п’ятниця – це не один день, а щонайменше тиждень. Але як відмічають рітейлери, все одно пік продажів та відвідуваності ТРЦ був саме на п’ятницю, 24 листопада та на вихідні – 25 і 26 листопада. В тому році Чорна п’ятниця припала на блекаути, тому здебільшого українці купували товари, які вкрай були необхідні – павербанки, генератори тощо, а цьогоріч стався традиційний для цього періоду попит на товари, щоб порадувати себе та близьких, покращити свій комфорт та підготуватися до новорічних свят. В цьому році рітейлери мають свої рекорди, деякі наблизилися до довоєнних показників, але заради справедливості скажемо, що не всі відмічають шалений успіх. RAU зібрала найцікавіше про найбільший розпродаж року.

Drogerie

В мережі EVA розпродаж Чорна п’ятниця проходив 9 – 26 листопада, але саме 24 листопада, в п’ятницю, надійшло 40 000 замовлень, що приблизно на 250-300% більше, ніж зазвичай (близько 10 000-12 000 замовлень на добу). І саме через таку велику кількість замовлень мережа магазинів EVA стала беззаперечним лідером в ніші краси та догляду. Про це повідомляє директор департаменту електронної комерції ТОВ «РУШ» (EVA та EVA.UA) Олена Аннєнко. Середній чек склад близько 800 грн.

В мережі пояснюють такий успіх тим, що справді були «дикі» знижки та вигідні пропозиції, а ще через те, що на сайті асортимент збільшився на 70% в порівнянні з минулим роком. Зараз на ньому представлено понад 100 000 найменувань, а для зручності клієнта створені окремі тематичні розділи: ЕVAbeauty (товари для краси та догляду), EVApro (професійні засоби), EVApremium (засоби сегменту «Люкс» та нішеві парфуми), EVAhealth (дерматокосметика, БАДи тощо). Також з 2023 року в мережі додався ще один канал продажу – мобільний додаток.

В мережі магазинів Blisk результати Чорної п’ятниці загалом оцінюють, як позивні, але вони не повністю відповідають очікуванням. “Відзначаємо невелике збільшення кількості чеків на 10% та середнього чека клієнта на 7%. Це краще у порівнянні з минулим роком, коли ми стикалися з обстрілами та блекаутами, але залишається на меншому рівні, ніж у довоєнний період. Завдяки акційним заходам вдалося підтримати позитивний настрій серед клієнтів”, – каже Юлія Рощук, маркетолог мережі. А найбільш популярні товари у розпродаж – туш італійського бренду Astra, креми для обличчя Medi-Peel та професійні шампуні ізраїльського виробництва Arganicare.

Цьогоріч в мережі ISEI змінили підхід до Чорної п’ятниці – зробили тиждень знижок, замість традиційних трьох днів, але найпіковіший день по покупках була саме п’ятниця з 14.00. Як повідомляє СЕО компанії Костянтин Доронін, трафік покупців в офлайні збільшився на 15%, середній чек в магазинах виріс більше ніж на 25% в порівнянні з минулим роком та навіть приріс в порівнянні до 2021 року. Товарообіг мережею зріс на 50% рік до року. Топовими продуктами були засоби по догляду за обличчям, волоссям та тілом і побутова хімія. В онлайні трафік збільшився на 30%, а найактивнішими були споживачі з Київської, Дніпропетровської та Львівської областей. Середній чек приріс на 15%, і це попри  традиційно вищий середній чек, ніж в офлайні. А найпопулярніші продукти – підгузки, побутова хімія та засоби по догляду за волоссям. «Бачимо зменшення впливу цього заходу на продажі місяця, попит розподіляється більш рівномірно по всіх днях і на це суттєво впливають наші акційні пропозиції та постійне розширення асортименту трендової продукції в нашій мережі. Також по листопаду ми маємо рекордну суму середнього чека», – доповнює Доронін.

Техніка, електроніка та гаджети

Цьогоріч в мережі Фокстрот відмічають нетиповий пік продажів – він припав на 26 листопада, неділю. І якщо в тому році клієнти здебільшого робили необхідні у блекаут покупки, то в цьому ж році сталося зростання традиційних для розпродажу груп товарі – в чотири рази виросли продажі товарів середнього та преміум-сегментів. Приріст продажів телевізорів склав 250%. Вони розділили лідерство з категорією вбудованої техніки та ігровими консолями. Товари з-поміж дрібної побутової техніки (кавомашини, пилосмоки, мультипічі) – також виросли у понад два рази та потрапили до топ-10 як у кількісному, так і в грошовому вимірі. А категорія ноутбуків і смартфонів показала помірне зростання (150% і 90% відповідно).

Загалом у мережі продажі зросли на 45% у штуках і на 65% у грошовому еквіваленті. На сайт трафік збільшився удвічі, а середній чек – на 41%. А найдовший чек за одну покупку вмістив у собі 72 одиниці товару, кількість транзакцій в онлайні зросла на понад 150%. СЕО компанії Олексій Зозуля відзначив, що основною відмінністю Чорної п’ятниці у 2023 році можна вважати практично повне повернення за всіма параметрами до довоєнних 2020 і 2021 років. 

В мережі Алло теж відмічають шалені результати цьогорічного великого розпродажу. Середній чек – 4785 грн, а 24-26 листопада перевищив 5000 грн, що на 15% більше за середній чек за період 17-23 листопада і на 30% більше, ніж був торік. Загальна кількість чеків зросла на 16%, якщо порівнювати з початком листопада. Обсяги продажів збільшилися в усіх товарних категоріях, але найбільше зросли телевізори, побутова техніка та товари для геймінгу (понад удвічі) у порівнянні зі звичайним тижнем листопада. Найдорожчий товар – геймерський ноутбук ASUS ROG Strix Scar вартістю 189 999 гривень. І якщо тогоріч в блекаут українці запасалися необхідними товарами, такими як павербанки, генератори та зарядні станції, то в цьому році попит на ці категорії зменшився у шість разів.

Піковий день в онлайні – 24 листопада о 20:00, а в офлайні – 25 листопада з 12 до 16. 

Найбільше покупок в офлайн було зроблено у Києві, Дніпрі, Харкові, Одесі та Львові. Понад 35% всіх покупок припало на клієнтів у віці 31-40 років, а на вікову групу 21-30 років – більше ніж 25% покупок. Порівняно з 2022 роком збільшилася кількість покупок серед клієнтів у віці 41-50 років – цьогоріч їхня доля становить 20%. В офлайні чоловіки купували більше за жінок (66% проти 34% відповідно) – на рівні минулого року.

Онлайн-трафік на allo.ua за 10 днів розпродажу зріс на 60% порівняно з попереднім тижнем листопада 2023 року або на 26% порівняно з періодом Чорної п’ятниці 2022 року. Водночас наростання відбувалося поступово впродовж тижня. Найактивнішими в онлайні були клієнти з Києва, а також Дніпропетровської, Львівської, Одеської, Харківської, Полтавської та Київської областей. Порівняно з минулим роком зріс трафік з Полтавської та Харківської областей, а от з Одеської – знизився.

Також особливо активно клієнти Алло робили покупки в мобільному додатку. Кількість сеансів та трафік зросли на 63%, а кількість замовлень – на 128% у порівнянні з попереднім періодом. Загалом 54% покупок зробили чоловіки, а 46% – жінки. Трохи більше половини клієнтів, що зробили покупки – з вікової категорії 25-44 роки. Найдорожча покупка – ноутбук Lenovo Legion Pro 5 16IRX8 Onyx вартістю 74 319 грн.

Як повідомляє Анна Вовк, PR-менеджер MOYO, цьогоріч в мережі об’єм продажів був більшим на 20% від довоєнного періоду. Пік у роздрібній мережі був в суботу, 25 листопада, з 15:00 до 19:00. Більше купували клієнти віком від 18 до 44 років. А трафік в онлайн зріс на 30%. Найактивнішими були клієнти з Київської, Харківської, Львівської та Дніпровської областей. Піковий час для покупок в онлайні був вечір (після 18:00) 24 листопада. В MOYO також кажуть, що цьогоріч українці купували звичні для розпродажу товари, як-то: телевізори, смартфони, планшети, ноутбуки, побутова техніка. З цікавого – збільшилися продажі на товари для дому і краси та зоотовари. 

Товари для дітей

В мережі Антошка в розпродаж Чорна п’ятниця не спостерігали аномальних відхилень в середньому чеку і якщо порівнювати аналогічний розпродаж 2022 року, також значних змін немає. Про це каже Андрій Адаменко, директор з маркетингу та е-commerce. «На долю офлайн припадає більша доля продажів. Якщо аналізувати структуру продажів саме у Чорну п’ятницю, то доля онлайн зросла близько на 20% порівняно з попередніми днями і найбільший трафік був у столиці. А найпопулярніші категорії – іграшки та одяг», каже Адаменко.

В мережі шопінг-центрів Територія мінімальних цін було кілька спроб «зайти» в Чорну п’ятницю: в 2020 спроба була невдалою, в 2021 не помітили надвеликих приростів продажів, як і в 2022. Але в мережі продовжили «намагання» і в 2023 році побачили гарні результати. На це вплинуло і те, що Україна перейшла на новий календар та новорічні свята тепер починаються на два тижні раніше. Як повідомили в мережі, трафік і продажі цьогоріч виросли на 45% в цілому, та на 57% в онлайні. Особливо вагоме зростання було в таких категоріях: дитячий одяг (70%), одяг для дорослих (49%), взуття (50%) та галантерея (54%)

Як купували українці цьогоріч

За оцінками Admitad Україна, цього року українці витратили на Black Friday на 35% більше, ніж торік. Найбільше замовлень зробили жителі Києва, Дніпра, Львова, Одеси, Харкова, Запоріжжя, Вінниці, Полтави, Тернополя та Кривого Рогу. Минулого року стрибок кількості продажів порівняно зі «спокійним періодом» склав 57%. Цього року українці збільшили свою активність на 70%, а витрати — на 106%. 

За підрахунками Admitad Україна найбільший попит мали наступні категорії товарів:

  • Електроніка — 27%
  • Одяг та взуття — 13%
  • Дім і сад — 11%
  • Краса та здоров’я — 9%
  • Інструменти — 7,8%

Зростання спостерігалося і в інших категоріях товарів, порівняно зі “спокійним періодом”:

  • Іграшки та хобі +79%
  • Інструменти +65%
  • Автомобілі, запчастини та аксесуари +58%
  • Дім і сад +54%
  • Ремонт +46%

Водночас покупці все частіше говорять, що знижки на Black Friday вже не такі спокусливі, як раніше. Постійний потік розпродажів навчив українців не піддаватися спокусі, а ретельно вивчати та порівнювати пропозиції. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  32
Усі новини ринку