Рейтинг продуктових інтернет-магазинів: як рітейлери торгують продуктами онлайн

Рейтинг продуктових інтернет-магазинів: як рітейлери торгують продуктами онлайн

24.09.2018 02:00
  1937
Ukrainian Retail Association

Як Fozzy, Ашан, Metro, Novus та інші продуктові мережі продають через інтернет, і хто з них найбільш успішний в онлайн-продажах.

Нещодавно девелоперський підрозділ французької групи Ашан повідомив, що хоче запустити маркетплейс в Україні. Така бізнес-модель дозволяє розширити асортимент гіпермаркету без інвестицій в складські приміщення, відзначають в компанії.

Чи перспективний український ринок для такого проекту? Наскільки популярні в Україні продуктові онлайн-маркети? Як «цегляний» рітейл освоює онлайн-продажі? На ці та інші питання шукав відповіді портал Mind.

Рейтинг майданчиків

Поки тільки шість «цегляних» рітейлерів запустили свої інтернет-магазини або працюють в партнерстві з сервісом Zakaz.ua. Ця онлайн-платформа надає мережам майданчик для торгівлі в обмін на 5-10% комісійних від продажів. Її заснував підприємець Єгор Анчишкін в 2010 році. Через чотири роки він залучив $2,5 млн від компанії Chernovetskiy Investment Group.

Популярність продуктових онлайн-маркетів, в порівнянні з лідерами е-commerce, також поки не вражає. За даними Similarweb, за серпень 2018 року найбільше відвідувань (552 390) отримав metro.zakaz.ua. На другому місці – fozzyshop.com.ua (287 480). Замикає трійку лідерів створений в липні цього року shop.auchan.ua (272 940).

Для порівняння: за той же період сайт Rozetka відвідали 57,5 ​​млн раз, Аllo – 12,8 млн, Citrus – 11,9 млн.

Рейтинг

У Similarweb немає даних відвідуваності сайту efurshet.com. Цей ресурс, створений ще в 2003 році, був піонером онлайн-торгівлі продуктами харчування. Судячи з низьких позицій в рейтингах країни і категорії Similarweb, зараз портал відвідують вкрай мало. Також Similarweb не рахує показники дітища Volwest Group – ресурсу shop.nashkraj.ua.

Де купують

Доставка їжі може бути недоступною в населених пунктах країни. Генеральний директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля зазначає, що понад 60% ринку сконцентровано в Києві – пріоритетному місті для розвитку онлайн-торгівлі продуктами.

Разом з тим, рітейлери поступово розширюють зону покриття. Наприклад, в минулому році мережа Metro C&C запустила онлайн-доставку для жителів Вінниці, Житомира та Запоріжжя. Також сервіс доступний в Києві, Дніпрі, Харкові, Одесі та Львові.

Заступник комерційного директора Fozzy C&C Ігор Стеценко розповідає, що зараз їх доставкою можна скористатися в трьох містах – Києві, Одесі та Дніпрі. «У наші плани входить подальше розширення бізнесу і організація онлайн-доставки в інших містах України. Перш за все, ми орієнтуємося на міста, де є гіпермаркети Fozzy C&C», – зазначає він.

За словами керівника проекту інтернет-магазину Наш Край Антона Кондратенко, онлайн-маркет їх мережі працює в 18 містах України (Луцьку, Ковелі, Рівному, Дрогобичі, Чернівцях, Хмельницькому, Шепетівці і т.д.).

Що купують

«Зараз найбільш перспективними з точки зору обсягу продажів виглядають алкогольні напої, продукти з тривалим терміном зберігання (кондитерські вироби, бакалія), а також непродовольча група товарів. Про перспективність цих категорій свідчить те, що найбільші гравці ринку електронної комерції, наприклад, Rozetka вже пропонують їх», – зазначає Ігор Гугля.

Антон Кондратенко розповідає, що в їх інтернет-магазині найчастіше замовляють овочі, фрукти, бакалію, м’ясо, молочні продукти і кондитерські вироби. Залежно від сезону набір товарів може змінюватися.

За словами менеджера по e-commerce Metro C&C В’ячеслава Огнєва, на даний момент частка онлайн-продажів незначна. «Але вона демонструє зростання, що відображає зміни поведінки клієнтів в бік онлайн-шопінгу в продуктовій категорії», – говорить він.

«В середньому сьогодні цей показник становить 2,5% (дані по регіонах різняться). За 2017 рік частка онлайн-продажів зросла на 25%, в порівнянні з 2016-м», – зазначає керівник проекту інтернет-магазину Наш Край.

Заступник комерційного директора Fozzy C&C розповідає, що загальне зростання онлайн-продажів показує відмінний результат. «У минулому році воно склало практично 100%. В цьому році ми збільшили частку на 50%, при цьому зростання по окремих майданчиках дійшло до 200%», – говорить Ігор Стеценко, не уточнюючи частку в обороті.

За словами Ігоря Гуглі, частка онлайн-продажів у великих національних рітейлерів знаходиться в межах 2% (у більшості – менше 1%). «Частка продажів продовольчих товарів через мережу в Україні ніколи не наблизиться до частки в таких сегментах, як побутова техніка, електроніка, одяг і т.і. Сьогодні лише 6% українців купують продукти харчування онлайн. Причому такі покупки відбуваються досить рідко. Обсяг даного сегмента дуже невисокий», – розповідає спікер.

Що заважає купувати

СЕО WebPromo (компанії, яка працює з рітейлерами в онлайні) Юрій Копішинський виділяє чимало бар’єрів: «не знаю, як виглядає продукт насправді» (стосується овочів – фруктів), «не впевнений в терміні придатності», «незручно», «зустрічати кур’єра – підлаштовуватися під час», доступність офлайн-магазинів і ринків біля дому. «Ось з цими бар’єрами і ведуть боротьбу торгові мережі. Адже ми не звикли купувати продукти харчування онлайн. Ми живемо в одній з небагатьох країн Європи, де немає проблеми з продуктовими магазинами біля дому. Плюс самі міста не величезні, що спрощує поїздку в будь-який зручний магазин», – розповідає Юрій Копішинський.

За словами В’ячеслава Огнєва, зараз у споживачів тільки формується довіра і усвідомлення того, що доставлений товар буде якісним. «Але однією з ключових перешкод є складна логістика, яка пов’язана з необхідністю підтримки спеціального температурного режиму на всіх етапах: від моменту складання до моменту доставки замовлення до дверей клієнта», – розповідає він.

У Антона Кондратенко схожа думку. «Неготовність споживачів купувати продукти харчування онлайн пов’язана, в першу чергу, з невпевненістю в якості« віртуальних »товарів і неможливістю самостійно вибрати продукти. Тому для продуктового рітейлу дуже важливо залишити позитивне враження від першої покупки і заохочувати клієнта, щоб інтернет-користувач став постійним клієнтом. Також важливу роль відіграють терміни доставки замовлення», – говорить він.

«Є певні труднощі в логістиці заморожених і хрупких товарів. Основна з них полягає в тому, що ці категорії продуктів важливо доставляти швидко. Але через щоденні затори в місті цей процес затягується», – уточнює Ігор Стеценко.

Ігор Гугля виділяє ще один бар’єр: «На відміну від інших секторів, купівля їжі в інтернет-магазині споживачеві не обходиться дешевше, ніж в «цегляних» супермаркетах». Втім, деякі мережі врахували це «недопрацювання» і пропонують знижки за «не ходіння по магазинам».

Навіщо продають

Рітейлери все ж намагаються завоювати і онлайн-аудиторію. «Ми зобов’язані відповідати сучасним вимогам покупців. Клієнт вибиратиме спосіб покупки продуктів харчування, виходячи з різних обставин: економія часу, зручність доставки, вигідні ціни і доставка замовлення безпосередньо до дверей, що робить сервіс значно привабливіше для клієнтів, особливо для сімей з маленькими дітьми», – розповідає В’ячеслав Огнев.

Ігор Стеценко пояснює, що в онлайні пропозиції мережі стають доступнішими. «Так, ми можемо перемістити полиці з товарами в кожен будинок і офіс, де є інтернет. Онлайн-користувачів значно більше, ніж гостей, яких можуть обслужити каси наших торгових об’єктів», – вважає заступник комерційного директора Fozzy C&C.

«Розвиток онлайн-торгівлі – один з ключових факторів успіху на сьогодні. Уже недостатньо мати сайт в інтернеті або викладати акційні пропозиції. Необхідно давати покупцям більше – можливість придбати ці товари онлайн, при цьому з оперативною і якісною доставкою», – говорить Антон Кондратенко.

Хоча деякі великі мережі вже встигли згорнути проекти. Наприклад, ЕКО маркет, що входить в топ-10 найбільших рітейлерів, з 2015 року намагався торгувати продуктами через Zakaz.ua. Нещодавно президент мережі Віктор Повніца повідомляв, що проект був більшою мірою маркетинговим – до заробітків в ньому було дуже далеко. Тепер компанія продає онлайн тільки в Чернігові.

Як залучають клієнтів

На думку СЕО WebPromo, у бренда завжди більше шансів зробити успішний проект, ніж у будь-якого стартапу. «Наприклад, Ашан в Україні має досить велику лояльну аудиторію, і це може позитивно позначитися при старті проекту. Знову ж, онлайн-платформа – комунікація з новим поколінням клієнтів, які все більше купують в мережі. Важливо не упустити цей момент і отримати свого клієнта», – вважає Юрій Копішинський.

«Один з найцінніших чинників – час. Продукти ми купуємо постійно. Якщо скласти весь час, витрачений на покупки в магазинах, то ми побачимо, що цей процес забирає значну частину нашого життя. Тому запропонований онлайн-сервіс дає можливість перерозподілити час і присвятити його родині, а не витрачати на похід в магазин. Цінність часу можна назвати тим фактором, який буде постійно штовхати вперед онлайн-продажі», – пояснює Ігор Стеценко.

Юрій Копішинський також вважає, що мережі зроблять ставку на цей стимул. «Зараз часу катастрофічно не вистачає. Упевнений, що оптимізація часу буде одним з чинників зростання популярності покупок в онлайні. Також допоможе формування звички, що це зручно, швидко, комфортно і буденно», – каже експерт.

За його словами, вже зараз рітейлери пропонують різні стимули для онлайн-покупців: спеціальні пропозиції, знижки, бонуси. «Для мереж онлайн – можливість достукатися до нових покупців і перейти в сучасний формат комунікації з новим поколінням цільової аудиторії. Даний напрямок буде розвиватися. Але, напевно, більш поступально, ніж агресивно», – вважає СЕО WebPromo.

За матеріалами: Mind

Читайте також –

Аналітика Nielsen: як ростуть онлайн-продажі в сегменті FMCG


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку