Динозаври в Novus: інтерв’ю з авторами акції «Динозаври. Епоха 3D»

Динозаври в Novus: інтерв’ю з авторами акції «Динозаври. Епоха 3D»

16.08.2018 08:15
  2161
Іван Зайцев

Партнери компанії Space Loyalty Олександр Джупина і Марія Селезньова про появу ідеї акції з доданою реальністю, розробку віртуальних моделей і майбутнє доданої реальності в рекламі та освіті.

З 7 серпня в супермаркетах мережі Novus проходить незвичайна акція: при покупці на суму 199 грн клієнт може отримати спеціальну картку, зображення на якій при перегляді за допомогою мобільного додатку «оживе». Розробники креативної задумки і автори проекту – агентство Space Loyalty, придумали, як використовувати технології доповненої реальності для залучення споживачів. В інтерв’ю RAU керівники агентства Олександр Джупина і Марія Селезньова розповіли, як і чому з’явилася ідея проекту, які результати очікують і чи будуть запускати подібні акції надалі.

– Як з’явилася ідея акції, що вас підштовхнуло, навело на думку?

Олександр: Хотілося в Україні запустити якусь незвичайну акцію, щось яскраве, нове, таке, що запам’ятовується. Раніше я працював в одній ізраїльській фірмі, що займається подібними проектами, і мріяв використати цей досвід і в Україні. Рік тому задум оформився, підготували презентацію та почали шукати партнерів для проведення акції.

– Але чому саме динозаври?!

Олександр: Ми з Марією довго думали: що буде цікаво дітям? Потрібно було знайти щось унікальне, таємниче, безумовно цікаве та захоплююче як для хлопчиків, так і для дівчаток. Динозаври відповідають всім цим вимогам.

Марія: Хотілося, щоб ідея була жива, привертала та залучала, щоб була взаємодія між покупцем і акцією. І ми вгадали: з 3D-динозаврами охоче розважаються діти, підлітки, дорослі, рівень залученості дуже великий. Доповнена реальність – порівняно маловідома технологія для українців, тому нам хотілося зробити її загальнодоступною, познайомити споживачів з інноваціями.

Олександр: Ми перші в Україні, хто запустив інтерактивну комунікацію на такому рівні та в такому масштабі: використовуємо стопери, борди, наклейки на підлозі, акційні газети, альбом для картинок – всюди застосовується технологія AR, і при перегляді через додаток зображення «оживають».

– Скільки часу пройшло від появи ідеї до запуску акції?

Олександр: Близько року. Технічна частина: написання програми, підготовка дизайну, друк поліграфії та інше зайняла три-чотири місяці.

– З якими труднощами стикалися? Що було найскладніше?

Олександр: Складнощі з’являлися на кожному етапі, що не дивно, адже до нас ніхто подібних проектів в Україні не запускав. Були труднощі з розробкою мобільного додатку, із налагодженням функцій, з функціоналом картки.

Марія: Дуже акуратно працювали з текстом в альбомі та на картках, щоб наші маленькі клієнти змогли все зрозуміти і отримати достатньо інформації.

Олександр: Але ми дуже хотіли запустити проект, тому з усіма складнощами успішно впоралися! (Посміхається)

– Чому вибрали для запуску кампанії саме мережу Novus?

Марія: Це був для нас один з пріоритетних варіантів.

Олександр: Ми провели презентацію для керівництва компанії, і їм ідея дуже сподобалася. Тож буквально через пару зустрічей вони погодилися на запуск акції.

Марія: У таких проектах дуже важливо відразу наочно показати всі можливості доповненої реальності, залучаючи людей, щоб вони на власному досвіді випробували AR і зрозуміли, в чому унікальність та ефективність нашої пропозиції.

– Акція проходить тільки в Києві або по всій Україні?

Олександр: Якщо бути точніше, то акція проходить в таких містах як Київ, Тернопіль, Черкаси, Рівне.

– Розкажіть детальніше, як саме працює механіка акції.

Олександр: При покупці в магазинах мережі Novus за кожні 199 гривень людина може отримати закритий сошет, де знаходиться картка з тим чи іншим динозавром. Також додаткові картки можна отримати, купивши певний товар партнера акції. Щотижня товари партнерів змінюються, змінюються й умови. Тобто в одному випадку можна отримати одну бонусну картку, а в іншому – дві або три. Вся інформація про акцію та актуальні партнерські товари міститься в газеті та на інформаційних стендах. Також можна проконсультуватися у продавця або іншого працівника Novus чи дізнатися подробиці на сторінці акції.

Всього в колекції 24 картки. Після на мобільний пристрій – смартфон або планшет – потрібно завантажити додаток «Епоха 3D». Він є і в AppStore і в GooglePlay. Додаток спеціально зробили полегшеним, вся інформація зберігається на серверах і завантажується тільки в момент сканування картки. При наведенні камери на картку над нею з’явиться тривимірне зображення динозавра. Картки відрізняються: в деяких зображенням можна управляти, рухати, змушувати крутитися, розглядати будову скелета і так далі. В інших – з’явиться тільки зображення без можливості їм управляти. Не можна ж давати людям все і відразу, треба і інтригу підтримувати! (Сміється) Крім 3D-зображення, на картці розміщена коротка інформація про динозавра: розміри, вага і так далі

Друга частина – колекційний альбом, куди можна вкладати картки, який можна купити в Novus. У ньому теж використовується технологія доповненої реальності: оживає зображення на обкладинці, на центральному розвороті «захований» хвилинний ролик з життя динозаврів. Потрібно навести на розворот планшет або смартфон, і з’явиться невеликий тривимірний ролик: вулкан, шумить вітер, літають птеродактилі, велоцираптори атакують трицератопса. Також в альбомі знаходиться корисна інформація про динозаврів.

І, нарешті, третя – бонусна частина. Якщо зібрати та внести в пам’ять програми все 24 картки, то за допомогою окулярів віртуальної реальності можна «зануритися в світ динозаврів». Ми розробили і підготували невеличкий куточок того часу, куди за допомогою окулярів можна «потрапити». Затягує видовище!

– Все це розробляли самостійно або зверталися до підрядників?

Олександр: Самі. Ідея наша, виконання теж наше (посміхається). У нас є команда програмістів, які й написали все необхідне.

Марія: До підрядників зверталися хіба що на етапі поліграфії: друк і упаковка карток, колекційного альбому, рекламних матеріалів і так далі. Але всі макети, дизайн, малюнки, текст, заставки, мобільний додаток – наша розробка.

– Скільки триватиме акція?

Марія: Акція триватиме з 7 серпня до 1 жовтня. Ми спеціально обрали такий діапазон, тому що це період back to school, тобто діти повертаються з літнього відпочинку, і батьки починають скуповувати все необхідне для школи. А значить – більше шансів, що в число найнеобхіднішого увійде і наш альбом з картками (сміється).

Олександр: Насправді останній місяць канікул означає, що діти зможуть обговорювати наші картки та саму акцію ще на вулиці з друзями, а перший місяць навчання – що будуть спілкуватися в школі, розповідати і показувати друзям, змінюватися картками…

– Своєрідна валюта?

Олександр: Саме так! (Сміється) За рахунок цього розраховуємо підвищити залученість і охоплення акції, залучити додаткову аудиторію. Початок гарний.

– Після 1 жовтня підтримку додатка припините?

Марія: Ні, додаток буде працювати як мінімум рік після закінчення акції. А там – хто знає? Може, запустимо повторну акцію з новими динозаврами і він знову буде затребуваним (сміється). Дуже розраховуємо на зворотний зв’язок від користувачів. Сформували спеціальний відділ, які займається обробкою коментарів до додатка і допомогою користувачам. Намагаємося максимально докладно та зрозуміло відповідати на всі коментарі та питання.

– З вашої точки зору, які перспективи використання AR в рекламі і маркетингу?

Марія: Дуже хороші. Звичайні картки, пластикові або силіконові іграшки вже застаріли, вони «не чіпляють» людей. Діти зараз активно користуються смартфонами, шукають нові незвичайні враження, що щось нове і хвилююче. І ми їм це можемо дати за допомогою віртуальної реальності.

Олександр: Думаю, що ми вже вступаємо в нову еру, коли змінюються правила та принципи гри, технології дають нові можливості й відкривають нові перспективи. Україна сильно відстає від Заходу, і, думаю, що пік використання технологій віртуальної та доповненої реальності ще попереду: 2019-20 роки.

Зараз ми хочемо рухатися вперед, масштабироваться і розвиватися! В роботі вже є кілька нових проектів з доповненою реальністю, так що – слідкуйте за новинами!

Читайте також –

Як доповнена реальність змінює рітейл: кейс Алло


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку