Микола Палієнко, EVO: Деякі з проектів не будуть потрібні у воєнний та повоєнний час, а інші будуть мати значно менші обсяги
СЕО компанії EVO (Prom.ua, Shafa, Bigl та інші) розповів про реорганізацію проектів у зв’язку з повномасштабною російською агресією. Деякі з них будуть припинені, а в деяких залишиться лише підтримка клієнтів.
На сайті компанії EVO її керівник Микола Палієнко розповів про непрості рішення, які його команді довелося приняти, аби зберегти бізнес. RAU публікує основні тези по реорганізації бізнесу EVO під ті реалії, які є зараз, і які прогнозуються надалі.
Клієнти та продукти
Не зважаючи на поступове відновлення ecommerce в України, у нас є розуміння, що ми ще довго не повернемось на довоєнний рівень. Війна нас застала в момент, коли ми максимально інвестували у R&D та розвиток наших проектів, багато з яких були стартапами. Ми тверезо розуміємо, що деякі з проектів не будуть потрібні у воєнний та повоєнний час, а ті, що лишаться, будуть мати значно менші обсяги.
Ставиться на паузу та припиняється розвиток маркетплейсу для авторських товарів Crafta. Всіх продавців запросять в спеціальний розділ маркетплейсу Shafa. Ставиться на паузу проект Rozetka.Travel, де залишиться лише підтримка клієнтів, яких будуть підтримувати у відношеннях з туроператорами. Так само припиняється розвиток C2C-маркетплейсу IZI. В майбутньому сподіваємося продовжити його розвиток.
Закривається напрямок Вчасно.POS в екосистемі Вчасно. Всім клієнтам запропонують тимчасово більш просту веб-касу з програмним РРО, яку надалі будемо розвивати. Клієнтам іншого POS-проекту, SmartTouch будуть запропоновані альтернативні продукти, а сам проект SmartTouch переведено в режим підтримки. Всі інші проекти Вчасно (документообіг, EDI, КЕП, Касу) продовжать розвиток.
Всі нові фінтех-напрямки будуть згорнуті. Концентрація зусиль – виключно на забезпеченні платежів на наших маркетплейсах (Prom, Bigl, Shafa та Кабанчик) та Rozetka. Наші маркетплейси потроху відновлюють свої обсяги. З кожним днем ситуація стає кращою, і наразі ми бачимо рівень замовлень на рівні 25-45% від довоєнного.
Будемо продовжувати підтримувати і розвивати наш проект Zakupki.Prom без особливих змін для наших клієнтів.
Робота команди
Доходи компанії значно знизились і також знизилась активність клієнтів та потреби в їх обслуговуванні. В нових реаліях розпочато процес звільнення майже 40% нашої команди (майже 450 людей), для яких немає зараз задач і роботи. Тримати людей в стані невизначеності у відпустках і без роботи — не наш варіант.
Щоб пом’якшити цей удар заплановано виплатити компенсацію у розмірі двох “воєнних зарплат” за березень (у березні всі співробітники погодилися на спільне обмеження зарплати, щоб був час розібратися, як буде розвиватися ситуація).
Співробітники можуть не повертати техніку, на якій працюють, якщо вона їм потрібна. Тому що це збільшить їх шанс знайти собі роботу в майбутньому.
З квітня почнеться поступове підвищення заробітної плати, для тих хто залишається. Тому є значна впевненість, що операційна робота й розвиток продуктів та обслуговування клієнтів буде продовжуватись.
Читайте також –
Кого шукають роботодавці. Які професії користуються найбільшим попитом через місяць війни