
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Двобій титанів Facebook, повернення першого мільйонера в Instagram, піднесення Аврора та Сільпо та інші зміни рейтингу соцмереж: хто з рітейлерів входить до числа лідерів за кількістю фоловерів у Facebook та Instagram за підсумками першого кварталу 2023 року.
Представляємо щоквартальний рейтинг рітейлерів, які зібрали найбільшу кількість прихильників у найпопулярніших соцмережах світу. RAU аналізувала сторінки методом вибірки найбільш великих і відомих роздрібних гравців, а також тих, хто представлений в рейтингу Facebook згідно з аналітичним сервісом Socialbakers. Якщо з якихось причин ваша сторінка не потрапила до фінального топу, пишіть нам на e-mail news@rau.ua.
Станом на 31 березня, лідерство у Facebook залишається за Rozetka, проте з кожним днем такий стан речей виглядає все менш переконливо. Всього за один квартал Лінія магазинів EVA скоротила дистанцію з конкурентом за вершину топу на третину – з 12 000 до 8000 фоловерів. І якщо ситуація для drogerie-рітейлера залишиться сприятливою, вже восени картина рейтингу може змінитися кардинально. Все залежить від SMM двох мереж.
Сторінка Comfy успішно перетнула відмітку у 400 000 шанувальників і продовжує успішно утримувати шосте місце серед усієї української рітейл-спільноти у Facebook. Якщо ж говорити про перестановки у топ-20, то вони починається вже між 9 і 10 сходинками рейтингу. Так, Аврора змогли обійти Intertop на 2000 фанів і тепер посідає дев’яте місце Facebook-перегонів. Також помінялися місцями MOYO.ua і Yakaboo – ґаджети взяли верх над книгами – 13 і 14-а сходинки відповідно. Також MOYO.ua здолала поріг у 300 000 користувачів, які поставили мережі вподобайку. Ніби й дрібниця, але приємно.
Взяв ініціативу в свою руки також Сільпо – позаду FMCG-рітейлера опинилося одразу двоє “важкоатлетів” роздрібної торгівлі – Brocard та JYSK. Тепер із Metro Ukraine креативну дизайнерську мережу відділяє лише 1000 фоловерів. І динаміка зростання обох сторінок наразі не на стороні мережі гіпермаркетів. Щодо Brocard, то він за квартал й на тисячу не прибав “ваги” у вигляді нових шанувальників, тож данці вже до літа мають усі шанси взяти верх над “парфюмерами”.
Припинив своє зростання на цілий квартал також Facebook мережі Dnipro-M. Це дає перевагу його найближчому конкуренту по рейтингу – мережі магазинів Citrus, які, при збереженні темпів зростання, мають усі шанси обійти мережу магазинів для майстрів ближче до ІІІ кварталу. Наразі одеським рітейлером захоплюється 223 000 фоловерів.
Ювелірний рітейлер Kochut знову зробив це – досяг 1 млн фоловерів в Instagram. Абсолютний історичний рекорд для українського рітейлу був поставлений ще рік тому, проте початок повномасштабної війни вплинув на інтерес цільових аудиторій до ювелірних прикрас. Можливо не останню роль в успіху зіграв вихід майстрів у львівський роздріб, що привернуло увагу до мережі нового, зацікавленого покупця, який скучив за цікавинками.
Найближчі конкуренти рітейлера – EVA і Rozetka, поки сповільнили своє зростання, набравши за квартал лише 1000 і 3000 відповідно нових фанів в Instagram. Проте не схоже, що їх позиціям у першій трійці хоча б хтось загрожував. Можуть собі дозволити. Але Аврора, яка займає четверте місце, продовжує активно зростати і звертати на себе увагу нових споживачів – це дало свої плоди у вигляді додаткових 17 000 фоловерів за останні три місяці.
В цілому, більшість рітейлерів у топ-20 продовжують економити на просуванні сторінок в Instagram, на що вказує довольно повільне зростання або той факт, що частина з них залишилася при старих показниках кінця 2022 року. Це пішло на руку JYSK, який попри відсутність зростання, випередив в Instagram одразу два fashion-бренди – Famo та Intertop, які продовжили й цього року втрачати аудиторію. Це забезпечило данцям восьме місце серед найбільших.
Друга десятка Instagram цього сезону утрималася від яких-небудь перестановок – всі залишилися при своєму так, ніби між ними існує негласна домовленість про паритет. Але залишимо такі домисли конспірологам. В цілому, 20-ка рітейлерів в Instagram виглядає наступним чином: